آمار تلفات سیل در آذربایجان شرقی؛ 17 جانباخته و 20 مفقودی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی آخرین شرایط سیل در استان و تلفات جانی ناشی از آن را تشریح کرد.

آمار تلفات سیل در آذربایجان شرقی؛ 17 جانباخته و 20 مفقودی

خلیل ساعی مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی گفت که بارش روز گذشته باران، باعث جاری شدن سیل در بیشتر نقاط استان شد که این سیل خساراتی را به وجود آورد.

وی ادامه داد که در اثر جاری شدن سیل 20 نفر در شهرستان عجب شیر مفقود شده که تا به امروز جسد پنج نفر از آنان پیدا شده است؛ بعلاوه پنج نفر نیز در این شهرستان مصدوم شدند که تحت مداوا قرار دارند.

ساعی اظهار داشت که 15 تا 17 نفر نیز در آذرشهر ناپدید شده اند که تا به امروز جسدی در این شهرستان پیدا نشده است.

وی با اشاره به چگونگی اسکان سیل زدگان، اعلام کرد کسانی که خانه هایشان دچار آب گرفتگی شده و یا اینکه در اثر سیل تخریب شده است، با یاری جمعیت هلال احمر استان در مکان های امن اسکان یافته اند.

ساعی در مورد دیگر خسارات این سیل، گفت:

در مرحله نخست نجات جان افراد برای مان مهم است و بعد از سرانجام عملیات امداد و نجات، نسبت به برطرف خسارت ناشی از سیل اقدام خواهیم کرد.

بروزرسانی:

خلیل ساعی در مورد آخرین آمار افراد مفقودی در سیل شبانه روز گذشته آذربایجان شرقی گفت: در شهر عجبشیر تا به امروز 20 نفر مفقودی داشتیم که اجساد 14 نفر آنها پیدا شده و تنها حدود 6 نفر مفقود مانده اند. با ادامه فرایند امدادرسانی ها به نظر می رسد تا ساعات آینده، سایر مفقودین را نیز پیدا کنیم.

وی اضافه نمود که در آذرشهر نیز 17 نفر مفقودی داشته ایم، بعلاوه اعلام شده است که حدود 7 خودرو در سیل مفقود شده اند که تا به امروز دو خودرو پیدا شده اند که یکی خالی و دومی دارای سه سرنشین بود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی در کل استان بر اثر سیل روز گذشته، تا به امروز 17 نفر فوت و 20 نفر مفقود شده اند.

ساعی درباره شرایط امدادرسانی به حادثه دیدگان نیز شرح داد و گفت که در تبریز نیز بارش ها شدید بوده اما خوشبختانه موردی از فوت و مفقودی نداشتیم، اما خسارات به تاسیسات زیربنایی وارد شده است که بعد از عملیات امدادرسانی بازسازی آنها نیز صورت می گیرد. در حال حاضر همکاران هلال احمر بحث اسکان اضطراری را انجام و نیازهای اولیه حادثه دیدگان را تامین نموده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی که با شبکه خبر گفت وگو می کرد، بعلاوه ادامه داد:

بیشترین خسارات تا به امروز به بخش راه، پل ها و واحدهای مسکونی که در حریم بستر رودخانه ساخته شده بودند، وارد شده است. در حال حاضر نیز شرایط آب و هوا در شهرستان های عجبشیر و آذرشهر آفتابی است، اما از بعدازظهر امروز بارندگی ها ادامه دارد. اگر بتوانیم تکلیف مفقودی ها را روشن کنیم، در سایر بخش ها مسئله ای نخواهیم داشت.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 تیر 1401 بروزرسانی: 20 تیر 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1588

به "آمار تلفات سیل در آذربایجان شرقی؛ 17 جانباخته و 20 مفقودی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار تلفات سیل در آذربایجان شرقی؛ 17 جانباخته و 20 مفقودی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید