دکوراسیون آشپزخانه مدرن با رنگ خاکستری

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مهمترین فاکتور در طراحی دکوراسیون آشپزخانه رنگ است. قبل از طراحی این مکان از خانه ابتدا باید رنگ مورد نظر را انتخاب نموده سپس اقدام به طراحی آن نمود. رنگ های متعددی برای انتخاب وجود دارند که در بین آنها رنگ خاکستری از جمله رنگ های مدرنی ست که حضور آن در آشپزخانه فضایی متفاوت ایجاد میکند. در این نوشته ما قصد دارد چند نمونه دکوراسیون آشپزخانه با رنگ خاکستری را به شما علاقمندان معرفی نماید تا در صورت تمایل بتوانید از آنها ایده بگیرید و دکوراسیونی بی نظیر با رنگ خاکستری در آشپزخانه خود اجرا کنید.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن با رنگ خاکستری

رنگ خاکستری دارای تن های مختلفی ست که از تیره تا روشن درجه بندی میشوند. هر کدام از این تن ها تاثیر متفاوتی بر زیبایی دکوراسیون آشپزخانه میگذارند. شما میتوانید در آشپزخانه خود از تن های متضاد رنگ خاکستری و یا تن های هماهنگ آن استفاده کنید. رنگ های متضاد در فضا انرژی ایجاد میکنند اما رنگ های هماهنگ محیطی آرام به ارمغان می آورند. رنگ خاکستری روشن برای آشپزخانه های کوچک مناسب تر است زیرا فضای آن را روشن میکند اما برای در هم شکستن یکنواختی بهتر است از تن های تیره نیز در برخی اجزای آشپزخانه نیز استفاده کرد.

در آشپزخانه های مدرن میتوان از پانل های خاکستری برای پوشش دیوار استفاده نمود. برای همرنگ نمودن این پانل ها با کابینت آشپزخانه میتوانید کابینت را با تن های تیره یا روشن خاکستری انتخاب کنید. اگر در دکوراسیون آشپزخانه از پانل های بزرگ و گسترده استفاده میکنید به نمای آنها در روشنایی روز و زیر نور لامپ های الکتریکی در شب دقت نمائید. رنگ بنفش مناسب ترین رنگ برای قرار دریافت در کنار سایه های کمرنگ خاکستری ست, بنابراین بهتر است سرویس نهارخوری را با روکش بنفش انتخاب کنید تا در کنار پانل های خاکستری نمایی منحصر بفرد ایجاد کنند.

در طراحی دکوراسیون آشپزخانه زیر از سبک مدرن الهام گرفته شده است. در این آشپزخانه کابینت مدل شیکر (Shaker) با دسته های منحنی توسط پالت رنگی مدرن متشکل از سایه های خاکستری سرد نمایی مدرن و امروزی به خود گرفته است. استفاده از سایه های رنگ خاکستری در تابلوهای نصب شده بر روی دیوار اتاق غذاخوری به دکوراسیون آشپزخانه عمق بخشیده و فضای آن را بزرگتر نشان میدهد.

در آشپزخانه ای که در تصویر زیر مشاهده میکنید از مدل کابینت شیکر (Shaker) استفاده شده است و زیبایی دکور این آشپزخانه در مقایسه با سبک روستیک زیباتر و خاص تر است. قرار دریافت کانتر مرمر بر روی کابینت و حضور قفسه های قابل دسترسی که درون آنها ظروف چینی قرار گرفته است نمایی بی نظیر به این دکوراسیون بخشیده است. علاوه بر آن استفاده از دیوارپوش بین کابینتی که مابین اجاق گاز و هود قرار گرفته تاثیر بسزایی در جذابیت این آشپزخانه دارد.

برخی افراد گمان میکنند انتخاب رنگ خاکستری خصوصاً تن تیره آن برای آشپزخانه کوچک گزینه مناسبی نیست زیرا فضای آن را گرفته و تیره نشان میدهد, اما آشپزخانه ای که در تصویر زیر مشاهده میکنید کاملاً عکس این تصور را نشان میدهد. استفاده از رنگ خاکستری تیره برای کابینت ها, کانتر اطراف سینک ظرفشویی, صندلی, قابلمه و چراغ ها چشم هر بیننده ای را خیره میکند و استفاده از تن روشن خاکستری در دیگر قسمت های آشپزخانه فضا را تازه و روشن تر نشان میدهد.

رنگ مسی گزینه ای مناسب برای استفاده در دکوراسیون آشپزخانه خاکستری ست. حضور اجاق گاز و چراغ های آویزان مسی در فضای آشپزخانه ای که با رنگ خاکستری طراحی شده نمایی بی نظیر ایجاد میکند. همانگونه که در تصویر زیر مشاهده میکنید ترکیب رنگ خاکستری و مسی در فضای آشپزخانه دکوراسیونی معاصر و بی نظیر ایجاد کرده است.

در آشپزخانه ای که در تصویر زیر مشاهده میکنید جزیره آشپزخانه از جنس هایگلاس خاکستری ساخته شده است. هایگلاس خاکستری به دلیل سطح صاف و صیقلی خود باعث انعکاس نور شده و نمایی بسیار زیبا و جذاب در دکوراسیون آشپزخانه ایجاد می نماید.

استفاده از رنگ خاکستری روشن در کنار رنگ سفید فضایی روشن و دلگشا در آشپزخانه ایجاد میکند. رنگ خاکستری و سفید هر دو جزء رنگ های خنثی محسوب میشوند و حضور این دو رنگ خنثی در آشپزخانه مکانی سرد و خنک برای انجام فعالیت های روزمره و آشپزی در این مکان فراهم میکند.

استفاده از سایه های مختلف رنگ خاکستری در فضای یک آشپزخانه نوعی انسجام و هارمونی ایجاد میکند که چشم هر بیننده ای را خیره می نماید. همانطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید رنگ دیوارها و جزیره آشپزخانه با خاکستری تیره, کابینت ها با رنگ خاکستری روشن و دیوارپوش بین کابینتی و کانترها با خاکستری روشن طرح دار انتخاب شده اند. علاوه بر موارد ذکر شده استفاده از رنگ روشن در سایر اجزای آشپزخانه در کنار خاکستری روشن , فضایی دلباز, روشن و دوست داشتنی ایجاد کرده است.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 28 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 84

به "دکوراسیون آشپزخانه مدرن با رنگ خاکستری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون آشپزخانه مدرن با رنگ خاکستری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید