تور اروپا ارزان: هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شروع موج چهارم کرونا در اروپا

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، سازمان بهداشت جهانی سرعت کنونی توسعه کرونا در اروپا را بسیار نگران کننده دانست و درباره موج چهارم آن هشدار داد.

تور اروپا ارزان: هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شروع موج چهارم کرونا در اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دویچه وله آلمان در گزارشی نوشت: سازمان بهداشت جهانی درباره موج چهارم کرونا در اروپا هشدا داده است. بسیاری از کشورها افزایش چشمگیر مبتلایان و بیماران نو را تجربه می نمایند. کارشناسان درباره شرایط سیستم های بهداشت و درمان و افزایش موارد مرگ و میرها هشدار داده اند.

به اعتقاد کارشناسان سازمان بهداشت جهانی مجموعه ای از علل منجر به افزایش چشمگیر موارد ابتلا به کرونا در اروپا شده است. به گفته این کارشناسان تردید درباره واکسن در بسیاری از کشورها همچنان حاکم است و آب و هوای سرد مردم را به داخل فضاهای بسته می کشاند، تمایل به استفاده از ماسک به صورت روزافزون کم می گردد، ایمنی واکسن ها بعد از پنج ماه کاهش می یابد و اینکه شیوع سویه دلتا که قدرت سرایت آن 10 درصد بیشتر است در به وجود آمدن این شرایط تاثیر گذار است.

هانس گلوک، رئیس بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی سرعت کنونی توسعه کرونا در اروپا را بسیار نگران نماینده دانسته و اروپا را کانون یک بحران همه گیر نو دانست. اپیدمیولوژیست ها هم بیم آن دارند که موج چهارم از اروپای شرقی که نرخ مبتلایان در آن بسیار بالا و تعداد افراد واکسینه شده پایین است به سمت غرب توسعه یابد.

دویچه وله در ادامه این گزارش به شرایط حاد کرونایی در بسیاری کشورهای اروپایی پرداخت.

هلند

در این کشور تنها یک ماه پس از آنکه دولت آخرین محدودیت های کرونایی را برداشت و استفاده اجباری از ماسک به جز در وسایل نقلیه عمومی و ایستگاه های مرکزی قطار برداشته شد، دولت مجبور شد دوباره به محدودیت های کرونایی بازگردد.

نخست وزیر هلند آدینه شب اظهار داشت: ما امشب یک پیغام سخت داریم، سخت به این علت که متاسفانه باید تقاضاهای بیشتری از شهفرایندان کنیم چرا که آمار ابتلا و شمار بیماران بستری در بیمارستان ها به سرعت رو به افزایش است.

در هلند آمار ابتلا به کرونا در عرض یک هفته 40 درصد بیشتر شده است. از امروز شنبه گذاشتن ماسک در اماکن بسته مجددا اجباری شده و شهفرایندان برای ورود به موزه ها و رستوران ها و نیز فضای کار باید گواهی واکسن نشان دهند.

دولت هلند دوباره از شهفرایندان خواسته تا از خانه کار نموده و از وسایل نقلیه عمومی برای مسیرهای نزدیک کمتر استفاده نمایند.

علیرغم آنکه وزارت بهداشت هلند اعلام نموده 84 درصد مردم این کشور دوبار واکسینه شده اند اما آمار ابتلا همچنان رو به افزایش است و در میان آنها جوانان مبتلا دائما بیشتر می شوند.

تا کنون فراخوانی همگانی برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا در هلند صورت نگرفته و تنها کسانی که دچار مشکل ایمنی هستند دوز سوم را تزریق نموده اند.

جمهوری چک

جمهوری چک از جمله کشورهایی در اروپا است که بیشترین آسیب را از کرونا دیده است. دولت پوپولیست برکنارشده این کشور در موج اول شیوع کرونا مقررات و محدودیت های لازم را اجرا نکرد و به این علت این کشور یکی از بالاترین آمار مرگ و میر در اثر کرونا در اروپا را ثبت کرد.

حالا نیز از اواخر اکتبر آمار ابتلا و ابتلای شدید به کرونا در جمهوری چک سیر صعودی پیدا نموده است. به همین علت از اول هفته جاری استفاده از ماسک در فضاهای بسته دوباره اجباری شد و نیز کسانی که به بار و رستوران می فرایند باید واکسینه شده باشند.

تنها 60 درصد مردم این کشور به طور کامل واکسینه شده اند که البته به نسبت کشورهای اروپای شرقی که تمایل به واکسینه شدن در آنها پایین است، رقم نسبتا خوبی است.

رومانی و بلغارستان

هر دوی این کشورها از عقب مانده ترین کشورها در مبارزه با پاندمی کرونا هستند. آمار واکسیناسیون کرونا در رومانی تنها 37 درصد است که نصف میانگین واکسیناسیون در اروپاست. این در حالی است که آمار ابتلا و مرگ و میر در این کشور فقیر اروپایی بسیار بالاست. هفته گذشته بالاترین آمار مرگ و میر روزانه در اثر کرونا از زمان آغاز پاندمی تا کنون در این کشور ثبت شد: هر پنج دقیقه یک رومانیایی در اثر کرونا جان خود را از دست می دهد.

بدین ترتیب رومانی در صدر جدول کشورهای اروپایی از نظر آمار مرگ و میر و ابتلا قرار گرفته است. متخصصان فوریت های پزشکی در این کشور، شرایط کنونی را با شرایط استان لومباردی ایتالیا در آغاز پاندمی قابل قیاس می دانند. بیمارستان ها و پزشکان به شدت تحت فشار قرار گرفته اند.

شیوع دوباره این بیماری در رومانی دلایل سیاسی نیز دارد؛ دولت موقت این کشور در تابستان تمامی محدودیت های کرونایی را پیش از موعد لغو کرد. از آن موقع رومانی در یک بحران سیاسی واقع شده است که بی اعتمادی مردم نسبت به نهادهای دولتی را افزایش داده است.

بلغارستان نیز در میان کشورهای اروپایی پایین ترین آمار واکسیناسیون کرونا را دارد. آمار نشان می دهند که تنها 25 درصد ساکنان این کشور علیه کرونا واکسینه شده اند. در این کشور نیز مجموعه ای از دلایل باعث آمار پایین واکسیناسیون است، از جمله بی اعتمادی به مقامات دولتی، خرافه پرستی و اخبار جعلی. حتی پزشکان عالی رتبه، مطالب ضد واکسیناسیون منتشر نموده و به مردم پیشنهاد می نمایند به جای واکسن دم نوش های گیاهی بنوشند.

بلغارستان برای درمان بیمارانی که ابتلا به کرونا درآنها بسیار شدید است، آنها را به کشورهای همسایه می فرستد و از کمیسیون اروپا می خواهد با ارسال بسته های پزشکی به این کشور یاری کند.

فرانسه

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه می خواهد سه شنبه شب بار دیگر خطاب به ملت سخن بگوید. آمار ابتلای کرونای هفتگی در انتها اکتبر حدود 50 درصد بیشتر از آغاز ماه بود.

اجبار به داشتن گواهی واکسن کرونا برای ورود به تمامی مراکز عمومی در فرانسه تا انتها امسال تمدید شده است. این کشور در پاییز با اجباری کردن واکسیناسیون برای کارکنان سیستم درمانی و بهداشتی و پلیس توانست به رقم 88 درصد واکسیناسیون دست پیدا کند که در حال حاضر بالاترین رقم در اروپاست.

پزشکان فرانسوی پیشنهاد نموده اند که دوز سوم واکسن کرونا نیز هرچه سریعتر همگانی گردد. در حال حاضر تنها افراد بالای 65 سال دوز سوم واکسن کرونا را دریافت می نمایند.

در بعضی منطقه ها این کشور استفاده از ماسک برای دانش آموزان دوباره اجباری شده و این جبار برای بزرگسالان در اماکن سربسته در سراسر کشور به اجرا درمی آید.

آلمان

روز آدینه وزرای بهداشت استان های آلمان تصمیم گرفتند دوز سوم واکسن کرونا را در اختیار همه شهفرایندانی که حداقل شش ماه از دومین واکسن آنها گذشته، قرار دهند. علت این تصمیم نیز بالارفتن نگران نماینده آمار نو ابتلا به کرونا در این کشور است.

ینس اشپان، وزیر بهداشت آلمان گفته: :موج چهارم با تمام قدرت اینجاست. او کسانی را که حاضر به واکسینه شدن نیستند مقصر این شرایط دانسته است.

موسسه روبرت کخ در آخر هفته جاری بالاترین آمار روزانه ابتلا از ابتدای شیوع پاندمی را اظهار داشت. متخصصان، خطر ابتلا به کرونا را برای کسانی که واکسینه نشده اند، بسیار بالا و شرایط را نگران نماینده دانسته اند.

پاشنه آشیل آلمان در حال حاضر آمار پایین واکسیناسیون است؛ تنها 67 درصد شهفرایندان این کشور به طور کامل واکسینه شده اند که رقمی بسیار کمتر از کشورهای بزرگ اروپایی مثل ایتالیا، فرانسه و اسپانیاست.

تردید نسبت به واکسیناسیون و مقاومت های تکروانه علیه مقررات دولتی مانند گذشته بسیار گسترده است و با این حال دولت تا کنون از اجباری کردن واکسن کرونا پرهیز نموده است، اگرچه در بسیاری از استان ها رفتن به رستوران یا اماکن ورزشی بدون گواهی واکسن ممکن نیست.

اتریش

شرایط کرونا در اتریش کم و بیش مانند کشور همسایه اش آلمان است. شهردار وین هفته گذشته گفت: قبل از اینکه بخش های مراقبت ویژه بیمارستان ها پر شوند مهم است که ما تصمیم مان را بگیریم.

در این کشور نیز آمار ابتلای روزانه به بالاترین حد از زمان آغاز پاندمی رسیده است. به هین علت از آغاز هفته جاری ورود افراد واکسینه نشده به کافه ها، رستوران ها، آرایشگاه ها و تمامی برنامه هایی که بیش از 25 نفر شرکت نماینده دارد، ممنوع شده است.

درباره آمار واکسیناسیون در اتریش نیز همان مشکل آلمان وجود دارد. تنها 65 درصد شهفرایندان این کشور به طور کامل علیه کرونا واکسینه شده اند. به همین علت متخصصان نسبت به شیوع گسترده بیماری کووید 19 به خصوص در میان غیر واکسینه شده ها هشدار داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1379

به "تور اروپا ارزان: هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شروع موج چهارم کرونا در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: هشدار سازمان بهداشت جهانی درباره شروع موج چهارم کرونا در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید