تامین انواع ماسک های طبی توسط 15 فراوری کننده در سطح کشور

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای گفت: انواع ماسک های طبی توسط 15 فراوری کننده در سطح کشور تامین شده است و دارای پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو هستند.

تامین انواع ماسک های طبی توسط 15 فراوری کننده در سطح کشور

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه ای بیان کرد: انواع ماسک های طبی توسط 15 فراوری نماینده در سطح کشور تامین شده است و دارای پروانه ساخت از اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو هستند.

اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با اعلام این خبر افزود: میزان فراوری و کیفیت (انواع ماسک های طبی) فراوریات داخلی که واجد پروانه ساخت می باشند، جوابگوی احتیاج داخل کشور است.

همچنین یادآور می گردد: سازمان بهداشت جهانی در شرایط شیوع بیماری های واگیر استفاده از ماسک های طبی را برای عموم توصیه نمی نماید و صرفا استفاده از آن ها را برای کارکنان مراکز درمانی، افرادی که در تماس مکرر و مستقیم با بیماران آلوده هستند و برای بیماران مبتلا پیشنهاد می نماید.

براساس این گزارش، عموم مردم در صورت توصیه و تشخیص پزشک باید ازماسک های طبی استفاده نمایند و جهت تهیه ماسک های معتبر می توانند به داروخانه های سطح کشور مراجعه نمایند.

بر پایه این گزارش، ماسک های مورد استفاده در مراکز درمانی با عنوان ماسک های جراحی شناخته می شوند که کاربرد آن ها برای کاهش انتقال ریز ذرات به سیستم تنفسی بوده و در اتاق های عمل و در جراحی ها به کار گرفته می شوند.

اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و داروهمچنین بیان کرد: ماسک های N95 نوعی ماسک تخصصی است که در صورت لزوم برای کارکنان حرفه ای که احتمال برخورد مستمر و مستقیم با بیماران دارند استفاده و جهت کاهش احتمال ورود ذرات با ابعاد کوچکتر به سیستم تنفسی طراحی شده است.

برپایه این اطلاعیه باید توجه داشت که هیچکدام از ماسک ها اطمینان قطعی درعدم انتقال عفونت و یا ویروس را تضمین نمی نمایند. لذا، در شرایط شیوع بیماری ها، رعایت و افزایش بهداشت شخصی مانند؛ شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون، عدم تماس دست ها با دهان، بینی و چشم و استفاده از دستمال کاغذی و نظیر آن در هنگام عطسه و سرفه بسیار موثر بوده و اکیدا توصیه می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 254

به "تامین انواع ماسک های طبی توسط 15 فراوری کننده در سطح کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین انواع ماسک های طبی توسط 15 فراوری کننده در سطح کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید