ایران خودرو و سایپا خودرو وارد می نمایند

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، واردات خودرو در کنار موضوعاتی همانند حذف فرآیند قرعه کشی از برنامه های مهمی است که وزارت صمت برای کنترل بازار و بهبود عملکرد صنعت خودرو برای سال 1401 در نظر دارد. موضوع واردات خودور به وسیله خودروسازان نیز مطرح شده به طوری که اگر قرار است، خودرویی در داخل با عمق ساخت داخل 40 درصدی فراوری گردد، امکان واردات آن به وسیله خودروساز نیز وجود داشته باشد.

ایران خودرو و سایپا خودرو وارد می نمایند

سیدرضا فاطمی امین وزیر صمت در رابطه با واردات خودرو به وسیله دو شرکت ایران خودرو و سایپا بیان کرد:

واردات خودرو چند شرط دارد؛ یکی اینکه باید نمایندگی پس از فروش داشته باشند، دوم اینکه نمایندگی رسمی خودروساز خارجی داشته باشد و اینکه وقتی خودرویی وارد می گردد باید در مقابلش انتقال فناوری انجام دهند. هرکسی که شرایط را دارا باشد می تواند خودرو وارد کند.

وزیر صمت در پاسخ به این سوال که پس یعنی این دو شرکت می توانند خودرو وارد نمایند توضیح داد: اگر شرایط را دارا باشند مانعی ندارد.

وزیر صمت در پاسخ به این سوال که با واردات خودرو به وسیله این دو شرکت خودروسازی آیا به فراوری ملی آسیبی وارد نمی گردد، مطرح نمود:

فاطمی امین در ادامه اضافه نمود: نکته دیگر اینکه در سبد محصولات داخلی خودروی مالی با کیفیت نداریم. شرکت های خودروساز کار را آغاز کردند و این محصولات در سال آینده به بازار می رسد و ما یک سال کمبود محصولی با قیمت مناسب و با کیفیت لازم را داریم. این خلا را به وسیله واردات تامین می کنیم و به همین علت در ایین نامه ذکر شده که اولویت واردات با خودروهای مالی است.

آگهی های انواع خودرو را در خبرنگاران ببینید

***

اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 16 مهر 1401 بروزرسانی: 16 مهر 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1648

به "ایران خودرو و سایپا خودرو وارد می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران خودرو و سایپا خودرو وارد می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید