از انیمیشن های پاییزی تا فیلم های 2022؛ برترین های هنر و سینما

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، اگر فرصت مطالعه اخبار و مقالات مهم ادبی، هنری و سینمایی را ندارید، می توانید مجموعه ای از مهم ترین اخبار و برترین مقاله ها و ویدیوهای دنیای فیلم و سریال، کتاب ها، موسیقی و هنرهای تجسمی را در خبرنگاران مگ پیدا کنید. ما در سری مطالب برترین های هنر و سینما و ادبیات، هر دوشنبه 10 مقاله، خبر و ویدیوی مجذوب کننده و پربازدید هفته گذشته را در یک مجموعه کنار هم در اختیارتان قرار می دهیم.

از انیمیشن های پاییزی تا فیلم های 2022؛ برترین های هنر و سینما

9 انیمیشن پاییزی زیبا برای لذت بردن از شب های بلند فصل خزان

هیچ چیز به میزان فرورفتن در مبل با یک پتوی گرم و نرم به همراه یک لیوان نوشیدنی داغ و البته تماشای یک فیلم درجه یک حس و حال پاییز را منتقل نمی نماید. حالا تصور کنید فیلم مذکور در حال و هوای این فصل هم باشد و رنگ های قرمز و نارنجی و موسیقی گوش نواز خش خش برگ ها بخش جدانشدنی از آن، بدون شک کیفتان تکمیل می گردد و حال خوبش تا چند روز به همراهتان خواهد ماند. به میزان همه فیلم های سینمایی که در حال و هوای پاییز ساخته شدند، انیمیشن هایی وجود دارند که در دل پادشاه فصل ها جا خوش کردند و با رنگ های گرم و تصاویر چشم نوازشان، همه چیز را برای یک جشن تمام عیار آماده می نمایند. در این مطلب سفر انیمیشنی داریم به دل جنگل های خزان زده، ماجراجویی های هالووینی و البته دلهره شیرین قصه های جن و پری در شب های سردِ منتهی به زمستان.

15 صحنه به یادماندنی برتر انیمیشن های پیکسار از بدترین تا برترین

در این مطلب 15 صحنه تأثیرگذار و احساسی انیمیشن های پیکسار را نام بردیم که گاهی اشکتان را از سر شوق و یا دلتنگی درمی آورند، گاهی به شدت شما را می خندانند و گاهی عمیقا شما را به فکر فرو می برند. پیکسار در طول چند دهه نه چندان طولانی، هنر خود را در شکافتن قلب بیننده و تلنگر زدن بر احساسات او به خوبی نشان داده است. برای این استودیوی پویانمایی مشهور، فقط ساختن فیلم های سرگرم نماینده برای بچه ها و خردسالان کافی نیست. فیلمسازان پیکسار دائما خود را برای فراوری فیلم های پیچیده و متفکرانه که هم برای بچه ها و هم بزرگسالان به یک میزان کارساز است به چالش می کشند. در طول دوران فعالیت این استودیو، برترین صحنه های آن یکی از دو ویژگی و گاها هردو ویژگی خلاقیت بصری فوق العاده و طنین احساسی قوی را دارند.

13فیلم ترسناک فانتزی که شما را بین وحشت و خنده رها می نمایند

هالووین از مراسم های سنتی کشورهای نواحی اسکاندیناوی بوده که بعدها به آمریکای شمالی و از آن طریق به همه جهان صادر شده است. هر ساله از نیمه های ماه اکتبر، یعنی اواخر مهرماه، مردم کشورهای مختلف جهان، با تزیین خانه هایشان، خود را برای این مراسم آماده می نمایند. شب 31 اکتبر، لباس های عجیب و غریب، به خصوص پوشش هایی به شکل اسکلت و ارواح، هواداران زیادی دارد و از این طریق یک آیین قدیمی که در واقع مربوط به قدیسان پس از عصر رنسانس بوده، در بسیاری از کشورهای جهان به جا آورده می گردد. در این دو هفته منتهی به شب هالووین، المان های ترسناک اما دوست داشتنی و فانتزی در جهانی واقعی و فضای مجازی به وفور دیده می گردد. در میان آثار ساخته شده در هالیوود هم همواره گزینه هایی وجود دارد که در آن ها از گزینه های شبح و اسکلت که مخصوص این شب هاست استفاده می گردد. فیلم هایی که با تماشاشان از وحشت و فانتزی که ایجاد می نمایند، لذت می برید. مراسم هالووین در ایران چندان جایگاهی ندارد اما پیشنهاد می کنیم تماشا این 13 فیلم ترسناک فانتزی را در چند شبی که به مراسم جهانی هالووین مانده، از دست ندهید.

15 شخصیت برتر داستان اسباب بازی از بدترین تا برترین

پیکسار با اولین انیمیشن داستان اسباب بازی در سال 1995 تاریخ ساز شد. باز، وودی و بقیه گروه، بعد از حضور در اولین فیلم بلند کاملا انیمیشنی کامپیوتری، با دنباله های دلچسب و خنده دار خود، مخاطبان سراسر جهان را سرگرم کردند. هر فیلم، ترکیبی از طراحی شخصیت های مختلف به سبک پیکسار با یک صداپیشگی عالی است. این معجون و ترکیب درخشان، منجر به فراوری بعضی از نمادین ترین فیلم ها و شخصیت های انیمیشنی شده است. این قهرمانان کارتونی با حضور در انواع و اقسام زمینه های تفریح و تجاری از تی شرت گرفته تا پارک های موضوعی، جزو اصلی دوران کودکی همه هستند. بینندگان سراسر جهان، هر کدام، اسباب بازی مورد علاقه خود را در این سری دارند اما تعداد کمی از این اسباب بازی ها هستند که هم چنان در صدر خاطرات و برترین برترین ها باشند.

45 فیلم که در سال 2022 نباید از دست بدهید

به رسم هر سال، سال جاری هم قصد داریم در یک مطلب جامع شما را با برترین فیلم های سال 2022 آشنا کنیم. درست است که جزئیات خیلی از فیلم های برتر سال 2022 و تازهترین فیلم های هالیوودی هنوز به طور کامل معین نشده، اما از همین حالا می توان حدس زد که احتمالا سال 2022 برای سینمادوستان باید بسیار هیجان انگیز باشد. با عبور از جهانگیری ویروس کرونا به تدریج بسیاری از آثاری که طی دو سال گذشته فرصت نمایش نداشته اند سال 2022 امکان اکران پیدا خواهند کرد.

10 ابرقهرمان تازه فیلم جاودانگان (و قدرت هر کدام)

فیلم جاودانگان مارول، ده ابرقهرمان تازه را به جهانی سینمایی مارول معرفی می نماید. نیت مور، تهیه نماینده استودیوی مارول، در گذشته توضیحاتی درباره قهرمانان و نقش آن ها در فیلم ارائه داده است. مخلوقان جاودانه جک کربی، شاخه ای تکامل یافته از انسان ها هستند که بسیاری از افسانه ها و اساطیر زمین را شکل داده اند. آن ها به عنوان بیگانگان باستانی به جهانی سینمایی مارول بازمی گردند تا از بشریت در برابر تهدید دویانت ها محافظت نمایند. فیلم جاودانگان دارای ستارگان زیادی است و می تواند تاریخ کل جهانی سینمایی مارول را بازنویسی کند. جاودانگان 7000 سال است که روی زمین زندگی می نمایند. آن ها در قدیم به عنوان خدایان پرستش می شدند اما امروزه به سادگی به فرایند زندگی خود ادامه می دهند و سعی در مراقبت از افشای قدرت خود دارند. آن ها حتی وقتی هم که تانوس، دستکش ابدیت را در دست گرفت و نیمی از زندگی جهان را پاک کرد، در امور زمین دخالت نکردند.

10 فیلم شبیه فری گای که عاشقان بازی های ویدیویی باید ببینند

تا به حال فکر نموده اید اگر یک شخصیت فرعی بخواهد قهرمان اصلی داستان گردد، چه اتفاقی می افتد؟ این ایده ای است که در فیلم فری گای با بازی رایان رینلودز می بینیم. رینولدز در نقش یک شخصیت حاشیه ای به نام گای در یک بازی کامپیوتری ظاهر شده، از همان آدم های غیرمهمی که در بازی های اپن ورلد می بینیم که در پیاده روها راه می فرایند و هر وقت دلمان بخواهد می توانیم زیرشان بگیریم یا به جانشان بیفتیم، شخصیت هایی که بین گیمرها به NPC (کاراکتر غیر قابل بازی) مشهور هستند. یک روز گای حس می نماید می تواند از قید و بند زندگی تکراریش خلاص گردد و نقش قهرمان را بازی کند. و از همینجاست که مسائل بزرگ و پیچیده ای گریبانش را می گیرد.

12 فیلم ترسناک روان شناسانه برتر که حتما باید ببینید

در سینمای وحشت روان شناسانه، منبع ترس درون شخصیت ها است و آن ها از حضور چیزی در فکر یا یک بیماری در روح و روان خود رنج می برند. گاهی این بیماری نمود بیرونی پیدا می نماید و سبب آسیب رساندن به دیگران می گردد و گاهی فقط خود شخص را قربانی می نماید. در این گونه فیلم ها عنصر وحشت از آشفتگی ها، ترس ها، بی اعتمادی و سستی آدم ها سرچشمه می گیرد که به تعبیر یونگ می تواند در بخش سایه روان آدمی پنهان شده باشد و در قالب پارانویا یا در شکل پیچیده تر و خطرناک تر آن یعنی توهم و تماشا جهانی غیر واقعی بروز پیدا کند. در این لیست به 10 فیلم ترسناک روان شناسانه مهم تاریخ سینما خواهیم پرداخت.

اولین تیزر بلک ادم منتشر شد؛ دواین جانسون چهره تازه جهانی DC

تیزر فیلم سینمایی بلک ادم منتشر شده و به وسیله آن می توانیم برای اولین بار به این چهره تازه جهان دی سی (با بازی دواین جانسون) و قدرت های خاصش نگاهی بیاندازیم. در ابتدا قرار بود دوئین جانسون در فیلم سینمایی شزم! (Shazam!) حضور داشته باشد و در این اثر نقش بلک ادم را بازی کند. اما در مراحل اولیه ساخت فیلم تصمیم گرفته شد که این دو شخصیت ابتدا هر کدام فیلم مخصوص خود را پیش ببرند. زکری لی وای و اشر آنجل شخصیت شزم را سال 2019 به مخاطبان معرفی کردند اما شخصیت بلک ادم با بازی جانسون تا تابستان سال 2022 رنگ پرده را نخواهد دید. این فیلم سینمایی را ژاومه کویت-سرا کارگردانی نموده؛ کارگردانی که با دوئین جانسون پیش از این در فیلم گشت وگذار در جنگل (Jungle Cruise) همکاری نموده بود.

10 فیلم با جلوه های بصری چشمگیر که احتمالا هرگز ندیده اید

سینما قبل از هر چیز، یک مدیوم بصری است. زبان تصویری که به وسیله یک فیلم ایجاد می گردد باید منحصربه فرد، چشم نواز و به یادماندنی باشد و عناصری را در اختیار مخاطب قرار دهد که فراتر از فرایند ضبط تصاویر هستند. فیلم بردارن درجه یک و مطرح سینما، جهانی بی نظیری را در فیلم ها به وجود می آورند که اثرشان را از باقی آثار متمایز می نماید. فقط کافی ست تا نام روانی هیچکاک را به زبان بیاورید و ببینید که مردم چگونه مدل تدوین جرج توماسینی، فیلم برداری به یادماندنی جان ال. راسل و تاثیری که جلوه های بصری سکانس قتل در حمام بر روی آن ها گذاشته است را به خاطر می آورند. فیلم های موجود در این لیست سعی می نمایند تا از هر فریم، یک شاهکار بسازند؛ آثاری که با توجه به جلوه های بصری چشمگیرشان، تا مدت ها در فکر تان باقی خواهند ماند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1371

به "از انیمیشن های پاییزی تا فیلم های 2022؛ برترین های هنر و سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از انیمیشن های پاییزی تا فیلم های 2022؛ برترین های هنر و سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید