فراوری گرمکن های جایگاه و پنل خودروها با جوهرهای نانو

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، یک شرکت دانش بنیان به منظور فراوری و توسعه محصولات حوزه الکترونیک چاپی، چاپگری به بازار عرضه نموده که با یاری جوهرهای نانویی می تواند محصولاتی نظیر گرمکن جایگاه و حسگر و پنل خودروها فراوری کند.

فراوری گرمکن های جایگاه و پنل خودروها با جوهرهای نانو

به گزارش خبرنگاران به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، علی قره خانی مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان گفت: ما چاپگری برای توسعه فناوری الکترونیک چاپی ارائه نموده ایم که می توان با استفاده از این چاپگر مدارات الکترونیکی را به چاپ رساند.

وی با بیان اینکه از جمله کاربردهای این چاپگر استفاده از آن در فراوری منسوجات است، گفت: با این فناوری می توان انواع مختلف گرمکن و حسگر را روی پارچه چاپ کرد و از آن پارچه در فراوری لباس استفاده کرد. این چاپگر در صنعت خودروسازی کاربرد دارد؛ بعلاوه در خودروهای امروزی در بخش پنل و گرمکن های جایگاه از این فناوری استفاده می گردد.

وی با تاکید بر اینکه آینده الکترونیک به سمت الکترونیک چاپی یا الکترونیک پوشیدنی می رود، گفت: حوزه الکترونیک چاپی در دنیا، حوزه ای نو قلمداد می گردد؛ بنابراین ما انتظار داریم بازار خوبی به واسطه محصولاتی از این چاپگر داشته باشیم.

قره خانی گفت: این دستگاه الکترونیک چاپی برای فراوری محصولات الکترونیکی در حوزه های مختلف قابل استفاده است. هزینه پایین، سبک بودن، ضخامت کم، سازگاری با محیط زیست، انعطاف پذیری و پایداری از جمله مزایای این فناوری است.

با توجه به بازار 30 میلیارد دلاری محصولات حوزه الکترونیک چاپی و پیش بینی بازاری بالغ بر 75 میلیارد دلار تا سال 2027 در کنار عدم احتیاج به زیرساخت های پیچیده و توانمندی های موجود داخلی؛ محصولات حوزه الکترونیک چاپی می تواند از اهمیت بسزایی در رشد و توسعه صنعت نانو در کشور برخوردار باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 مرداد 1400 بروزرسانی: 18 مرداد 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1246

به "فراوری گرمکن های جایگاه و پنل خودروها با جوهرهای نانو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری گرمکن های جایگاه و پنل خودروها با جوهرهای نانو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید