دیدار و گفتگوی عبدالله و مدودوف درباره صلح و همکاری های تجاری

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، رئیس اجرائی دولت افغانستان در حاشیه نشست سازمان همکاری های شانگهای با نخست وزیر روسیه دیدار و مصاحبه کرد.

دیدار و گفتگوی عبدالله و مدودوف درباره صلح و همکاری های تجاری

به گزارش ، عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان روز گذشته در حاشیه نشست سازمان همکاری های شانگهای در شهر تاشکند با دمتری مدودوف، نخست وزیر روسیه دیدار و تبادل نظر کرد.

مدودوف در این دیدار گفت: متاسفانه مبادلات تجارتی میان افغانستان و روسیه کاهش یافته و روسیه علاقمند است میزان مبادلات تجارتی میان دو کشور افزایش یابد.

وی تاکید نموده که روسیه آماده است در برنامه های زیرساختی در افغانستان سرمایه گذاری کند و طرح های گذشته را نیز تکمیل نماید.

نخست وزیر روسیه همچنین اضافه کرد که کشورش به یاری های خود برای افغانستان در عرصه فرهنگ، فراهم کردن بورسیه های تحصیلی، آموزش افسران نظامی و مبارزه با مواد مخدر ادامه می دهد.

مدودوف در بخش دیگر از صحبت های خود گفت که کشورش از کوشش های صلح در افغانستان حمایت می نماید و امیدوار است صلح و ثبات به زودی به افغانستان برگردد.

عبدالله عبدالله، رئیس اجرائی دولت افغانستان نیز با قدردانی از یاری های روسیه گفت: انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان به رغم تهدیدهای طالبان برگزار شد و مردم برای دفاع از مردم سالاری پای صندوق های رای رفتند.

وی اضافه کرد: صلح برای مردم و حکومت از اولویت برخوردار است و صلح در افغانستان بدون همکاری دوستان و متحدان بین المللی به شمول روسیه نمی تواند برقرار گردد. رئیس اجرائی دولت افغانستان از کوشش های مسکو برای تبادل نظرهای صلح قدردانی نمود.

عبدالله همچنین از علاقمندی روسیه برای سرمایه گذاری در افغانستان استقبال کرد.

لازم به ذکر است که رئیس اجرائی دولت افغانستان روز آدینه (10 عقرب/ آبان) برای شرکت در هجدهمین نشست سازمان همکاری های شانگهای به شهر تاشکند، پایتخت ازبکستان سفر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 27

به "دیدار و گفتگوی عبدالله و مدودوف درباره صلح و همکاری های تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار و گفتگوی عبدالله و مدودوف درباره صلح و همکاری های تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید