تلاش های بین المللی برای آزادی 2 محکوم به اعدام در بحرین

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، یک سازمان حقوقی بین المللی درباره دو محکوم به اعدام در بحرین، ضمن تاکید بر اینکه محاکمه آنها بر اساس اعترافات زیر شکنجه بوده، از بحرین خواست آن دو را آزاد کند.

تلاش های بین المللی برای آزادی 2 محکوم به اعدام در بحرین

به نقل از سبکه خبری المیادین، دو سازمان عفوبین الملل و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین از نظام آل خلیفه خواسته اند محمد رمضان و حسین موسی، دو فعال که با مجازات اعدام روبرو هستند را آزاد کند.

این سازمان ها بازداشت این دو نفر را خودسرانه خواندند.

همچنین این دو نهاد حقوق بشری از بحرین خواستند به محمد رمضان و حسین موسی بابت بازداشت ظالمانه غرامت بدهند.

دادگاه عالی بحرین دسامبر 2014 این دو فعال را به اتهام منفجر کردن یک کاروان و قتل یک افسر پلیس محاکمه و ژوئیه سال گذشته هم حکم اعدام آن دو را صادر کرد.

نهادهای حقوق بشری تاکید کردند که این دادگاه در فرایند محاکمه رمضان و موسی به اعترافاتی که زیر شکنجه ازآنها گرفته شده، استناد کرد.

تیم مسؤول رسیدگی به بازداشت های ظالمانه در سازمان ملل روز پنج شنبه طی گزارشی گفت: با توجه به تمامی ابهامات موجود در پفراینده به ویژه وجود احتمال آزار جسمی و روحی آنها، راه حل مناسب آزادی فوری این دو و جبران خسارت آن دو به شکل مناسب و مطابق با قوانین بین المللی است.

نیروهای امنیتی بحرین اوایل سال 2014 موسی را که کارمند یک هتل بود و رمضان را که به نام مسؤول امنیتی فرودگاه بین المللی بحرین مشغول به فعالیت بود، بازداشت کردند.

عفو بین الملل و موسسه حقوق و دموکراسی بحرین که یک سازمان حقوقی در انگلیس است، گفتند: این دو فعال بحرینی برای دریافت اعترافات دروغین، شکنجه شده و مورد آزار جنسی و ضرب و شتم و بی خوابی قرار دریافتد.

تیم سازمان ملل متشکل از پنج کارشناس گفت: رمضان و موسی به دلیل نظرات سیاسی شان و در پی مشارکت در اعتراضات برای دموکراسی بر اساس استانداردهایی تبعیض آمیز بازداشت شدند.

این تیم افزود: این پفراینده یکی از پفراینده های ارائه شده در سال های اخیر در رابطه با نقض آزادی ها در بحرین است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1199

به "تلاش های بین المللی برای آزادی 2 محکوم به اعدام در بحرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش های بین المللی برای آزادی 2 محکوم به اعدام در بحرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید