جوابیه دانشگاه صدا و سیما به خبر خبرنگاران

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، دانشگاه صدا و سیما در واکنش به خبر خبرنگاران با عنوان تذکر 28 نماینده مجلس به وزیر علوم در مورد دانشگاه صدا و سیما جوابیه ای را صادر کرد.

جوابیه دانشگاه صدا و سیما به خبر خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران دانشگاه صدا و سیما در واکنش به خبر خبرنگاران با عنوان تذکر 28 نماینده مجلس به وزیر علوم در مورد دانشگاه صدا و سیما جوابیه ای را صادر کرد.

در این جوابیه آمده است: دانشگاه صدا و سیما در دوره اخیر کلیه مراحل پذیرش، جذب هیئت علمی، تبدیل شرایط و ارتقای اعضای هیئت علمی، صدور مجوز فعالیت تشکل ها، انجمن ها، کانون ها و نشریات دانشجویی و برگزاری همایش های علمی را برای نخستین بار کاملا براساس آیین نامه ها، مقررات و دستورالعمل های تحت نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری انجام داده است.

به واسطه موفقیت دانشگاه در رعایت مقررات و استاندارد های علمی و آموزشی وزارت علوم با صدور مجوز 4 رشته تحصیلی جدید در مقاطع ارشد و دکتری در این دانشگاه موافقت کرده و برای دو نشریه علمی این دانشگاه گواهی اعتبار پژوهشی صادر کرد.

همایش های علمی این دانشگاه را با گواهی اعتبار ISC مورد تایید قرار داده و یکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه را برای نخستین بار در تاریخ این دانشگاه به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب و معرفی کرده است.

در ادامه این جوابیه آمده است: یکی دیگر از توفیقات این دانشگاه در سال های اخیر برخورد قاطع با تخلفات علمی و اداری بوده است از جمله افرادی که علی رغم نداشتن شرایط قانونی با استفاده از تسهیلات ویژه ایثارگران به عضویت هیئت علمی دانشگاه درآمده بودند و نیز افرادی که مرتکب تقلب و سرقت علمی شده بودند که بعضا منجر به محکومیت آن ها در شورای اخلاق پژوهش دانشگاه شده است. این افراد بعضا پس از آنکه از طروق انواع تهدید ها و فشار ها موافق به انصراف مسئولان دانشگاه از رسیدگی به تخلفات خود نشدند درصدد نامه نگاری نشر اکاذیب در فضای مجازی و ارایه گزارش های معجول و اطلاعات نادرست به شخصیت ها و مسئولان مختلف برآمده اند .

دانشگاه صدا و سیما ضمن اعلام آمادگی برای ارایه گزارش عملکرد سال های اخیر و نیز اسناد و مدارک تخلفات این افراد به مراجع ذی صلاح و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر عزم پایدار خود در برخورد تخلفات سواستفاده تقلب و سرقت علمی تاکید می کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1149

به "جوابیه دانشگاه صدا و سیما به خبر خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوابیه دانشگاه صدا و سیما به خبر خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید