احتمال توقف سیر قطار های رجا ، اذعان مدیرعامل به نارضایتی مسافران

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مدیرعامل رجا گفت: از امروز مسئولیت هرگونه رویداد ناشی از عدم تامین نقدینگی که منجر به توقف یا کاهش سیر قطار ها شود و ایجاد هرگونه نارضایتی میان مسافران و پرسنل بخش ریلی و تبعات ناشی از آن برعهده عهده بانک ملت است.

احتمال توقف سیر قطار های رجا ، اذعان مدیرعامل به نارضایتی مسافران

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رجا، محمد رجبی با بیان اینکه تا به امروز شرکت حمل و نقل ریلی رجا پیروز به دریافت تسهیلات حمایتی از کسب و کار در دوران کرونا نشده است، گفت: تا کنون فقط چند شرکت کوچک حمل و نقل ریلی توانستند وام کرونایی را دریافت کنند.

وی ادامه داد: شرکت رجا سهم بیش از 50 درصدی در بازارحمل و نقل مسافری ریلی را دارد، اما تا به امروز ریالی از وام کرونایی دریافت نکرده است که این به طور مستقیم به کوتاهی مدیران و دست اندرکاران بانک عامل بر می شود.

وی با بیان اینکه حدود 9 ماه است پیگر دریافت این وام بوده ایم، ادامه داد: آقایان مدیرعامل شرکت راه آهن، معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی و حتی آقای وزیر راه بار ها با مدیرعامل بانک ملت در این باره مذاکره داشتند و از این بابت که به نظر و دستور وب هم توجهی نشده شرمنده وزیر راه هستیم.

مدیرعامل شرکت رجا تاکید کرد: این چه وضعیتی است که آیین نامه های مصوب ستاد کرونا و دولت ضمانت اجرایی ندارد و دستور وزیر راه و شهرسازی کشور برای چنین موضوعی نافذ نیست و علی رغم اینکه سه بار از سوی وزارت راه و شهرسازی و رییس بانک مرکزی به مدیرعامل بانک ملت دستور داده شده، اما هنوز هیچ اقدامی برای پرداخت تسهیلات کرونایی انجام نگرفته است.

رجبی اضافه کرد: در حالی که بسکمک از شرکت های حمل و نقل ریلی نتواسته اند تسهیلات کرونایی را دریافت کنند شرکت های هواپیمایی در چند ماه گذشته پیروز به دریافت 2 هزار و 400 میلیون تومان تسهیلات شده اند و شواهد و قرائن حاکیست در حال رایزنی برای دریافت تسهیلات دوم نیز هستند.

وی ادامه داد: اعتبار تسهیلات کرونایی برای شرکت های حمل و نقل ریلی 940 میلیارد تومان است که حسب اخرین اطلاعات اخذ شده تا به امروز برخی از شرکت ها با مشقت فراوان دریافت کرده اند، اما بزرگ ترین شرکت که رجا است تا کنون یک ریال هم از این وام را نگرفته است.

مدیرعامل شرکت رجا بیان نمود: شرکت رجا هر درخواستی که بانک ملت برای پرداخت وام اعلام کرده را انجام داده و رعایت کرده است، اما همچنان تصمیم گیران بانک ملت اقدامی برای پرداخت این وام که دستور ستاد کرونا و دولت و دفتر رییس جمهور بوده، نکرده است.

وی گفت: طبق خواسته بانک ملت، ارزیابی واگن ها برای ترهین انجام شد و به انتها رسید و بعد از آن درخواست تنظیم متن قرارداد را داشتند که پس از تنظیم متن قرارداد برای تایید به بانک ملت ارسال شد، اما به یک خط از این قرارداد ایراد گرفتند و 4 ماه است که در فرایند اصلاح این یک خط از قرارداد هستیم. اما به نظر می آید که همه این موضوعات و خواسته ها در راستای اتلاف وقت بانک عامل برای مطول نمودن فرایند و عدم پرداخت است.

وی ادامه داد: مجموعه بانک ملت در نظر داشته باشند که شرکت های مسافری ریلی حدود 10 هزارنفر پرسنل مستقیم دارند که معیشت و امنیت شغلی شان به مخاطره افتاده است. شرکت رجا نیز حدود پنج هزار پرسنل و نیرو دارد که با خانواده های این افراد، خانواده رجا به بیش از 14 هزار نفر می رسد و نمی توانیم به این جمعیت بگوییم به دلیل کوتاهی بانک ملت نمی توانیم به مطالباتشان پاسخ دهیم.

رجبی گفت: در حال حاضر صرفاً ارزش واگن های رجا حدود 12 هزار میلیارد تومان است و تا به امروز ما با کمک شایسته تقدیر سهامدار و همچنین فروش دارایی توانسته ایم حداقل ها را حفظ کنیم.

وی با اشاره به سهم رجا از وام کرونایی گفت: از 940 میلیارد تومان وام کرونایی برای شرکت های حمل و نقل ریلی، 312 میلیارد تومان سهم شرکت رجا و 50 میلیارد تومان سهم شرکت نوین صنعت زیر مجموعه شرکت رجا است یعنی در مجموعه سهم شرکت رجا 362 میلیارد تومان است که هیچ مبلغی تا به امروز پرداخت نشده است.

رجبی ادامه داد: 11 ماه است که شرکت رجا را که یک شرکت استراتژیک محسوب می شود، در دوران سخت کرونا رها کرده اند و حتی توصیه های رییس جمهور و وزیر راه و وزیر رفاه را برای پرداخت تسهیلات نادیده گرفته اند.

رییس انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی ایران گفت: هر چند که شرکت های مسافری ریلی استحقاق دریافت کمک بلاعوض دارند، اما فعلاً بخاطر برخی ملاحظات مطروحه از این موضوع فاصله گرفتیم و صرفاً به دنبال تسهیلات وعده داده شده هستیم، اما متاسفانه به این دارایی ملی توجهی ندارند. اکنون با دیدن حجم کاغذبازی و نوع نگاه عوامل بانک به این نتیجه رسیده ایم که اگر برای واردات کالای لوکس تقاضا داده بودیم بانک با پرداخت وام موافقت کرده بود.

وی اضافه کرد: از همان ابتدا به این بانک با دیده تردید می نگریستیم و اصراربه تغییر بانک عامل داشتیم، اما موافقت نشد.

رجبی تاکید کرد: از امروز مسوولیت هرگونه رویداد ناشی از عدم تامین نقدینگی که منجر به توقف یا کاهش سیرقطار ها شود و ایجاد هرگونه نارضایتی میان مسافران و پرسنل بخش ریلی و تبعات ناشی از آن منحصراً بعهده مدیران بانک ملت است و شرکت های ریلی بابت ترک فعل به مراجع ذیصلاح شکایت خواهند برد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 962

به "احتمال توقف سیر قطار های رجا ، اذعان مدیرعامل به نارضایتی مسافران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال توقف سیر قطار های رجا ، اذعان مدیرعامل به نارضایتی مسافران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید