خوشمزه ترین کباب ترکیه ای را با این روش درست کنید

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، کباب ترکی فقط همین کباب های گریلی معروف به شاورما نیست که هر دو نوع مرغ و گوشت قرمز آن در کباب پزی های ترکی و حتی ساندویچی های ایرانی سرو می گردد.

خوشمزه ترین کباب ترکیه ای را با این روش درست کنید

ترکیه ای ها با گوشت چرخ نموده کباب دیگری هم می پزند که در توری های کباب پزی درست می گردد و با اینکه مواد خاصی ندارد بسیار خوشمزه است.

مواد لازم برای 4 تا 6 نفر

500 گرم گوشت گوسفند و گوساله بدون چربی

1 عدد پیاز بزرگ

50 گرم کره

نمک و فلفل سیاه

به مقدار لازم

1. گوشت ها را شسته و دو بار چرخ کنید تا خوب ریز و خرد شوند. پیاز را پوست کنده و بشویید. پیاز را رنده و در یک کاسه با گوشت مخلوط کنید. نمک و فلفل هم بیفزایید و خوب با دست ورز دهید.

2. کره را آب نموده و به مایه گوشت و پیاز اضافه کنید و آن قدر ورز دهید تا کره به خورد گوشت برود. مایه گوشت آن قدر باید ورز داده گردد که به شکل یک دست دربیاید. گوشت را به صورت یک گلوله بزرگ درآورید. گلوله گوشت را چند بار محکم به ظرف بکوبید.

3. گلوله گوشت را به هشت قسمت مساوی تقسیم نموده و هر قسمت را جداگانه روی سطح یک کیسه فریزر که از قبل آن را خیس نموده اید، بگذارید. هر قطعه را با فشار دست به شکل یک مستطیل 10 در 15 با قطر نیم سانتی متر درآورید.

4. هر قطعه کباب مستطیل شکل را با لبه پشت کارد خوب بکوبید و دوباره صاف کنید. با این حرکت مایه کباب بهتر مخلوط و کبابتان یک تکه می گردد.

5. یک تکه کباب را روی توری کباب پزی بگذارید و روی زغال بپزید. مدت زمان پخت هر طرف دو تا سه دقیقه است. پس کباب را زیاد روی حرارت نگه ندارید تا آبدار باشد.

بعد از پخت هر دو طرف، کباب را با برنج یا با نان سرو کنید. سماق و لیموترش همراهان خوبی برای کباب های زغالی هستند.

یه جور دیگه

این کباب را، هم روی کباب پز می تـوان گریل کرد و هم روی اجاق گاز پخت. البته برترین حالت پخت آن روی زغال است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 شهریور 1402 بروزرسانی: 29 شهریور 1402 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1792

به "خوشمزه ترین کباب ترکیه ای را با این روش درست کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوشمزه ترین کباب ترکیه ای را با این روش درست کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید