به 1301 فقره شکایات در حوزه کالا و خدمات رسیدگی شد
به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، معاون نظارت،بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کننده سازمان صنعت،معدن و تجارت استان بوشهراعلام کرد : در چهار ماه اول امسال تعداد 1301 فقره شکایت پیرامون کالا و خدمات به وسیله واحد رسیدگی به شکایات این سازمان و ادارات تابعه اخذ و رسیدگی شده است
به گزارش خبرنگاران بوشهر و به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر ؛ رضا جمالی اضافه نمود: از مجموع1301 فقره شکایات رسیدگی شده، تعداد 380 فقره منجر به کشف تخلف و تنظیم گزارش بازرسی ، 717 مورد غیر متخلف تشخیص داده شده و تعداد 102 فقره شکایت هم منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است .
وی ادامه داد: آنالیز شرایط گزارشات حاکی از آن است که بیشترین گزارشات و شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به ، انواع نان، مرغ گرم ،میوه و سبزی ،پوشاک، موبایل ، سیمان و...مابقی مربوط به سایر کالاها می باشد و در حوزه خدمات بیشترین شکایت مربوط به تعمیرات خودرو سبک ، آرایشگاه ها ، تعمیر لوازم برقی و خانگی ، مشاورین املاک ،نصب آسانسور و مابقی مربوط به سایر خدمات بوده است.
وی افزود: بیشترین تخلفات کشف شده شامل گرانفروشی ،تقلب ،ضرر و زیان ، عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی ،کم فروشی ، عدم انجام تعهدات و بعلاوه عدم رعایت ساعات کاری در صنف نانوایان بوده است.
معاون سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان از شهروندان درخواست کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف صنفی موارد را به وسیله سامانه 124 گزارش کنند.
منبع: جام جم آنلاین