اولین تراشه 5G مدیاتک

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مدیاتک غیر از گوشی های هوشمند، اقدام به فراوری تراشه برای دستگاه های دیگر نیز نموده است.اخیراً این شرکت سری پردازنده Kompanio خود را برای کروم بوک ها و تراشه Pentonic 2000 را برای تلویزیون های رده بالای 8K و 120 هرتزی معرفی نموده است. در حالی که بیشتر عایدی این شرکت همچنان فراوری تراشه برای گوشی های هوشمند می باشد، اما این شرکت تایوانی همچنان مشتاق است تا در ارائه فناوری های پیشرفته اولین باشد.

اولین تراشه 5G مدیاتک

به گزارش خبرنگاران، مدیر عامل شرکت Cai Lixing اخیراً فاش نموده که مدیاتک اولین تراشه موبایل 5G با فناوری mmWave (موج میلی متری) را در سال آینده راه اندازی خواهد نمود. این تراشه بعلاوه از Wi-Fi 7 پشتیبانی خواهد نمود و قرار است که سال آینده راه اندازی گردد. او بعلاوه امیدوار است که این محصول، عایدی مدیاتک را 10 الی 20 درصد افزایش دهد. گرچه این رقم کمتر از رشد سال 2021 است، اما همچنان رقم چشمگیری می باشد.

لیکسینگ بعلاوه اظهار داشت که مدیاتک در سال 2022 به وسیله شرکت های ریخته گری، بسته بندی های پشتی و شرکای زیرلایه اش حمایت شده است و شرایط حمل و نقل در سال آینده پایدار خواهد بود.

او گفت: دردوران پس از اپیدمی متغیر های زیادی به توسعه اقتصاد جهانی اضافه خواهد نمود و مدیاتک بعلاوه با چالش های فنی زیادی از جمله معماری های طراحی پیچیده تر و گره های پیشرفته تر در فراوری تراشه های 3 و 2 نانومتری روبرو خواهد شد.

بعلاوه طی گزارش منتشر شده به وسیله مدیاتک، عایدی تلفیقی برای سه ماهه سوم سال 2021 به 131074 میلیون دلار رسیده است که 4.3 درصد نسبت به سه ماهه قبل و 34.7 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است. فروش تراشه های موبایل بیش از 110 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و نرخ سود سهام آن در حال حاضر 57 درصد است.

فروش محصولات دیگری همانند آی سی های مدیریت انرژی و تراشه های شبکه نیز بیش از 30 درصد افزایش یافته است.علاوه بر این، Cai Lixing اظهار داشت مدیاتک به یکی از شرکت های پیشرو در زمینه تراشه های ارتباط بی سیم تبدیل شده است و در زمینه Wi-Fi 6 و 6E نیز عملکرد بسیار خوبی دارد.

منبع: gizmochina

منبع: فرارو
انتشار: 1 اسفند 1400 بروزرسانی: 1 اسفند 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1465

به "اولین تراشه 5G مدیاتک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تراشه 5G مدیاتک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید