بهره برداری از دستگاه نانوالیاف ایرانی در بزرگترین کارخانه فراوری ماسک

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو از بهره برداری از دستگاه نانوالیاف ایرانی در بزرگترین کارخانه فراوری ماسک کشور اطلاع داد.

بهره برداری از دستگاه نانوالیاف ایرانی در بزرگترین کارخانه فراوری ماسک

جهت دریافت خدمات اجرای گاردن روف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران، دکتر سعید سرکار با بیان اینکه بزرگترین کارخانه فراوری ماسک کشور به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) در شهرک صنعتی اشتهارد به بهره برداری رسید، اظهار کرد: این واحد فراوریی توانایی اشتغال 400 نفر به صورت مستقیم و 900 نفر به صورت غیرمستقیم را دارد.

وی با بیان اینکه این کارخانه طی مدت یک ماه راه اندازی شد و ظرفیت فراوری روزانه 4 میلیون ماسک را دارد، گفت: در این کارخانه از دستگاه صنعتی نانوالیاف استفاده شده که به همت فناوران نانویی ایرانی ساخته شده است.

سرکار، جمهوری اسلامی ایران را یکی از کشورهای دارای توانمندی فراوری ماسک های N95 دانست و ادامه داد: این نوع ماسک ها می توانند ذرات باکتری و ویروس را مهار نمایند. حدود 8 سال قبل برای خرید تجهیزات فراوری نانوالیاف به یکی از شرکت های اروپایی مراجعه کردیم که به دلیل تحریم این دستگاه به ما فروخته نشد، در نتیجه تصمیم برای ساخت این تجهیزات در داخل کشور گرفتیم و در نهایت این تجهیزات به فراوری رسیدند.

وی با اشاره به صادرات تجهیزات فراوری نانو الیاف به یک شرکت کره ای و چینی، ادامه داد: پس از آنکه چینی ها متوجه شدند که کره ای ها دستگاه فراوری نانوالیاف ایرانی را خریداری نموده اند، 10 دستگاه از این تجهیزات را سفارش دادند که در حال حاضر 7 دستگاه در چین نصب شده و در حال کار است. عملکرد این تجهیزات فراوری نانوالیاف به گونه ای است که در حال حاضر از اروپا نیز سفارش هایی برای خرید دریافت نموده ایم.

به گفته سرکار، ضخامت الیاف نانو در این ماسک ها یک هزارم مو است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 348

به "بهره برداری از دستگاه نانوالیاف ایرانی در بزرگترین کارخانه فراوری ماسک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهره برداری از دستگاه نانوالیاف ایرانی در بزرگترین کارخانه فراوری ماسک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید