آشنایی با زیباترین شهرهای رنگی جهان

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، دنیای این روزهای ما، با تمام خوبی هایی که دارد و حتی بدی هایش، هنوز زیبایی هایی داشته که آدمی را جذب خود می کنند. دنیا پیرامون ما را رنگها هستند که خواستنی و لطیف تر می سازند. تصور کنید همه جای دنیا فقط در دو رنگ سیاه و سفید خلاصه می شد. بنظرتان کسل کننده نبود؟ خداوندی که این دنیا را خلق کرد، دوستدار زیبایی ها بوده و اوست که قوه تخیل و زیبایی آفرینی را در نهاد انسان قرار داد تا با قوه تخیل خود دنیایش را زیباتر و دوست داشتنی تر کند. انسان هم گاهی از همین قوه تخیل به نحوی استفاده می کند که بیننده را به تحسین وا می دارد. این نیروی آفرینشی که خداوند در وجودمان قرار داده، در بسیاری از زمان و مکان ها بخوبی ظاهر شده و سبب شده دنیایمان به قدری زیبا شود که حتی از آن سر دنیا هم برای تماشای این زیبایی، افراد سرازیر می شوند. همیشه، ساختمان و محله ها را در چند رنگ تیره و یکدست دیده ایم. به کارگیری رنگ های متنوع و جان دار در ظاهر و نمای خانه و محله ها جذابیتی است که در چندین شهر دنیا به کار گرفته شده و این حس زیبایی دوستی انسان برای دیگران به اندازه ای جذاب بوده که تبدیل به جاذبه گردشگری شده است. با مقاله رنگارنگ ترین شهرهای دنیا همراه باشید تا سفری مجازی داشته باشیم به زیباترین شهرهای رنگی دنیا که آوازه زیباییشان ورد زبان دنیاگردان است.

آشنایی با زیباترین شهرهای رنگی جهان

ویلمستاد

در جنوب دریای کارائیب و در شمال کشور ونزوئلا، جزیره ای قرار گرفته است که خانه های رنگیش بسیار چشم نواز و بی مثال هستند. ویلمستاد از جمله شهرهای رنگی دنیا بوده که گردشگران را جذب خود کرده است. به ادعای فرماندار هلندی این شهر، رنگ سفید ساختمان ها سبب میگرن و سردرد شدیدش می شد. همین امر باعث گشت تا دستور دهد تمام خانه ها رنگی غیر از سفید داشته باشند. امروزه، این شهر جز میراث دنیای ثبت شده و در ماه نوامبر پذیرای گرشگران متعددی است.

سانفرانسیسکو

در سانفرانسیسکو یکسان بودن ساختمان ها در نظر اول توجه ها را جلب می کند. باید خاطر نشان کنیم که این هماهنگی ساختمان ها و زیبایی رنگها در کنار یکدیگر تصادفی نیست. طبق برنامه و طرحی از پیش تعیین شده، این مجموعه در این مورد از زیباترین شهرهای رنگی دنیا شکل گرفته است. ظاهر و مدل همه خانه ها یکی بوده و تنها در رنگ آمیزی با هم متفاوت هستند.

تفلیس

در فضای شهر تفلیس هم خانه های رنگی به زیبایی جلوه گری می کنند. رنگ مختلف هر خانه تابلوی زیبایی از هماهنگی رنگها را در پیش چشم گردشگران به وجود آورده که بیننده از دیدن این همه تنوع لذت می برد. مردم این نقطه از دنیا به جهت هماهنگی با خانه های خود، پوشش و لباسهای رنگارنگ دارند. حتی پارک ها و وسایل بازی بچه ها نیز در این شهر به رنگهای گوناگون هستند.

استانبول

محله ای با نام بالات در دل شهر استانبول، اوج زیبایی رنگهاست، محله ای مسیحی نشین با مردمی خونگرم و مهربان که با میهمان نوازی بی نظیر خود میزبان دنیاگرد ها از نقاط مختلف دنیا هستند. بالات واقع در همسایگی غربی ساحل استانبول، از روزگاران گذشته از مردمی مهربان شکل گرفته که با آوای خوش و خاص بچه ها در حال بازی، آدمی را به دوران کودکی پرت می کنند. دیدن این بخش از رنگارنگ ترین شهرهای دنیا را حتما در برنامه های خود بگنجانید.

گملا ستان

از دیدنی های تاریخی که در استکهلم قرار داشته، گملا ستان هست. این بخش با ساختمان های کهن بجا مانده از قرن های 17 و 18، فوق العاده دیدنی است. قدم زدن در کوچه های باریکش آدمی را به دهه های 1300 برده و در همانجا برای ساعاتی باقی می گذارد. رستوران و کافه های بین المللی در گملا ستان بیشمارند.

ناسائو

در سمت شمال کشور کوبا، شهر ناسائو با شیروانی های رنگی و جذابش به جاذبه گردشگری بدل گشت، شهری رنگی که با کشف آن در سال 1656، شهر رنگهای جالب لقب گرفت.

کیپ تاون

یکی از زیباترین شهرهای رنگی دنیا، شهر کیپ تاون بوده که با زیبایی رنگ ساختمان هایش، انسان را به یاد جعبه مداد رنگی می اندازد. خانه هایش به رنگ های دلپذیر پاستلی و با هماهنگی و هارمونی شگفت انگیزی در کنار یکدیگر قرار داشته و با استادی تمام، تضاد سرد و گرم رنگ ها را به زیبایی به نمایش گذاشته اند.

ونیز

شهر ونیز بخوبی معرف حضور همگان هست. حال باید بگوییم که در این شهر زیبا، محله ای وجود دارد که در آن خانه هایی با ابعاد کوچک و رنگهای بی مثال جای گرفته اند. این محله کوچک با نام بورانو مورد توجه علاقمندان به رشته هنر هست. طبق یک طرح از پیش تعیین شده، در آن رنگ خاصی را استفاده کرده اند که هارمونی و دسته بندی رنگی محل را مختل نکنند. دیدن خانه های معلق و رنگی که با هنرمندی تمام طراحی شده اند در یکی از رنگارنگ ترین شهرهای دنیا، بی شک خالی از لطف نخواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 21 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 402

به "آشنایی با زیباترین شهرهای رنگی جهان" امتیاز دهید

5 کاربر به "آشنایی با زیباترین شهرهای رنگی جهان" امتیاز داده اند | 2.6 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با زیباترین شهرهای رنگی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید