تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، میزان نور موجود در یک اتاق بر اساس سلیقه افراد متفاوت است. بعضی از افراد ترجیح می دهند در طول روز در اتاق های تاریک و گاها تاریک سپری نمایند و عده ای دیگر فضاهای پر نور و شاداب را می پسندند. با این موضوع می توانیم متوجه شویم که اهمیت نورپردازی تا چه حد می تواند بر روحیات یک فرد تاثیر بگذارد.

تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت چینی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

یکی از کارهایی که معماران برای بازسازی ساختمان در نظر می گیرند نورپردازی های متنوع در فضاهای ساختمان است. لازم نیست در جای جای اتاق ها از انواع چراغ بهره ببرید و در خاتمه ماه با هزینه های گزاف برق روبرو شوید. یک طراح دکوراسیون با تجربه سعی می نماید از امکانات به اندازه و در جای مناسب استفاده کند.

امروزه توجه زیادی به موضوع نورپردازی برای دکوراسیون داخلی منازل و فضاهای کاری می گردد. به طور واضح تر نورپردازی سقف که متداول ترین نوع آن است را همه ما با آن آشنا هستیم. برای این کار سقف های کاذبی ساخته می شوند که وزن سبکی دارند.بین این سقف و سقف اصلی یک فضای خالی وجود دارد که مابین آن ها یک نوار نوری با هر رنگی قرار می دهند و یک کلید جداگانه هم برای روشن و خاموش کردن آن ساخته می گردد تا در صورت لزوم آن را روشن کنید. از این نور می توانید استفاده کاربردی کنید؛ می توانید آن را به عنوان چراغ شب خواب روشن بگذارید.

در ادامه مقاله می خواهیم بیشتر با نوع استفاده نورپردازی دکوراسیون آشنا شویم.

نورپردازی در دکوراسیون

با نورها می توانید بر روی اجسام مورد نظر تاکید کنید. برای مثال اگر بر روی یک دیوار تابلوی زیبایی نصب نموده باشید، برای ایجاد نمای بهتری از این تابلو می توانید از نورپردازی یاری بگیرید. چند نور ملایم در قالب چراغ های کوچک می تواند تاثیر بی نظیری بگذارد. زاویه تابش چراغ ها را طوری معین کنید که بهترین نما را به شما بدهد. برای این کار می توانید روبروی تابلو بایستید و با یاری فردی بهترین زاویه نور به تابلو را به دست آورید.

با نورپردازی مناسب می توانید خستگی را در خاتمه روز از خود بگیرید. احتمالا برای شما هم پیش آمده که خسته از کار به خانه برگردید و به دنبال فضایی در خانه برای دریافت انرژی باشید. می توانید گوشه ای از خانه را با رنگ های دلخواه خود نورپردازی کنید تا فضایی آرامش بخش برای خود ایجاد کنید. با داشتن چنین فضایی در خانه، ذوق و شوق شما برای برگشت به خانه چندین برابر می گردد.

نورها معجزه گرند!

نورها می توانند یک دکوراسیون چشم نواز برای شما ایجاد نمایند. معنی و کاربرد نورها با روزهای ابداع برق خیلی تفاوت دارد. منشا این مفهوم با اختراع نیروی برق شکل بهتری گرفت. امروزه از نورها برای دکوراسیون استفاده های بی نظیری می نمایند. این نورها را می توان در فضاهای مختلفی استفاده کرد. برای نورپردازی در دکوراسیون آشپزخانه، می توانید فضای زیر کابینت های ردیف بالایی را در نظر بگیرید. امروزه با بازسازی آشپزخانه و اضافه کردن پنجره و یا حذف کردن قسمت هایی که جلوی ورود نور را به داخلی خانه می گیرد، می توانید نور را به خانه خود بیاورید.

اما استفاده از نورها را تنها برای نصب بر روی دیوار و سقف محدود نکنید. از چراغ های تزیینی برای نشان دادن جلوه بهتر مجسمه ها هم استفاده می گردد. این کار را نورپردازی دکوراتیو می گویند. که شما از نورپردازی برای زیباتر کردن وسایل دکوری استفاده می گردد.

با نورها می توانید فضا را عظیم تر از آن چیزی که هست نشان دهید. تجربه نشان داده فضاهایی که غرق در نور هستند به چشم بیننده عظیم تر و دلبازتر نشان داده می شوند. برای این کار باید نور را بر روی دیوار یا گوشه های اتاق بتابانید تا تمرکز دیداری از روی مرکز اتاق برداشته گردد. بدین ترتیب نور بیشتری در اطراف محیط فضای مورد نظر به وجود می آید که باعث عظیمتر نشان دادن آن از لحاظ متراژ می گردد. در مقابل کم نور بودن و تاریک بودن فضا، باعث می گردد فضاها کوچک نشان داده شوند. نورپردازی مانند یک قدرت برای طراحان دکوراسیون است. می توانند ترکیب جادویی در فضا ایجاد نمایند.

به ما امتیاز بدهید

[Total: 1 Average: 5]منبع: ویرا معماری
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 373

به "تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر نورپردازی در دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید