اسپوتنیک وی، ایمن ترین واکسن کرونا در جهان

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، خبرگزاری خبرنگاران- شورای نظارت در زمینه بهداشت در روسیه تأکید کرد هیچ موردی از لخته خونی میان کسانی که واکسن روسی اسپوتنیک وی را دریافت کرده اند، گزارش نشده است.

اسپوتنیک وی، ایمن ترین واکسن کرونا در جهان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی روسیا الیوم، واکسن روسی در راستا رسیدن به ایمنی جمعی در حال طی کردن راستا ثابتی است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دقایقی پس از دریافت دومین دوز واکسن ضدکرونا گفت حالش خوب است و تأکید کرد هیچ گونه عوارضی پس از دریافت دوز واکسن ظاهر نشده است. پوتین گفت: امیدوارم بلای کرونا به زودی به لطف واکسیناسیونی که نهاد های روسی، فعالانه در حال اجرای آن هستند، فروکش کند. دوست دارم به ا طلاع شما برسانم پیش از ورود به این سالن دومین دوز واکسن را دریافت کردم.

رهام محمد گزارشگر روسیا الیوم گفت در مقابل ضربات جدیدی که واکسن ها در سراسر جهان متحمل می شوند، مسکو گفت هیچ موردی از لخته خونی میان دریافت کنندگان واکسن اسپوتنیک وی گزارش نشده است. مسکو به داوطلبان مبتلا به بیماری سرطان اجازه داده است در آزمایش های بالینی واکسن های ضد کرونای ای پی واک کرونا شرکت کنند.

در حالی که در اروپا درباره استفاده از واکسن اسپوتنیک وی اتفاق نظر وجود ندارد، شهردار شهر سان لیو در ایتالیا از اروپا به سبب فرایند تصمیم گیری در این خصوص انتقاد کرد و نامه رسمی به مقامات ایتالیایی فرستاد تا این واکسن روسی را برای ساکنان شهر سان لیو تأمین کنند.

لئوناردو بیندی شهردار این شهر گفت: بسیاری از ساکنان جمهوری سن مارینو در ایتالیا واکسن اسپوتنیک وی را دریافت کرده اند و تا الان برای هیچ شخصی مشکل ساز نشده است. به خودمان گفتیم ما هم همانند همسایگانمان استفاده می کنیم. اما اروپا راستا دیوان سالاری کندی را طی می کند. زمانی که با چنین مسئله ای در زمانی سخت روبرو می شویم، باید واکنشمان سریع باشد و باید چشم اندازمان را گسترش دهیم.

روسیه در زمان کوتاهی توانست یک واکسن موثر بسازد که در بیش از 60 کشور جهان استفاده می شود. بین جنجال درباره رابطه احتمالی واکسن آسترازنکا و لخته های خونی و ناامیدی کشور هایی که به واکسن جانسون اند جانسون اعتماد کرده بودند، مسکو اطلاعات اطمینان بخش بیشتری درباره امنیت و تأثیرگذاری واکسنهایش ارائه می کند، اطلاعاتی که نگاه جهانیان به آن است به امید آنکه به مصیبتی انتها دهد که انتظار برای رسیدن به انتها آن طولانی شده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1089

به "اسپوتنیک وی، ایمن ترین واکسن کرونا در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپوتنیک وی، ایمن ترین واکسن کرونا در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید