خبرنگاران ترامپ چرایی حمله آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را فاش ساخت

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، نیویورک- خبرنگاران- رئیس جمهوری آمریکا، انتقاد سازمان جهانی بهداشت از تصمیم ممنوعیت مسافرتی اش را نشانه چین محور بودن آن نهاد دانست و گفت ممکن است ارسال پول به این سازمان را متوقف کنیم.

خبرنگاران ترامپ چرایی حمله آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را فاش ساخت

دونالد ترامپ عصر سه شنبه در نشست خبری روزانه خود درباره شرایط ویروس کرونا در ایالات متحده، مدعی شد: سازمان بهداشت دنیای مبالغ هنگفتی را از آمریکا دریافت می نماید.

وی اضافه کرد: آنها از تصمیم ممنوعیت مسافرتی من در واقع انتقاد و مخالفت کردند. آنها در اشتباه بوده اند. به نظر می رسد آنها بسیار چین محور هستند. مجبوریم به این مساله بپردازیم. ما بیشترین پولشان را می پردازیم.

ترامپ و اطرافیان تندروی وی نشان دادند که تاب انتقاد و مخالفت با تصمیمات خود را ندارند حتی اگر این انتقاد از سوی یک نهاد بین المللی باشد.

بر همین اساس، آنها از یونسکو و شورای حقوق بشر خارج شدند و بودجه یاری های داوطلبانه به سازمان ملل متحد را کاهش دادند.

آنها در بحبوحه همه گیری کرونا و در زمانی که فکر نمی کردند شرایط آمریکا از دیگر کشورهای دنیا بدتر گردد و به یاری چین احتیاج پیدا نمایند، بازی رسانه ای برای بد نام کردن چین به راه انداختند و ویروس کرونا را ویروس چینی یا ویروس ووهان نامیدند.

اما پس از آنکه مجبور شدند حتی به شیوه متقلبانه، دستگاه های تنفسی و ماسک صورت را از چین تهیه نمایند، حتی حاضر نمی شوند به سوال خبرنگاران در چرایی عدم استفاده از این واژه، شرح دهند که آخرین نمونه آن، نشست خبری مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ است که این روزها به وزیر نفرت مشهور شده است.

در روزهای اخیر، سه سناتور جمهوریخواه و مشاور سابق امنیت ملی ترامپ هم به این دلیل، خواهان استعفای مدیر سازمان دنیای بهداشت شدند و امروز رئیس جمهوری این کشور از احتمال دست نگهداشتن ارسال پول به این سازمان بین المللی صحبت می نماید.

خبر در حال تکمیل است

منبع: ایرنا
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 444

به "خبرنگاران ترامپ چرایی حمله آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را فاش ساخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترامپ چرایی حمله آمریکا به سازمان جهانی بهداشت را فاش ساخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید