خبرنگاران تیم ملی فوتبال ایران در برزخ؛ بازگشتِ خطرِ قطر

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، تهران- خبرنگاران- بازهم برآورد هایی درباره برگزاری متمرکز دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های 2023 چین به وجود آمده که نمی تواند خبر خوبی برای تیم ملی فوتبال ایران باشد.

خبرنگاران تیم ملی فوتبال ایران در برزخ؛ بازگشتِ خطرِ قطر

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، در حالی که فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) و کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اظهار داشتند ملاقاتهای به جامانده انتخابی جام دنیای 2022 قطر و جام ملت های آسیای 2023 چین با وجود شرایط کرونایی، به میزبانی کشورها برگزار می گردد اما بار دیگر یک رسانه عربی حدس جدیدی را مطرح نموده است. بخش عربی سایت گل اظهار داشت ممکن است که فیفا و AFC در صورت بهتر نشدن شرایط کرونایی در قاره کهن، به این جمع بندی برسند که ملاقاتهای به جامانده مرحله دوم انتخابی را به صورت مجتمع در قطر برگزار نمایند. اگر این اتفاق رخ دهد به جای از سرگیری مسابقات در فروردین ماه، این بازی ها در خردادماه سال 1400 و حدفاصل روزهای 10 تا 25 خردادماه برگزار خواهد شد.

هنوز این حدس رنگ و بوی جدی به خود نگرفته اما با در نظر دریافت سبقه کنفدراسیون فوتبال آسیا و حساسیت بیش از حد روی میزبانی کشورها و همچنین برگزاری نسبتا خوب لیگ قهرمانان آسیا در قطر ممکن است برای سومین بار شاهد تعویق مسابقات انتخابی باشیم و در نهایت تمام ملاقاتهای به جامانده در یک کشور برگزار گردد.

اگر این اتفاق رخ دهد بدون تردید فوتبال ایران متضرر خواهد شد. شاگردان دراگان اسکوچیچ باید برای صعود به مرحله نهایی انتخابی در هر چهار ملاقات خود باید به فزونی برسند و تا بدون اما و اگر به دور نهایی راه پیدا نمایند.

تیم ملی ابتدا باید به مصاف هنگ کنگ و کامبوج برود که به طور طبیعی شکست آنها در هر جایی از این کره خاکی میسر است و امتیاز میزبانی تاثیر چندانی روی نتیجه ندارد. بحث اصلی پیرامون 2 ملاقات پایانی است. جایی که تیم ملی باید به مصاف 2 رقیب مستقیم خود یعنی بحرین و عراق برود. هر 2 تیم جزو کشورهای عربی به شمار می فرایند و در هوای گرم خردادماه بازی در یک کشور عربی برایشان بهترین اتفاق ممکن است. ایران در هر 2 ملاقات میزبان است و می تواند حتی بدون حضور تماشاگران هم از امتیاز میزبانی بهره مند گردد اما سلب شدن این امتیاز، شرایط را سخت تر خواهد نمود.

باید دید فدراسیون فوتبال در این باره چه اقدامی انجام می دهد. با توجه به اینکه واکسیناسیون سراسری کرونا هم در بسیاری از کشورهای دنیا از همین حالا آغاز شده، به احتمال زیاد و به زودی تیم های فوتبالی هم بازیکنان و اعضای خود را واکسینه خواهند کرد و تا فروردین ماه مسائل ویروس کرونا تا حد زیادی مرتفع شده و تیم ها می توانند از رقبا میزبانی نمایند. به همین دلیل سئول نشینان باید هر چه سریع تر رایزنی های لازم را پیش از قطعی شدن این حدس انجام دهند.

در حال حاضر و با توجه به تقویم اعلام شده تیم ملی فوتبال ایران باید روز پنجم فروردین ماه از هنگ کنگ میزبانی کند. پنج روز بعد ملی پوشان باید در خانه کامبوج به میدان بفرایند. در گام بعدی و در تاریخ 17 خردادماه 1400، شاگردان اسکوچیچ از بحرینِ هلیو سوسا میزبانی می نمایند و در نهایت آخرین پیکار ملی پوشان مقابل عراق در تاریخ 25 خردادماه و در استادیوم آزادی خواهد بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 860

به "خبرنگاران تیم ملی فوتبال ایران در برزخ؛ بازگشتِ خطرِ قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تیم ملی فوتبال ایران در برزخ؛ بازگشتِ خطرِ قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید