آیا ورزش صورت نشانه های پیری را از بین می برد؟

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، دکتر کریستیتا لی، یک متخصص پوست در دانشگاه هاروارد می گوید: بیماران اغلب به دفتر من می آیند و می پرسند: چگونه می توانم جوانتر به نظر برسم؟ در حالی که من همواره برای جوان تر به نظر رسیدن و داشتن احساس جوانی، یک زندگی سالم را پیشنهاد می کنم. یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم، من هرگز از تمرینات صورت به عنوان بخشی از این رژیم نگاه نمی کردم. تا زمانی که در یک مطالعه اخیر منتشر شده در مجله پزشکی JAMA، نتایج قابل توجهی نشان داد که تمرینات معمولی صورت ممکن است فرایند پیری تدریجی صورت را کند تر کند.

آیا ورزش صورت نشانه های پیری را از بین می برد؟

تمرین صورت: یک چشمه جوانی برای چهره شما

منطق پشت این مطالعه در این واقعیت ریشه دارد که بخش بزرگی از پیری صورت به دلیل از دست دادن چربی و بافت نرم است که منجر به تضعیف و چین و چروک صورت می گردد. اگر ما می توانیم در استادیوم وزنه برداری کنیم و عضلات خود را بزرگ تر کنیم، چرا این کار را برای عضلات صورت خود انجام ندهیم و به این ترتیب خطوط چهره را پر کنیم تا در صورت خود جوانی بیشتری ایجاد کنیم.

مفهوم تمرینات صورت یک موضوع نو نیست. با یک جستجوی ساده در اینترنت، می توانید تعداد زیادی از پست های وبلاگ ها و کتاب های مربوط به این موضوع را پیدا کنید و برنامه هایی را بدست آورید که چشمه بعدی جوانی شما را تضمین نمایند. آنچه که محققان پوست در مطالعه خود انجام دادند، که در نوع خودش اولین بود، این سوال را از دیدگاه دقیق تر علمی آنالیز کردند. در این آزمایش، 27 زن بین 40 تا 65 ساله، برای انجام تمرینات روزانه - 30 دقیقه تمرین به مدت هشت هفته - داوطلب شدند و سپس تمرینات را تا 20 هفته ادامه دادند.

سپس از متخصصین پوستی که از تمرین شرکت نمایندگان خبر نداشتند، خواستند تا عکس های شرکت نمایندگان را قبل و بعد از این تمرینات ارزیابی نمایند. متخصصین پوست دریافتند که بعد از 20 هفته تمرین، صورت و گونه داوطلبان پر تر شده بود و میانگین سن آنها را قبل از تمرین، 51 سال و بعد از تمرین 48 تخمین زدند. علاوه بر این، تمام شرکت نمایندگان در انتها مطالعه، در ظاهر خود بهبودی قابل توجهی را احساس کردند.

در حالی که این نتایج به نظر هیجان انگیز است، مطالعه دارای بعضی از محدودیت های آشکار است. از 27 داوطلب ثبت نام شده، 11 نفر قبل از اتمام آزمایش کنار کشیدند. یکی از دلایلش ممکن است این باشد که این برنامه زمان بر(30 دقیقه در روز) بود،. تعداد کم داوطلبان در این مطالعه نیز محدودیت آن بود. علاوه بر این، گروه کنترل نیز وجود نداشت، بدین معنی که ممکن بود بعضی شرکت، تمرینات خود را به طور کامل انجام ندهند.

بعلاوه نتیجه گیری در خصوص طول عمر این نتایج سخت است. احتمالا تمرینات باید ادامه یابد تا اثراتش حفظ گردد. اما برای چه مدت؟ و چند بار؟ کدام تمرین بیشتر مفید است؟ برای رسیدگی به این سوالات، مطالعات بیشتری ضروری است.

تمرینات صورت می تواند یاری نماینده باشد، اما کرم های ضد آفتاب امتحان خود را پس داده اند و ثابت شده هستند

برای کسانی که هنوز شک دارند، و برای حفظ جوانی خود مایل به امتحان کردن مواردی هستند که مبتنی بر شواهد است، ما یک پیشنهاد ساده ارائه می دهیم: استفاده از کرم های ضد آفتاب. شما ممکن است توصیه های متخصصین پوست برای استفاده از کرم های ضد آفتاب را جدی نگرید، اما موارد زیادی از تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که آفتاب نقش بالایی در پیری زودرس پوست ما دارد. شما می توانید با اعمال طیف گسترده ای از کرم های ضد آفتاب روزانه با SPF 30 و بالاتر، به ویژه بر روی پوست صورت خود، در برابر اثرات مضر آفتاب محافظت کنید. تشابه آن به مانند گذاشتن پرده جلوی پنجره و محافظت از افراد و وسایل داخل خانه در برابر نور خورشید است. این پرده بعد از 5 تا 10 سال چگونه به نظر می رسد؟ اگر خورشید می تواند یک شیء بی جان را پژمرده و رنگ پریده کند و به چنین درجه ای برساند، فکر کنید می تواند چه بلایی بر سر پوست شما بیاورد.

در خصوص تمرینات صورت، هیئت داوران هنوز تصمیم نگرفته اند. اما بر خلاف لوازم آرایشی بهداشتی که برای حفظ جوانی استفاده می شوند و احتیاج به پول و زمان برای ترمیم و بهوبدی دارند، تمرینات صورت آزاد و مطمئنا بی ضرر هستند. پس چرا وقت خود را صرف تمرینات صورت نمی کنید؟ حتی اگر شما را جوان تر نکند، حداقل این تمرین و حرکت های جالب صورت، باعث لبخند شما می گردد.

منبع: فوت و فن / health.harvard.edu
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1618

به "آیا ورزش صورت نشانه های پیری را از بین می برد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ورزش صورت نشانه های پیری را از بین می برد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید