جزایر شتلند اسکاتلند کجاست؟

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، برای بیشتر مردم، شتلند (Shetland) مکانی است که هنوز آن را تجربه نکرده اند، مکانی که واقع توصیف کننده زیبایی های دور افتاده، منحصربه فرد و جدا از سرزمین اصلی به شمار می رود. این جزایر اسکاتلندی نزدیک به شهر نروژی برگن و بعلاوه شهر آبردین واقع شده اند و ترکیبی از فرهنگ دو شهر را در خود دارند. در 60 درجه شمالی می توان این مجمع الجزایر را پیدا کرد، جایی که محل تقاطع بادهای اقیانوس اطلس و دریای شمال است.

جزایر شتلند اسکاتلند کجاست؟

جزایر شتلند شامل بیش از 100 جزیره است که در 16 مورد آن مردم سکونت دارند و این ساکنین نیز در فصل زمستان با سختی های بسیاری روبرو می شوند اما باید گفت که محیط بسیار درخشان و توریست پذیر آن سبب شده تا مقصدی ایدئال و مجذوب نماینده باشد. در ادامه همراه با ما باشید تا به معرفی زیبایی ها و جاهای تماشای جزایر شتلند در فصل زمستان بپردازیم.

Winter is a fantastic time to spot otters as they feed during the day, and there is far less daylight.Brydon Thomason/Shetland Nature

حیات وحشی فوق العاده

زمستان های شتلند برترین شانس شما برای تماشا حیات وحش و جانورانی است که در جزایر بریتانیایی به سمت قطب شمال سفر می نمایند و بعلاوه در اینجا شاهد سرسخت ترین ساکنین این جزایر خواهید بود. هر چند، ممکن است شما تنها شاهد چند اورکا یا یک جغد برفی کمیاب باشید. البته، رزرو یک راهنمای حیات وحش این امکان را به شما می دهد تا با قطعیت از جانوران این جزایر از نزدیک برخورد داشته باشید و گونه های شگفت انگیز اینجا را مشاهده کنید.

A spectacular aurora on Unst - the island above all others.Robbie Brookes

آسمان های بسیار زیبا و تماشایی

آسمان های وحشی شتلند به همان میزان که زیبا و تماشایی هستند، غیر قابل پیش بینی اند و از همه مهم تر زیبایی های بسیار خاص و مجذوب نمایندهی را به نمایش می گذارند. نورها یا شفق های قطبی در اینجا به عنوان رقصنده های میری (Mirrie Dancers) شناخته می شوند و آسمان شب را درخشش های سبز، آبی و نارنجی روشن می نمایند.

نیازی به گفتن نیست که اینجا قابل اطمینان ترین مکان در بریتانیا برای مشاهده شفق های قطبی به شمار می رود. شانس شما برای مشاهده این نورها در طول یک هفته در زمستان بسیار خوب خواهد بود ولی همچنان باید در طول شب هوشیار بود تا این رویداد زیبا و تماشایی را از دست نداد. علاوه بر نورهای قطبی، دلایل دیگری نیز برای لذت بردن از آسمان های بسیار خارق العاده جزایر شتلند وجود دارند.

در اونست (Unst) مسیری آسمانی در جریان است تا پدیده هایی زیبا را در طول سال و در آسمان تاریک به نمایش بگذارد. از ستاره ها و طوفان ها گرفته تا گرگ و میش طولانی یک شب نیمه تابستان، اینجا زیبایی های خارق العاده ای دارد که تجربه ای منحصربه فرد را برای بازدیدنمایندگان رقم خواهد زد.

The old cottage of Johnnie Notions - who independently developed a cure for smallpox in eighteenth century Shetland. The Eshaness abode is now offered as a camping böd.Euronews Travel

تاریخچه وایکینگی جزایر شتلند

شتلند با لایه هایی از بقایای ماقبل تاریخی، به جامانده های پیکتیش و وایکینگ ها در سراسر جزایر به مکانی ایدئال برای باستان شناسان تبدیل شده است. از خانه های خزه گرفته جارلشوف در جنوب تا نمونه ای بسیار عالی از خانه های طولانی وایکینگ ها در اونست، تاریخ در اینجا حضور چشمگیری دارد.

بروش ها که خانه هایی دایره ای و سنگی از عصر آهن در نقاط مختلف خط ساحلی به چشم می خورند. فانوس های دریایی از کار افتاده نیز در نقاط مختلف دیده می شوند، فانوس هایی که اکنون از راه دور از ادینبورگ اداره می شوند و تنها گوشه ای از گذشته دریانوردی این جزایر هستند.

مهمان نوازی بسیار عالی مردم شتلند

تقریبا نیمی از جمعیت 23000 نفری جزایر شتلند در 10 مایلی لرویک در سرزمین اصلی ساکن هستند. این شهر گسترده ترین غذاخوری ها و فروشگاه ها را در امتداد خیابان های پر پیچ و خم خودش دارد که غذاهایی بسیار خوشمزه و دلنشین را ارائه می نمایند. یکی از برترین هتل های B&B در اینجا نیز Ortolan House نام دارد و اقامت در آنجا می تواند اوقات خوشی را برای شما رقم بزند.

St Ninians Beach with its tombolo towards the isle submerged in waves.Euronews Travel

سواحل بسیار زیبا و منزوی

ساحل سنت نینیان (St Ninians Beach) در فاصله 10 مایلی از فرودگاه واقع شده است و برای علاقه مندان به ساحل گردی مناظری بسیار تماشایی و خیره نماینده را ارائه می دهد. این ساحل یک نوار شنی است که سرزمین اصلی را به جزیره سنت نینیان متصل می نماید و همین نیز آن را بسیار خاص و جالب نموده است.

مسیر دسترسی و نحوه سفر به جزایر شتلند

شما می توانید از سرزمین اصلی اسکاتلند با کشتی یا هواپیما به شتلند سفر کنید. قایق ها به وسیله Northlink Ferries اداره می شوند و سفر از آبردین به لرویک حدود 12 تا 13 ساعت طول می کشد بنابراین بهتر است که سفر خودتان به شب موکول کنید. پرواز ها اغلب از آبردین، گلاسکو، اینورنس و ایدینبرگ صورت می نمایند و از آنجا نیز می توان به دیگر جزیره ها سفر کرد.

منبع: فوت و فن / euronews.com
انتشار: 24 اسفند 1401 بروزرسانی: 24 اسفند 1401 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1720

به "جزایر شتلند اسکاتلند کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزایر شتلند اسکاتلند کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید