آشنایی با گیاه بوقناق و فواید آن

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، گیاه بوقناق (باباخازن) دارای خواص معجزه آسایی است و پاکسازی کبد، درمان جوش، درمان کم خونی و کاهش حملات قلبی نمونه هایی از خواص عالی عرق بوقناق می باشد.

آشنایی با گیاه بوقناق و فواید آن
گیاه بوقناق که نام علمی آن Eryngium billardieri است، گونه ای از گیاهان گل دار است که تاثیر شگفت انگیزی برای درمان بعضی بیماری ها دارد.

گیاه بوقناق در شهرهای مختلف اسامی متفاوتی دارد و در زبان فارسی به آن خارزن بابا و چرخه نیز گفته می شود که در آن مقداری اینولین وجود دارد که به علت شباهت آن به کنگر فرنگی به آن کنگر فرنگی وحشی نیز می گویند.

این گیاه می تواند بصورت طبیعی و یا در محیط های باغی رشد نماید و دارای طبیعتی معتدل رو به گرم است.

سوابق پژوهشی و آمار درمان پیروز عرق بوقناقدر ابتدا عرق گیاه بوقناق گرفته شد و به صورت تصادفی روی مبتلایان به چند بیماری لاعلاج و صعب العلاج که از درمان های طب نوین و طب سنتی نتیجه نگرفته بودند، آزمایش گشت. پس از مدتی تعیین شد عرق بوقناق در مبتلایان به دیابت اثر مثبت شگفت آوری دارد و ادامه تحقیقات متمرکزشد. با توجه به این که دو گیاه بوقناق و زول برای عموم ناشناخته بودند، جلب اعتماد مردم و راضی کردن بیماران برای مصرف این داروی تازه کار دشواری بود. ولی با تعیین شدن اثرات مثبت آن، به مرور مورد توجه نهاده شد.

در یک طرح پژوهشی به مدت سه سال، بیش از 1000 نفر دیابتی از منطقه ها مختلف کشور با عرق بوقناق یاقوت تحت درمان نهاده شدند که در تمام موارد نتیجه درمان مثبت بود و بیماری دیابت در این افراد تحت کنترل نهاده شد.

دوره درمان چهارماهه از نظر برگشت بیماری و عوارض جانبی احتمالی دار و تحت نظر نهاده شدند که در هیچ موردی عوارض جانبی و برگشت بیماری مشاهده نشد. به طوری که به وسیله مصاحبه های تلویزیونی اعلام کردند بیماری دیابت با عرق بوقناق (به شرط رعایت اصول صحیح تغذیه و تغییر سبک زندگی)قابل درمان است.

بیمارانی که در این طرح درمان نهاده شدند، رژیم غذایی صحیح از نظر طب سنتی ایرانی را رعایت کرده و تنش های عصبی را با مصرف دمنوش های گیاهی کنترل کردند. بعلاوه مصرف داروهای شیمیایی را به طور کامل قطع کرده، دوره درمان را کامل کرده و دستور مصرف دارو را به صورت دقیق دنبال کردند.

همه افراد از نظر جسمی در شرایط مطلوب هستند و کسانی که انسولین تزریق می کردند دیگر نیازی به این کار ندارند.این درمان بر روی بچه ها خیلی بهتر نتیجه داده است.1

خواص عرق بوقناقگیاه بوقناق یا زول که به آن باباخازن نیز می گویند که خواص فراوانی برای درمان بیماری ها دارد . این گیاه از جمله داروهای شگفت آوری است که خداوند در طبیعت برای درمان بیماری دیابت قرار داده است . در این مطلب شما را با خواص این گیاه مفید آشنا می کنیم.

عرق بوقناق برای پاکسازی کبدگیاه بوقناق و زول خاصیت ضد سم دارد و برای پاک سازی کبد از سموم و بازکردن مجاری کبد بسیار مفید می باشد. این عرق برای فعالیت بهتر آنزیم های کبدی مفید است.

عرق بوقناق برای درمان جوشمصرف این عرق سبب شفاف شدن صورت و درمان جوش خواهد شد زیرا خون را تصفیه کرده و کبد را از سموم پاکسازی کرده و به باز کردن مجاری کبدی یاری می نماید و به علت همین خاصیت در طب سنتی از عرق بوقناق برای درمان جوش و شفاف کردن پوست نیز استفاده می شود.

عرق بوقناق برای سلامت دستگاه گوارشیکی از خواص عرق بوقناق در طب سنتی حفظ سلامت دستگاه گوارش، برطرف نفخ معده و روده، درمان یبوست و نرم کردن روده ها است. برای درمان کولیت، فراوری صفرا و ریختن آن در اثنی عشر روده و تجزیه چربی ها بهتر است از عرق بوقناق استفاده نمایید.

فعال کردن لوزالمعده (پانکراس)این عرق، سبب فعال شدن غدد فوق کلیه و تنظیم ترشح آدرنالین می شود و استرس ، عصبانیت و اضطراب را برطرف می نماید.

عرق بوقناق برای کاهش حملات قلبی و مغزیمصرف عرق بوقناق از بروز سکته های مغزی و قلبی پیشگیری می نماید و در طب سنتی سبب درمان ضعف عضله قلب خواهد شد.

بوقناق برای درمان کم خونیمصرف عرق بوقناق سبب درمان کم خونی شده زیرا گلبول های قرمز خون را افزایش می دهد. بعلاوه سبب درمان بیماری های خونی مانند کم خونی ها و کمبود پلاکت ها مانند بیماری IIPمی شود.

عرق بوقناق برای درمان ورم و سنگ کلیهعرق بوقناق بسیار مدر است و ورم و سنگ کلیه و مثانه را درمان می نماید.

عرق بوقناق برای درمان دیابت و کاهش قند خوندرمان اصلی دیابت، اصلاح تغذیه به معنای واقعی و کامل آن و ورزش و تغییر الگوهای غلط زندگی است اما چنانچه در این بخش از سلامت نمناک آورده ایم مصرف عرق بوقناق می تواند سبب کاهش قند خون و درمان بیماری دیابت شود . این عرق موجب تحریک ترشح انسولین از لوزالمعده می شود و ترشح انسولین را افزایش می دهد و به کاهش قند خون یاری می نماید. بیماران دیابتی باید هر 4 ساعت یک استکان عرق بوقناق را میل نمایند تا ازاثرات معجزه آسای آن در درمان تدریجی دیابت بهره ببرند.2

مضرات عرق بوقناقبرای ریه مضر است و مصلح آن صمغ عربی است.

نحوه مصرف عرق گیاه بوقناقبا وجود تاثیری که عرق بوقناق در سلامتی دارد و می تواند به درمان بعضی امراض یاری کند، نباید نحوه مصرف آن را از نظر دور داشت. نکاتی که زمان استفاده از عرق این گیاه باید مد نظر قرار داد عبارتند از:

مصرف عرق گیاه بوقناق برای کاهش قند خون باید به صورت ناشنا باشد.

بدن فرد باید نسبت به این عرق حساسیت نداشته باشد.

فرایند بهبودی در بیماران دیابتی باید تعیین شود.

مصرف این عرق باید به صورت 2 تا 4 استکان در هر 24 ساعت باشد. در بعضی از بیماران بدون مشورت با پزشک نمی توان از این داروی گیاهی استفاده کرد. گاهی نیز می توان مقدار مصرف عرق گیاه بوقناق را به هر 12، 8 یا 6 ساعت تنظیم کرد.

در صورتی که قند خون بیمار دیابتی بیشتر از 200 میلی گرم باشد، باید هر 4 ساعت یک استکان از عرق گیاه بوقناق نوشیده شود که هر استکان 100 میلی لیتر است.

مصرف بیش از حد این گیاه دارویی موجب افت فشار خون می شود و به همین علت بری جولگیری از افت فشار خون می توان آن را به همراه خرما و عسل میل کرد.3

پی نوشت:

1.www.mojnews.com

2.www.namnak.com

3.www.saat24.news

منبع: راسخون
انتشار: 1 آذر 1400 بروزرسانی: 1 آذر 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1365

به "آشنایی با گیاه بوقناق و فواید آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با گیاه بوقناق و فواید آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید