آشنایی با شماری از دیدنی ترین پارکهای ملی آسیای شرقی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، زمانی که صحبت از شرق آسیا می شود، تعداد کشورهایی که در این محدوده قرار گرفته، به هشت کشور تایوان، چین، مغولستان، کره شمالی، کره جنوبی، هنگ کنگ، ژاپن و ماکوآ محدود می شود. البته، نباید از این واقعیت چشم پوشی کرد که مساحت و جمعیت این کشورها بیش از کل مساحت و جمعیت قاره اروپاست. همین گستردگی سبب شده تا پوشش گیاهی متنوع، حیات وحش پویا، زیست بوم غنی و زیستگاه های بکری در حصار مرزی این کشورها قرار بگیرد. با ما در مقاله زیباترین پارکهای ملی آسیای شرقی همراه شده تا شما را با تعدادی از معروف ترین پارکهای ملی آسیای شرقی آشنا نماییم. قطعا، آشنایی با دیدنی ترین پارکهای ملی آسیای شرقی برایتان جالب خواهد بود.

آشنایی با شماری از دیدنی ترین پارکهای ملی آسیای شرقی

پارک ملی فوجی هاکونه ایزو ژاپن

پارک ملی فوجی هاکونه ایزو یکی از خاص ترین پارکهای ژاپن هست. وجود کوه فوجی در میانه این پارک ملی و در کنار 5 دریاچه زلال، چشم انداز ای خیره کننده را در پیش چشمان طبیعتگردان قرار داده و این در حالی است که دو شبه جزیره ایزو و هاکونه هم در بستر همین پارک جای گرفته اند. بازدید کنندگان ترجیح می دهند که در بهار به سوی فوجی هاکونه ایزو سفر کنند، چرا که در این فصل خزه های صورتی رنگ در گوشه و کنار کوه فوجی تشکیل شده و زیبایی آن را دوچندان می کنند.

پارک ملی شیرتوکو ژاپن

پارکی که به علت زیبایی های خاص و خیره کننده اش در فهرست میراث دنیای یونسکو نیز ثبت شده و از سوی دولت ژاپن نیز به شدت مورد حفاظت قرار داشته، شیرتوکو Shiretoko نام دارد. این پارک که نام خارق العاده ای نیز داشته و در زبان ژاپنی به معنای آخر دنیا شناخته می گردد، در جزیره هوکایدو ژاپن نهاده شده است. این پارک به علت شرایط محیطی که دارد، جز محیط های دورافتاده از جامعه بشری است که همین امر سبب شده که بیش از پیش از گزند بشر در امان بماند و به مامنی امن برای حیوانات جنگی تبدیل گردد. گروه های توریستی متعددی در سالیان متمادی به این پارک ملی سفر نموده و در هر بازدیدی که این گروه ها بعمل آورده اند، یکی از رازهای سر به مهر این پارک برملا شده است.

پارک ملی جیگوکودانی یائن کوئن ژاپن

این پارک ملی در دره یوکوآی استان ناگانو نهاده شده است. این جاذبه که در میان رقبای خود توانسته تا لقب توصیه شده ترین مقصد توریستی کشور ژاپن را از آن خود کند، دسترسی آسانی به اولین شهر نزدیک به خود ندارد. اما، بسیاری از توریستان سختی رسیدن به این پارک را به جان می خرند تا میمون های برفی ماکاک ژاپنی را در زمانی که در حال آب تنی در چشمه های آبگرم پارک هستند، از نزدیک مشاهده نموده و عکسی به یادگار را ثبت کنند.

پارک ملی جومون سوگی ژاپن

این پارک که به نام جومون سوگی jomonsugi شناخته می گردد، محل گرد آمدن درختان سروی است که سن آنها چیزی بین 2000 تا 7200 سال تخمین زده می گردد. تماشا این درختان کهنسال در کنار پوشش گیاهی سرسبز و خیره کننده اطراف می تواند عامل ساخت خاطراتی فراموش نشدنی گردد؛ خاطراتی که هر توریست خوش ذوقی را از تجربه یک طبیعتگردی همراه با زمین شناسی به وجد می آورد.

پارک ملی ژانگینه چین

این پارک ملی که از کنار هم نهاده شدن صخره ها و کوههایی غیرمعمولی با رنگهای مجذوب کننده و خاص تشکیل شده، یکی از مهمترین جاذبه های طبیعی شرق آسیا بشمار می آید. به گفته زمین شناسان و متخصصان علم بستر شناسی، میلیونها سال پیش این منطقه از کشور چین بخشی از اعماق یک اقیانوس پهناور بوده که به مرور زمان از میان آبها سر بر آورده است. حرکات تکتونیک ورقه های زمین در بوجود آمدن این صخره ها و کوهها دخالتی نداشت. این پیشینه جالب توجه و ویژگی های کمیاب، ژانگینه را لایق حضور در فهرست تماشای ترین پارکهای ملی آسیای شرقی نموده است.

پارک ملی پاندای غول پیکر چین

یکی از محبوب ترین حیوانات حیات وحش شرق آسیا، پانداها هستند. این حیوانات بامزه بیشتر در چین و در محدوده غربی این کشور و در نزدیکی جنگلهای بامبو دیده می شوند. یکی از بزرگترین مراکزی که از این حیوانات گیاهخوار نگهداری می نماید، پارک پاندای غول پیکر در کشور چین است. این پارک بزرگ بعلت وجود درختان بامبو، یکی از مهمترین مراکز اجتماع پانداها هست بطوریکه مسئولان پارک مدعی شده اند که با کنار هم نهاده شدن 1864 قلاده پاندا، بیش از 80 درصد جمعیت پانداهای چین در اینجا جمع آوری شده اند.

پارک ملی دیوار چین پکن

یکی از جاذبه هایی که با نام پارک ملی دیوار چین شناخته می گردد، با جای دادن حدود 60 کیلومتر مربع از طول دیوار چین، توانسته تا معروفیتی بی مثال را از آن خود کند. این تقارن سبب شده که بیشتر توریستان و رهبران تورهای توریستی این بخش از دیوار بزرگ چین را توریستی ترین بخش آن معرفی کنند.

پارک ملی نائه جانگ سان کره جنوبی

پارک نائه جانگ سان Naejangsan را میتوان از زیباترین پارکهای ملی آسیای شرقی دانست که از سوی سایتهای توریستی هم بسیار مورد توجه نهاده شده است. این پارک ملی که به داشتن درختان رنگارنگ معروفیت دارد، در کشور کره جنوبی و در مرز جولای شمالی و جولای جنوبی دیده می گردد. این پارک ملی در پاییز دلفریب تر شده و به همین علت، توریستان کره جنوبی به محض رسیدن به این کشور، توری را برای گشت و گذار در این پارک رزرو می کنند.

پارک ملی کوه سئوراکسان کره جنوبی

یکی از زیباترین چشم اندازهای کشور کره جنوبی که از در هم آمیختن رشته کوههای کارستی و درختان سر به فلک کشیده متراکم شکل گرفته، پارک ملی کوه سئوراکسان است. این پارک ملی که دارای چندین و چند چشمه آب گرم و رودخانه فصلی بوده، به علت حیات وحش خاص و حساسی که دارد، از سوی منابع طبیعی کره جنوبی تحت حفاظت دقیق نهاده شد. علاقمندان به توریستی در این مورد از زیباترین پارکهای ملی آسیای شرقی موظف هستند که با تورهای تعریف شده این نهاد به سئوراکسان قدم بگذارند.

پارک ملی کنتینگ تایوان

پارک ملی کنتینگ در قلب جزیره زیبای تایوان نهاده شده است. پارک ملی کنتینگ که دارای صخره های مرجانی حیرت آور بوده، سالانه شاهد پرندگان مهاجری است که در فصول سرد سال به این منطقه پرواز می کنند. توریستانی که به تایوان سفر می کنند، معمولا برنامه سفر خود را با تماشای این مورد از معروف ترین پارکهای ملی آسیای شرقی خاطره انگیزتر نموده و از بودن در این مکان لذت می برند.

منبع: همگردی
انتشار: 11 اسفند 1401 بروزرسانی: 11 اسفند 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1715

به "آشنایی با شماری از دیدنی ترین پارکهای ملی آسیای شرقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شماری از دیدنی ترین پارکهای ملی آسیای شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید