ارومیه شهر بین المللی و مرکز گردشگری ایران در سال 2020

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، برای معرفی ارومیه به عنوان مرکز گردشگری ایران در سال 2020 احتیاج به سرمایه، توسعه فضاهای فرهنگی و تفریحی و... دارد.

ارومیه شهر بین المللی و مرکز گردشگری ایران در سال 2020

محمدرضا علیزاده امام زاده، عضو شورای شهر ارومیه، با اشاره به بودن فرصت های بالقوه بسیاری برای سرمایه گذاری در ارومیه گفت:

ایجاد سرمایه گذاری در شهر ارومیه نیازمند حرکت از نگاه پروژه محور به رویکرد برنامه محور است و یکی از زمینه های مساعد برای جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی، تغییر در نگاه به عملکرد مالی و برطرف مسائل زیرساخت های شهر ارومیه است.

او جذب سرمایه را نیازمند زمینه سازی در ابعاد مختلف برشمرد و اضافه نمود:

ظرفیت سازی، اعتمادسازی، پایدارشدن اوضاع مالی، شفافیت قانونی و نهادی، تضمین شرایط برای بازگشت سرمایه، تقویت فرهنگی حمایت از سرمایه گذار و رقابت سالم بین سرمایه گذاران و قدرت مذاکره مدیران، از جمله مواردی هستند که در استقبال از جذب سرمایه خارجی و داخلی لازم است.

او اضافه نمود:

در زمینه جهانگردی تقویت دیپلماسی، انعقاد تفاهم نامه خواهر خواندگی شهری و ارتقای توان رقابت با کشورهای همسایه امری ضروری و استراتژیک در جذب سرمایه گذار در حوزه جهانگردی است.

عضو شورای شهر ارومیه اعلام کرد:

شورای شهر و شهرداری ارومیه در کوشش است تا زیر ساخت های شهری را مطابق با موضوع جهانگردی و جذب سرمایه گذار ارتقا دهد و بودجه 97 شهرداری ارومیه نیز با رشد جهانگردی و جذب سرمایه گذاران خارجی و داخلی هم راستا بوده است.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش شورای شهر ارومیه در مورد معرفی ارومیه به عنوان شهر بین المللی و مرکز جهانگردی ایران در سال 2020 گفت:

برای افزایش پتانسیل های جهانگردی ارومیه برای جذب سرمایه گذار در سال 2020، نیازمند زمان، سرمایه، بهبود تسهیلات اجتماعی، توسعه زیرساخت های ارتباطی و تکنولوژیک به موازات شهر هوشمند، ایجاد تبلیغات گسترده برای معرفی شهر ارومیه و سرمایه گذاری در تبلیغات و توسعه فضاهای فرهنگی و تفریحی برای اقامت جهانگردان، از ملزومات رسیدن به جذب جهانگرد در سال 2020 هستند.

علیزاده امام زاده در پاسخ به سوال که چرا ارومیه با وجود پتانسل بالا و ظرفیت های جهانگردی متنوع، در مقایسه با تبریز تا به امروز در جذب سرمایه گذار پیروز نبوده است، بیان کرد:

آنچه سرمایه گذاری را در اختیار شهرها قرار می دهد رتبه شهر در کشور، عملکرد و قدرت نفوذ مدیران در محافل سیاسی و تصمیم گیری کشور، نحوه مدیریت و برنامه ریزی، نحوه جذب منابع قدرت و سرمایه و عوامل فرهنگی و اجتماعی در توانمندی یک شهر دخیل بوده و تبریز به علت شرایط فوق، جز 5 شهر اول کشور بوده و از امتیاز کلانشهری و سرمایه گذاری و دریافت بودجه برخوردار است. مسئولین ارومیه نیز در راستای جذب سرمایه گذار و بهبود رونق مالی شهر کوشش می نمایند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1461

به "ارومیه شهر بین المللی و مرکز گردشگری ایران در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارومیه شهر بین المللی و مرکز گردشگری ایران در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید