آشنایی با فواید بادکش درمانی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، بادکش درمانی قدمتی هزار ساله دارد. از فواید بادکش درمانی می توان به درمان بیماری های مختلف از جمله بیماری های اسکلتی عضلانی، پوست، گوارش و بیماری های روحی مانند استرس، افسردگی و اضطراب اشاره نمود. با ما همراه باشید تا با فواید بادکش درمانی بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با فواید بادکش درمانی

خبرنگاران| سرویس سلامت - بادکش درمانی قدمتی 3000 ساله داشته که توسط فرهنگ های مختلف در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرد. درمانگر ها، از بادکش درمانی برای درمان بیماری های مختلف از جمله بیماری های اسکلتی عضلانی، پوست، گوارش و بیماری های روحی مانند استرس، افسردگی و اضطراب استفاده می نمایند. همچنین، از بادکش درمانی می توان برای درمان بیماری های جسمی ناشی از استرس و اضطراب نیز استفاده کرد.

جالب ترین ویژگی بادکش درمانی این است که می توانید آن را در کنار دیگر روش های درمانی و برای افزایش نتیجه بهتر مورد استفاده قرار دهید. اگر چه هنوز دانش پزشکی به نحوه عملکرد این روش پی نبرده است، اما میلیون ها نفر از مردم در سراسر دنیا پس از استفاده از بادکش درمانی، به طور قابل توجهی بهبود پیدا نموده اند. این روش بی خطر بوده و اگر توسط افراد ماهر انجام گردد، به ندرت عوارض جانبی از خود نشان خواهد داد. در ادامه با فواید بادکش درمانی برای درمان بعضی از بیماری ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

استفاده از بادکش درمانی برای تسکین درد

یکی از اهداف اصلی افراد برای استفاده از این روش، تسکین درد و ناراحتی است. با استفاده از این روش می توان درد های ناشی از شرایط مختلف مانند گردن درد، کمر درد، روماتیسم، میگرن و سرطان را تسکین داد. در مقایسه با مسکن های ضد درد و دیگر داروها، بادکش درمانی ممکن است نتایج بهتری را از خود نشان دهد.

در این روش، رگ های خونی و مویرگ ها با استفاده از مکش و بلند شدن پوست، منبسط می شوند. علاوه بر جریان یافتن خون تازه در رگ ها، مواد مغذی و اکسیژن نیز در رگ ها جریان پیدا نموده که به درمان آسیب و جراحات یاری می نمایند.

علاوه بر این، با جریان یافتن خون تازه در بدن، سموم و سلول های مرده موجود در خون از بین می فرایند. به علت جریان گردش خون، عضلات و بافت های سفت شده، رها و شل می شوند. در این شرایط نه تنها درد کاهش پیدا نموده، بلکه میزان استرس بیماران نیز کاهش پیدا می نماید.

طب سنتی چینی و دیگر روش های شفا دهنده به وجود جریان انرژی در بدن اعتقاد دارند. زمانی که این جریان انرژی توسط بیماری ها و جراحات مسدود می گردد، در نتیجه بدن دچار درد و انقباض می گردد. استفاده از بادکش در قسمت های گوشتی بدن مانند شانه، قسمت پایین کمر، گردن و کشاله ران، می تواند این جریان انرژی را آزاد کند. درمانگر های امروزی از فواید بادکش درمانی به همراه طب سوزنی، ماساژ درمانی و گرما درمانی استفاده می نمایند.

استفاده از بادکش درمانی برای افزایش آرامش و تمدد اعصاب

بادکش درمانی با استفاده از فشار معکوس نوعی ماساژ بافتی عمیق را در بدن شما ایجاد می نماید. در این روش به دلیل بهبود جریان خون، گرفتگی و تنش عضلات از بین رفته و در نتیجه استرس و اضطراب شما کاهش پیدا خواهد نمود.

زمانی که انرژی مسدود شده در بدن آزاد گردد، احساس آرامش و سلامتی به شما دست داده و سیستم عصبی شما آرام تر می گردد. از آنجایی که هر جلسه بادکش درمانی حدود 30 دقیقه طول می کشد، درمان گران بر این باور هستند که حرکت ساده ای مانند دراز کشیدن می تواند اثرات درمانی موثری داشته باشد.

استفاده از بادکش درمانی برای افزایش بهبود جراحات

زمانی که بدن دچار آسیب می گردد، مواد و عناصر درمانی به وسیله جریان خون وارد بافت های آسیب دیده می شوند. در نتیجه شما احساس التهاب و درد می کنید.

روش های درمانی مدرن سعی می نمایند با استفاده از دارو، تورم را کاهش داده، قبل از آنکه فرایند درمان و بهبودی کامل گردد. بادکش درمانی با راهنمایی خون به سمت بافت ها، باعث ایجاد التهاب شده و فرایند درمان را دوباره از سر می گیرد. به همین دلیل است که ورزشکاران از بادکش درمانی استفاده می نمایند. در این روش مواد مغذی وارد بافت های بدن شده و پارگی های کوچک ناشی از تمرینات سخت را درمان می نماید. مهمتر از همه، سموم ایجاد شده به علت ترمیم بافت ها نیز از بین می فرایند.

به این ترتیب بادکش درمانی، گره ها و چسبندگی های ایجاد شده در بافت ها را بهبود می بخشد. با استفاده از فواید بادکش درمانی می توان آسیب هایی از جمله خارپاشنه، سندرم تونل کارپال و دیگر بیماری های اسکلتی عضلانی را درمان کرد.

استفاده از بادکش درمانی برای داشتن پوستی سالم

در بادکش درمانی با بهبود جریان گردش خون، ظاهر پوست نیز بهتر خواهد شد. زیرا مکش باعث می گردد که لایه کلاژن و الاستین زیر پوست دوباره جوان شوند. با استفاده از بادکش درمانی می توان بیماری های پوستی از قبیل تبخال، اگزما، سلولیت و زخم های آکنه را نیز درمان کرد.

همچنین با این روش می توانید علائم پیری مانند خط چروک، افتادگی پوست و چین و چروک را درمان کنید. احتمالا متخصصین قبل از مکش پوست، از مرطوب نماینده ها، اسانس های روغنی و لوسیون ها استفاده خواهند کرد. زیرا مکش باعث می گردد که مواد مغذی این مواد راحت تر جذب پوست شده و خشکی پوست از بین برود.

استفاده از بادکش درمانی برای هضم و گوارش بهتر

یکی دیگر از فواید بادکش درمانی یاری به سیستم گوارش است. اعمال این روش بر روی شکم، باعث رهایی فشار و سفتی عضلات می گردد. زمانی که فشار بافت ها از بین برود، عملکرد سیستم گوارشی نیز بهتر خواهد شد. با استفاده از بادکش درمانی می توان بیماری هایی مانند درد مزمن معده، اسهال، یبوست، احتباس آب، سندرم تحریک پذیر روده (IBS)، کاهش اشتها، نفخ شکم و دیگر بیماری های مرتبط با دستگاه گوارش را درمان کرد.

استفاده از بادکش درمانی برای تسکین مسائل تنفسی

با استفاده از بادکش درمانی می توان مسائل تنفسی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، احتقان، سرفه، تجمع خلط و سل ریوی را درمان کرد. مکش سینه باعث افزایش جریان خون و تخلیه مایع لنفاوی می گردد. به همین علت این روش می تواند به تسکین آسم، آلرژی فصلی و عفونت های سینه نیز یاری کند.

استفاده از بادکش درمانی برای دفع مسمومیت

تجمع سموم در بدن باعث بروز انوع بیماری ها می گردد. با استفاده از بادکش درمانی، سموم، سلول های مرده و دیگر مواد زائد به سمت دستگاه لنفاوی رفته و در نتیجه، بدن آن ها را به طور طبیعی از بین خواهد برد. به یاد داشته باشید که پس از بادکش درمانی، مایعات زیاد بنوشید.

در انتها باید خاطر نشان کرد که این روش برای تمام افراد توصیه نمی گردد. افراد زیر نباید از بادکش درمانی استفاده نمایند:

  • بچه ها
  • افراد مسن
  • زنان باردار
  • زنان قاعده

برگرفته از: cuppingresource.com

منبع: setare.com
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 953

به "آشنایی با فواید بادکش درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با فواید بادکش درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید