گردشگری مهمترین پتانسیل شهرستان کردکوی است

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، به گزارش خبرنگاران، مجتبی جمالی، در بازدید خبرنگاران از شهرستان کردکوی که صبح آدینه برگزار گردید، گفت: امکان توسعه همگانی بدون توسعه فرهنگی وجود ندارد و چنان چه این موضوع نباشد توسعه زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی جامعه در زمینه های دیگر میسر خواهد شد.

گردشگری مهمترین پتانسیل شهرستان کردکوی است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور قیمت پایین کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی گردشگری را مهم ترین پتانسیل شهرستان کردکوی مطرح نمود و گفت: جهت پارک جنگلی امام رضا (ع) تا درازنو 22 کیلومتر است که اگر در هرسال نیم کیلومتر آن آسفالت می شد امروز راه های دسترسی گردشگران به این منطقه فراهم می شد.

جمالی گفت: سال جاری تمام توان خود را برای تأمین ایجاد زیرساخت های گردشگری شهرستان کردکوی بنا گذاشتیم و همچنین ما جزو پکیج طرح گردشگری آشوراده خواهیم بود و به عنوان جزئی از این طرح آمادگی داریم گردشگری شهرستان کردکوی را متحول کنیم.

وی بابیان این که پیگیر توریست درمانی در مراکز درمانی این شهرستان به خصوص بیمارستان امیرالمونین کردکوی هستیم، گفت: زهکشی منطقه اراضی 40 زینک، منطقه 20 هزار هکتاری اترک، مجتمع فرهنگی هنری سه طبقه شامل سینمای کردکوی و جاده بندر ترکمن به کردکوی بعد از سفر سال گذشته رییس جمهور در دستور ما قرارگرفته است.

جمالی در ادامه توسعه فرهنگی و اجتماعی را منوط به مقوله هایی چون احساس هویت و شخصیت به همراه شور امید و مشارکت ملی دانست و اضافه کرد: علاوه بر گسست های عمومی و منطقه ای که وجود دارد امروز شاهد گسست های دیگر چون قیمت نفت، موضوع هسته ای و داعش هستیم.

وی از رسانه به عنوان تأثیرگذارترین موارد در گسست های امروز یادکرد و گفت: حاکمیت دولت ها نیز دراین بین بی تأثیر نیست.

به گفته وی با پیگیری های صورت گرفته در بحث زمین خواری منطقه دنیا نما چند حکم تخریب صادرشده که منتظر اجرای احکام آن هستیم.

جمالی اظهار کرد: در جلسه هفته گذشته با مدیرکل محیط زیست و روسای ادارات بنا شد با زمین خواری و برطرف تصرف اراضی طبیعی مبارزه گردد.

وی ضمن تشریح زیبایی های خیره نماینده این شهرستان بیان نمود: کردکوی به دلیل اتصال به جنگل و کوه های سرسبز و سر به فلک کشیده و نزدیکی به دریای خزر و نیز اتصال به دو استان سمنان و مازندران دارای مناطق طبیعی و بکر و چشم اندازهای زیبای جنگلی یکی از پرجاذبه ترین مراکز گردشگری سطح استان است.

وی اضافه کرد: آرزو داشتم تا سمن ها و انجمن ها در کنارم باشند تا در توسعه کردکوی و فعالیت های شهری مشارکت نمایند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کردکوی نیز در حاشیه این بازدید از افتتاح بخش ICU در این بیمارستان تا 22 شهریور جاری و افزایش 10 تخت اطلاع داد و گفت: این بخش در عرض 15 روز ساخته شده که با راه اندازی آن از مشکل کمبود تخت مرتفع می گردد.

علی ساورعلیا، با بیان این که علاوه بر 10 تخت مذکور یک تخت ایزوله نیز به این بخش منتقل می گردد، توضیح داد: در این شهرستان 6 مرکز بهداشتی درمانی و 21 خانه بهداشت به برطرف ورجوع مسائل بهداشتی درمانی اهالی می پردازند.

وی ضمن تشریح امکانات بیمارستان، اضافه کرد: تنها بیمارستان فوق تخصص قلب دارای 131 تختخواب، 24 تخت جراحی، 24 تخت داخلی و 24 تخت اطفال، تخت های ccu، آنژوگرافی، آزمایشگاه و سایر امکانات و بخش های دیگر است.

وی با بیان این که بیمارستان از سال 1382 به همت خیرین افتتاح شده است، گفت: هم اکنون چهار جراح فوق تخصص قلب در این بیمارستان مشغول به کار هستند.

ساورعلیا با اشاره به خدمات پنج ماهه بیمارستان مطرح نمود: طی این مدت تعداد 101 جراحی قلب باز، 700 آنژوپلاستیک، 3018 آنژوگرافی، 35 هزار نفر مراجعه نماینده اورژانس، 43 هزار نفر مراجعه نماینده سرپایی خدمات دریافت نموده اند.

دهکده ییلاقی درازنو و برج تاریخی رادکان با قدمت یک هزار ساله از جمله مناطق بازدید شده در این تور یک روزه بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 183

به "گردشگری مهمترین پتانسیل شهرستان کردکوی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری مهمترین پتانسیل شهرستان کردکوی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید