اما و اگر بازسازی امامزاده سلطان سید محمد قزوین

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، اما و اگر بازسازی امامزاده سلطان سید محمد قزوین شنیده می شوند.

اما و اگر بازسازی امامزاده سلطان سید محمد قزوین

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

داستان چیست؟

بدنبال انتشار تصویری در مورد نحوه بازسازی امامزاده سلطان سید محمد قزوین در فضای مجازی، احسان نورانی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین با ارائه توضیحاتی گفت: بنای امامزاده سلطان سید محمد در خیابان تبریز و ضلع جنوبی مدرسه سردار واقع شده و یکی از زیارتگاه های معتبر شهر قزوین بشمار می رود که براساس مستندات موجود در دهه چهل به طور کلی و به شیوه جدید بازسازی شده و گنبد روی آن نیز در دهه 50 اجرا و دارای سازه آهنی و کاملا نوساز هست که در سال 1363 توسط استاد تقی عباسپور کاشیکاری شد.

نورانی با بیان اینکه در مورد انتساب ساختمان اصلی بنا به دوره های تاریخی منبع قابل تأییدی وجود ندارد، اظهار کرد: پروژه بازسازی امامزاده و گنبد آن به صورت فعلی توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و هیئت امنای امامزاده در حال اجرا است که با توجه به سازه جدید بنا و ثبتی نبودن آن، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نظارتی بر اجرای پروژه ندارد.

بنابر اعلام روابط عمومی میراث فرهنگی قزوین، امامزاده سلطان سید محمد در انتهای یک کوچه بن بست منشعب از خیابان تبریز در مجاورت چند بنای قدیمی از جمله مسجد مدرسه سردار قرار گرفته که اهالی آن را به نام سلطان سید محمد می شناسند و معتقدند که وی یکی از نوادگان امام جعفر صادق (ع) است. آینه کاری، گچبری و کاشیکاری از جمله تزئینات بنای فعلی امامزاده بشمار می فرایند.

منبع: همگردی
انتشار: 7 تیر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 501

به "اما و اگر بازسازی امامزاده سلطان سید محمد قزوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اما و اگر بازسازی امامزاده سلطان سید محمد قزوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید