خبرنگاران ظرفیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در 2 بیمارستان کردستان تکمیل شد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، سنندج - خبرنگاران - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فرایند افزایش مبتلایان و بیماران نیازمند به بستری در استان با شیب صعودی ادامه دارد و ظرفیت بستری بیمارستان توحید سنندج و بیمارستان امام حسین (ع) بیجار تکمیل شده است.

خبرنگاران ظرفیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در 2 بیمارستان کردستان تکمیل شد

دکتر ابراهیم قادری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: با تکمیل ظرفیت پذیرش و بستری بیمار در بیمارستان توحید سنندج، هم اکنون بیماران نیازمند به بستری در بیمارستان بعثت این شهر پذیرش می شوند و قرار است بیمارستان تامین اجتماعی نیز زیر بار برود.

وی با بیان اینکه تا 10 روز آینده افزایش شدید بستری در مراکز درمانی استان را همچنان شاهد خواهیم بود، اضافه نمود: ظرفیت نمونه گیری از افراد مشکوک مبتلا به کرونا در حال حاضر در استان 2 برابر شده و از 700 تست روزانه به یک هزار و 500 تست افزایش یافته و تا سه هزار تست در روز هم قابل افزایش است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: متوسط روزانه موارد مثبت ابتلای قطعی به کرونا در استان در روز 35 درصد است که این میزان در بعضی شهرها بسیار بیشتر است.

دکتر قادری تاکید نمود: در حال حاضر بیشتر مبتلایان به ویروس جهش یافته مبتلا هستند.

وی با بیان اینکه تعطیلی اصناف و کسب و کار برای مسوولان هم ناخوشایند و سخت است، تاکید نمود: با این وجود اگر تغییر رفتار لازم صورت نگیرد، نه تنها این موج همچنان با قدرت ادامه دارد که موج های بعدی را هم شاهد خواهیم بود.

دکتر قادری اضافه نمود: بدون تعطیلی وسیع و تسریع در بیماریابی، نمی توان موج فعلی را پشت سر گذاشت چرا که شدت آن بسیار بیشتر از موج های قبلی است.

پیش از این و در 19 فروردین ظرفیت بستری مبتلایان به ویروس کرونا در 2 بیمارستان امام خمینی (ره) و شفا شهر سقز هم تکمیل شده بود.

در 24 ساعت منتهی به 347 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد و 6 بیمار هم جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر 479 بیمار در مراکز درمانی استان بستری هستند که 214 نفر آنان به سنندج اختصاص دارد و 64 بیمار بدحال نیز در بخش آی سی یو تحت مراقبت های ویژه هستند.

کرونا از اسفند 1398 تا به امروز یک هزار و 143 قربانی در کردستان داشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1081

به "خبرنگاران ظرفیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در 2 بیمارستان کردستان تکمیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت بستری بیماران مبتلا به کرونا در 2 بیمارستان کردستان تکمیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید