با این روش عمرتان طولانی می گردد!

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، خبرنگارانـ یک ویژگی شخصیتی می تواند شانس رسیدن به سن 85 سالگی را تا 70 درصد افزایش بدهد. تحقیقات نشان می دهد ویژگی شخصیتی خوش بینی با طول عمر طولانی تر مرتبط است. افرادی که خوش بین هستند، احتمال بیشتری دارد که زندگی فوق العاده طولانی داشته باشند. خوش بین بودن ویژگی شخصیتی است که می توان آن را در خود تقویت کرد، می تواند شانس رسیدن به سن 85 سالگی را تا 70 درصد افزایش بدهد.

با این روش عمرتان طولانی می گردد!

به گزارش خبرنگاران، افراد خوش بین معمولاً انتظار نتایج مثبت در آینده را دارند. آن ها به طرز شدیدی معتقدند که می توانند زندگی خود را کنترل نمایند و آن را بهبود بخشند. این افراد تمایل دارند زندگی سالم تری داشته باشند و بعلاوه در تنظیم احساسات خود بهتر عمل می نمایند. آن ها کمتر سیگار می کشند، شاخص توده بدنی بهتر و فعالیت بدنی بیشتری دارند.

دکتر لوینالی با مطالعه ای در این مورد می گوید: درحالی که محققان بسیاری از عوامل خطرزا در بروز بیماری ها و مرگ زودرس را شناسایی نموده اند، در خصوص عوامل روانی- اجتماعی مثبتی که می توانند برای داشتن روندی سالم در سنین پیری یاری نماینده باشند، نسبتاً کمتر می دانیم. این مطالعه نشان می دهد که خوش بینی یکی از سرمایه های روانی ـ اجتماعی است و پتانسیل افزایش طول عمر انسان را دارد. جالب است بدانیم که خوش بینی می تواند با استفاده از تکنیک ها یا روش های درمانی نسبتاً ساده قابل اصلاح باشد.

این مطالعه شامل 71173 نفر بود که خوش بینی و سلامت کلی آن ها آنالیز شد. سلامت این گروه تا سه دهه مورد پیگیری نهاده شد. نتایج نشان داد که خوش بین ترین افراد تا 15 درصد بیشتر عمر می نمایند و نسبت به افرادی که کمتر خوش بین هستند 50 تا 70 درصد شانس بیشتری برای رسیدن به سن 85 سالگی دارند.

دکتر لورا کوبزانسکی، یکی از محققان در این باره می گوید: یکی از دلایلی که افراد خوش بین عمر طولانی تری دارند، می تواند سبک زندگی سالم تر و مقابله مؤثرتر با استرس باشد. افراد خوش بین تر قادر هستند احساسات و رفتار خود را تنظیم نمایند و از عوامل استرس زا و مسائل به طور مؤثرتری رها شوند.

چگونه می توانید خوش بینی خود را افزایش بدهید؟

تحقیقات نشان داده تمریناتی مانند تجسم برترین خود ممکن باعث افزایش خوش بینی می گردد. تجسم برترین خود ممکن می تواند مانند یک تمرین فانتزی به نظر برسد؛ اما مهم تر از هر چیزی باید واقع بینانه باشد. انجام این تمرین معمولاً شامل تصور زندگی در آینده است؛ اما آینده ای که در آن هر چیزی که می تواند خوب پیش برود، به خوبی پیشرفته است و شما در آن به اهداف واقع بینانه ای که برای خود معین نموده اید، رسیده اید.

منبع: Spring

منبع: فرارو
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1370

به "با این روش عمرتان طولانی می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این روش عمرتان طولانی می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید