توقف پروازها به قشم از 27 اسفند ، ایرلاین ها چقدر خسارت دیدند؟

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی با بیان اینکه شرکت های هواپیمایی در تامین نقدینگی بابت استرداد بلیت تا اندازه ای مشکل دارند، گفت: درصد بالایی از پول بلیت مردم برگردانده شده است و بعضی شرکت ها هم بابت ابطال بلیت از مسافران مهلت گرفتند.

توقف پروازها به قشم از 27 اسفند ، ایرلاین ها چقدر خسارت دیدند؟

از وبسایت دولت جمهوری اسلامی ایران دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، مقصود اسعدی سامانی در پاسخ به اینکه بعضی از مسافران حمل و نقل هوایی در ابطال بلیت خود با مشکلاتی روبرو شده اند، اظهار کرد: بلیت هایی که پیش از 5 اسفند خریداری شده است، مشمول قانون ابطال بدون جریمه است و مسافران اگر 12 تا 24 ساعت پیش از پرواز نسبت به ابطال بلیت اقدام نمایند، جریمه نمی شوند، اما بلیت هایی که پس از 5 اسفند سال جاری تهیه شده است، برای ابطال مشمول قانون جریمه می شوند.

وی اضافه نمود: حجم استرداد بلیت ها بسیار زیاد است و شرکت های هواپیمایی دچار کمبود نقدینگی شده اند و به همین دلیل ممکن است در پرداخت پول مسافران با مشکلاتی روبرو شوند، اما بعضی شرکت های هواپیمایی در این راستا کوشش کردند، از مسافران خود مهلت بگیرند تا در موعد مقرر پول بلیت را به آنها برگردانند و مسافران مطمئن باشند پول بلیت به آنها برمی گردد.

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی توضیح داد: شرایط ویژه و خاص است. این اتفاق به طور ناگهانی رخ داد (شیوع ویروس کرونا) و همه شرکت های هواپیمای، هتل ها و تورها و در کل اقتصاد کشور از این قضیه متاثر شده اند. در این راستا باید با درک متقابل و همکاری یکدیگر تا برطرف بحران مردم با یکدیگر همکاری نمایند.

اسعدی سامانی گفت: شرکت های هواپیمای کوشش کردند تا آنجا که می توانند پول مسافر را برگردانند. رقم زیادی پرداخت شده است و بعضی شرکت های هواپیمایی با تاخیر پول مسافر را برمی گردانند، اما از مردم می خواهیم به شرکت ها مهلت دهند و مطمئن باشند پول آنها برمی گردد.

  • خسارت شرکت های هواپیمایی بابت ابطال پروازها به 3 هزار میلیارد تومان رسید

وی اضافه نمود: همان طور که گفتیم به هر حال اقتصاد کشورها از بیماری کرونا تاثیر منفی دیده است. در موضوع پروازها و شرکت های هواپیمایی هم طبق برآورد ما تا 15 فروردین زیان شرکت های هواپیمایی بیش از 3 هزار میلیارد تومان خواهد بود.

  • توقف پروازها به قشم از 27 اسفند

دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی اعلام کرد: روز گذشته سازمان منطقه آزاد قشم نامه ای به سازمان هواپیمای کشوری و شرکت های هواپیمایی نوشت مبنی بر اینکه پروازها به جزیره قشم از 27 اسفند سال جاری متوقف می گردد.

اسعدی سامانی اضافه نمود: به هر حال با توجه به شیوع ویروس کرونا ضرورت دارد مردم در خانه بمانند و از انجام سفر خودداری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 386

به "توقف پروازها به قشم از 27 اسفند ، ایرلاین ها چقدر خسارت دیدند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف پروازها به قشم از 27 اسفند ، ایرلاین ها چقدر خسارت دیدند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید