بنای تاریخی کهنه قلعه مشگین شهر احیا می گردد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با انجام مطالعات باستان شناسی، بنای تاریخی کهنه قلعه مشگین شهر به صورت عین به عین احیا و بازآفرینی می گردد.

بنای تاریخی کهنه قلعه مشگین شهر احیا می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، نادر فلاحی روز 25 مردادماه در جلسه هماهنگی اجرای طرح بازسازی و توسعه کهنه قلعه مشگین شهر اظهار کرد: مهمترین اولویت در بنای تاریخی کهنه قلعه مشگین شهر بازآفرینی و احیای عین به عین این مجموعه است و در طرح های توسعه ای و بازسازیی آن باید این اصل در اولویت باشد.

او با تاکید بر حفظ بافت تاریخی این بنا توضیح داد: برای شروع اقدامات در کهنه قلعه باید در ابتدای امر برنامه بازسازیی تدوین شده و پس از آن برنامه ایجاد پارک نیز تدوین و با پیمودن مراحل قانونی زمینه برای اجرای آن فراهم آید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل اضافه کرد: پس از بازسازی و بازآفرینی کهنه قلعه، ایجاد پارک نیز باید به نحوی باشد که ظرفیت های شهرستان مشگین شهر اعم از تاریخی، طبیعی، گردشگری، تفریحی و تمامی ظرفیت ها با طراحی المان ها به بازدیدکنندگان و گردشگران معرفی شده و به عنوان پارک تاریخی و نماد مشگین شهر اجرایی گردد.

فلاحی با اشاره به اختصاص 10 میلیارد ریال اعتبار برای بازآفرینی کهنه قلعه در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان و قدردانی از عنایت معاون وزیر راه بیان نمود: بیشترین میزان اعتبار اختصاصی باید صرف بازسازی بنا شده و مابقی برای ایجاد و اجرای پارک در پیرامون بنا متناسب با قلعه خشتی هزینه گردد تا این مکان به مرکز فرهنگی برای اجرای برنامه های مختلف در مشگین شهر تبدیل گردد.

او گفت: برای انجام عملیات بازآفرینی و بازسازی کهنه قلعه مطالعات باستان شناسی انجام می گردد تا با این اقدامات از هر گونه تخریب در بنا جلو گیری شده و زمینه برای تبدیل آن به یکی از قطب های گردشگری منطقه فراهم آید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 مهر 1399 بروزرسانی: 13 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 665

به "بنای تاریخی کهنه قلعه مشگین شهر احیا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنای تاریخی کهنه قلعه مشگین شهر احیا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید