راهنمای کامل حمل و نقل عمومی در سریلانکا، برای سفری امن و مقرون به صرفه

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، قصد سفر به سریلانکا را دارید؟ آیا می دانید پس از رسیدن به این کشور زیبا، چطور باید از یک مقصد به مقصد دیگری بروید؟ در این راهنما از مجله گردشگری خبرنگاران ، جزئیات حمل و نقل عمومی سریلانکا از جمله چهار روش اصلی حمل و نقل در این کشور را با شما عزیزان به اشتراک خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید.

راهنمای کامل حمل و نقل عمومی در سریلانکا، برای سفری امن و مقرون به صرفه

آیا حمل و نقل در سریلانکا آسان است؟

بله. سفر در اطراف سریلانکا به علت سیستم اتوبوس و رانندگان خصوصی همواره در دسترس نسبتا آسان است، اما ممکن است گاهی اوقات کمی زمان بر باشد. بنابراین کمی صبر و شکیبایی ضروری است. در چنین کشور کوچکی، هنوز هم می تواند ساعت های زیادی طول بکشد تا بتوانید به مقصد بعدی خودتان برسید. به عنوان مثال از الا تا تنگال با اتوبوس 145 کیلومتر است و حدود 4 ساعت طول می کشد تا به مقصد برسید.

در ابتدا، ممکن است سوار شدن در اتوبوس های مملو از مسافران محلی کمی دلهره آور به نظر برسد، اما به مرور زمان به این شرایط عادت خواهید کرد. مردم سریلانکا فوق العاده مهربان هستند (بیشتر اوقات) و بسیاری مسرور می شوند به شما یاری نمایند تا بتوانید مسیرتان را پیدا کنید.

آیا حمل و نقل عمومی سریلانکا گران است؟

خیرو حمل و نقل عمومی سریلانکا بسیار ارزان است. در واقع استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای سفر در سریلانکا ارزان و آسان است. سفر به اقصی نقاط این کشور با قطار، اتوبوس و توکتوک قطعا تجربه جالبی خواهد بود.

با این حال، اگر در پی یک سواری راحت تر هستید، باید انتظار داشته باشید که برای تاکسی ها هزینه بیشتری بپردازید. اما، نرخ تاکسی ها هم در مقایسه با کشورهای اروپایی، ارزان است. در سریلانکا بسیار رایج است که یک راننده خصوصی برای یک روز یا حتی تمام مدت سفر خود استخدام کنید.

آیا سریلانکا اوبر دارد؟

بله. می توانید از Uber در سریلانکا بهره ببرید، با این حال، این سرویس تنها در مرکز، کلمبو، و دومین شهر بزرگ سریلانکا، کندی، به خوبی کار می ک ند. اگر در مقاصد توریستی دیگری هستید، توصیه می کنیم از ترکیب Uber و Pick Me بهره ببرید. اگرچه این برنامه ها همواره کار نمی نمایند و به احتمال زیاد استفاده از توکتوک در خیابان برترین گزینه خواهد بود، اما استفاده از Pick Me برای مکان هایی مانند کلمبو، کندی و حتی بخش هایی از الا و سواحل جنوبی عالی است.

بعلاوه توجه داشته باشید که Uber و Pick Me یک گزینه tuktuk هم دارند. پیدا کردن توک توک معمولا آسان تر از ماشین است، با این حال، خدمات خودرویی هنوز در شهرها در دسترس است. گزینه توکتوک ارزان تر شیوه حمل و نقل عمومی سریلانکا است و توصیه می کنیم سوار شدن در توکتوک را حتما در سریلانکا تجربه کنید.

برترین راه برای گردش در سریلانکا چیست؟

ترکیبی از همه شیوه های حمل و نقل عمومی در سریلانکا. برای به دست آوردن تجربه کامل سریلانکا، باید اتوبوس ها، قطارها و توکتوک ها را هم تجربه کنید. بعلاوه پیشنهاد می کنیم برای چند روز اسکوتر کرایه کنید و از آن بهره ببرید.

گشت و گذار در سریلانکا تجربه ای بی نظیر است و خاطرات شیرینی را برای شما به ارمغان خواهد آورد، حتی سفرهای طولانی در اتوبوس های گرم هم تبدیل به خاطرات به یاد ماندنی خواهند شد. علاوه بر این رفت و آمد با استفاده از روش های مختلف حمل و نقل عمومی سریلانکا آسان و ارزان است.

حمل و نقل عمومی در سریلانکا

اگرچه سیستم های حمل و نقل عمومی سریلانکا ممکن است همواره فوق العاده به روز و راحت نباشند، اما شما را به جایی که باید بروید می رسانند! مردم سریلانکا هم معمولا به گردشگران یاری می نمایند تا در ایستگاه مناسب اتوبوس پیاده شوند یا در ایستگاه های شلوغ قطار مسیرشان را پیدا نمایند.

چهار روش اصلی حمل و نقل در سریلانکا وجود دارد: اتوبوس، قطار، تاکسی و توکتوک. بسیاری از گردشگران رانندگان خصوصی را برای رفت و آمد در سریلانکا استخدام می نمایند چون در مقایسه با قیمت تاکسی در کشورهای غربی، بودجه مورد احتیاج برای استفاده از تاکسی در سریلانکا معمولا ارزان است. با این حال، توصیه می کنیم از دیگر سیستم های حمل و نقل عمومی سریلانکا بهره ببرید. سوار اتوبوس شوید، سوار قطار شوید و با توک توک در شهر گشت و گدار کنید. استفاده از حمل و نقل عمومی در کشور مقصد یکی از برترین کارهایی است که برای به دست آوردن تجربه واقعی در خصوص کشور مقصد می توان انجام داد.

روش های حمل و نقل عمومی سریلانکا

سفر با اتوبوس در سریلانکا

ارزان ترین روش حمل و نقل عمومی سریلانکا اتوبوس است. اتوبوس های سریلانکا می توانند بسیار جالب باشند و قطعا شخصیت خاص خودشان را دارند!

2 نوع اصلی اتوبوس در سریلانکا وجود دارد: قرمز و آبی. اتوبوس های قرمز، اتوبوس های دولتی هستند، که کمی ارزان ترند، اما اغلب کار نمی نمایند! اتوبوس های آبی خصوصی هستند و کمی گران تر. با این حال، صدای آن ها کمی بیشتر است، با صدای موزیک، چراغ های چشمک زن، و دیوارهایی پوشیده از تصاویر زینتی.

اتوبوس های سریلانکا گزینه پرداخت ندارند. پس از اینکه سوار اتوبوسی شدید که به سمت مقصد شما حرکت می نماید و وقتی اتوبوس آماده حرکت شد، راننده اتوبوس می آید تا مبلغ را از شما دریافت کند برای پرداخت، دستگاه کوچکی وجود دارد که یک بلیط را با قیمت آن چاپ می نماید. شما فقط می توانید به صورت نقدی پرداخت کنید و بقیه پول تان را دریافت کنید.

اتوبوس هایی بین شهری هم وجود دارند که مسیرهای مستقیم تری را طی می نمایند و حتی بعضی از آن ها تهویه هوا هم دارند. این اتوبوس ها شما را از یک شهر بزرگ به شهر دیگر مانند کلمبو به کندی یا کندی به آنورادهاپورا متصل می نمایند. تعداد این اتوبوس ها بسیار کم تر و بلیط آن ها هم گران تر است.

یادتان باشد که هنگام استفاده از اتوبوس در سریلانکا هرگز احتیاجی نیست برای بارتان هزینه اضافی بپردازید و همواره استفاده از این اتوبوس ها باید نسبتاً ارزان باشد. برای اینکه در خصوص قیمت ها ایده داشته باشید می توانید به قیمت های زیر توجه کنید:

  • قیمت بلیط اتوبوس از ویلپاتو به کولومبو:880 روپیه (هر نفر)
  • قیمت بلیط اتوبوس از تنگاله به الا: 320 روپیه (هر نفر)
  • قیمت بلیط اتوبوس از کندی به دیگانا: 40 روپیه (هر نفر)

مزایای سفر با اتوبوس در سریلانکا

  • رفت و آمد با اتوبوس در سریلانکا ارزان است.
  • بسته به جایی که می خواهید بروید، احتمالاً چندین اتوبوس در روز در حال عبور هستند.
  • ایستگاه های زیادی وجود دارد و حتی ممکن است بتوانید یک ایستگاه اتوبوس را نزدیک به مقصد نهایی خودتان پیدا کنید.
  • رانندگان همواره در پیاده شدن در ایستگاه مناسب به گردشگران یاری می نمایند.

معایب سفر با اتوبوس در سریلانکا

  • رانندگی بی احتیاط
  • ممکن است سفرتان بیشتر از سایر گزینه های حمل و نقل عمومی سریلانکا طول بکشد (بسته به مسیر).
  • فضای کمی برای چمدان و بار وجود دارد.

سفر با قطار در سریلانکا

بازدید از سریلانکا بدون سوار شدن در یکی از قطارهای متعدد این کشور کامل نخواهد بود. استفاده از قطار قطعا زیباترین روش حمل و نقل عمومی سریلانکا است زیرا همواره منظره ها خیره نماینده ای در مسیر وجود خواهد داشت.

برای خرید بلیط قطار می توانید به ایستگاه مراجعه کنید. برای بعضی از مسیرهای محبوب تر، مانند قطار محبوب Kandy به Ella، برترین است بلیط تان را از قبل رزرو کنید. با این حال، بیشتر بلیط ها را می توانید در همان روز بخرید. متوجه خواهید شد که بعضی از قطارها دارای بلیط های درجه 1، 2 و 3 هستند.

بلیط قطار درجه 1

کابین های دارای تهویه مطبوع با صندلی های اختصاصی. گاهی اوقات این قطارها تلویزیون هم دارند که یک فیلم صامت یا فیلم طبیعت را پخش می نمایند.

بلیط قطار درجه 2 رزرو شده

این صندلی ها در کابین های بدون تهویه مطبوع رزرو می شوند، اما اغلب می توانید پنجره ها را باز کنید. داشتن یک صندلی رزرو شده به این معنی است که شما در پی فضا نخواهید بود.

بلیط قطار درجه 2 بدون رزرو

رزرو نکردن صندلی می تواند به یک سواری هیجان انگیز منجر گردد. اگرچه کابین ها احتمالا بسیار شلوغ خواهند بود و حتی ممکن است مجبور شوید با کوله پشتی روی زمین بنشینید!

بلیط قطار درجه 3

کابین های بدون رزرو این قطارها که اغلب به جای صندلی دارای نیمکت هستند، می توانند شلوغ باشند.

در ایستگاه، باجه های شماره دار برای مسیرهای مختلف یا کلاس بلیطی که می خرید وجود دارد. معمولاً بالای هر یک تابلویی وجود دارد که شما را به پیشخوان درست راهنمایی می نماید.

مزایای سفر با قطار در سریلانکا

  • در این سفر کمی نماید و آهسته، شما این فرصت را خواهید داشت که بعضی از خیره نماینده ترین منظره ها سریلانکا را ببینید.
  • گزینه قطار درجه یک، یک گزینه ارزان و بسیار راحت است.
  • فروشندگان تنقلات، در بسیاری از ایستگاه ها، برای فروش محصولات ارزان قیمت شان وارد قطار می شوند

معایب سفر با قطار در سریلانکا

  • سفر آهسته تر، اگرچه مزایای خودش را دارد، اما اگر در طول سفرتان زمان کافی نداشته باشید، می تواند یک مشکل هم باشد.
  • مسیر های محدود قطارها؛ سیستم قطار در همه جا حرکت نمی کند و همه شهرها را به هم متصل می کند، بنابراین فقط می توان از آن برای رسیدن به مقاصد خاصی استفاده کرد.
  • صندلی کافی وجود ندارد! (در صورت رزرو نکردن بلیط قطار، ممکن است صندلی ها تمام شوند)

سفر با توک توک در سریلانکا

سواری دیگری که باید حتما در سریلانکا تجربه کنید، توک توک است. استفاده از توک توک به عنوان حمل و نقل عمومی سریلانکا برای پیمودن مسافت های کوتاه بسیار رایج است.

دو راه برای رفت و آمد با توک توک وجود دارد. اولین مورد استفاده از توک توک مانند تاکسی برای مسافت های کوتاه در یک شهر یا حتی از یک شهر به شهر دیگر است. با این حال، بعلاوه می توانید توک توک خودتان را اجاره کنید و با این وسیله در سراسر سریلانکا گشت و گذار کنید!

مزایای سفر با توک توک در سریلانکا

  • ارزان تر از یک تاکسی است و شما در یک وسیله نقلیه کوچک تر هستید
  • تعداد زیادی توک توک همواره و همه جا در سریلانکا وجود دارد
  • برای مسافت های کوتاه تر، برترین حمل و نقل عمومی سریلانکا است.

معایب سفر با توک توک در سریلانکا

  • ممکن است این وسیله برای حمل همه چمدان های تان مناسب نباشد. اگر با بیش از یک کوله پشتی سفر می کنید، باید بدانید که توک توک ها فضای زیادی به مسافران شان ارائه نمی دهند.
  • تنها 3 نفر می توانند به راحتی در یک توک توک بنشینند، و حتی همین عدد هم بسته به افرادی که با آن ها سفر می کنید می تواند پایین تر باشد.

سفر با تاکسی در سریلانکا

یک راه محبوب برای رفت و آمد در سریلانکا با یک راننده خصوصی است. راه های مختلفی برای رزرو رانندگان وجود دارد و در سفر با تاکسی در فهرست روش های حمل و نقل عمومی سریلانکا، راحت ترین است.

اغلب اوقات، اقامتگاه یا مهمان خانه شما با رانندگانی که خوشان توصیه می نمایند ارتباط برقرار می نمایند. بعلاوه می توانید به وسیله وب سایت هایی مانند Ella Budget Taxi رانندگان را رزرو کنید یا به وسیله گروه های فیس بوک سفر سریلانکا یک راننده خصوصی پیدا کنید.

برای یافتن تاکسی در شهرهایی مانند کندی یا کلمبو، می توانید از برنامه هایی مانند Pick Me و Uber بهره ببرید. به خاطر داشته باشید که بیشتر اوقات سرویس های تاکسی این برنامه ها توک توک هستند.

مزایای سفر با تاکسی در سریلانکا

  • تهویه مطبوع؛ سریلانکا معمولا گرم است و قبل از اینکه خود را با دمای استوایی تنظیم کنید، یک سواری با تهویه مطبوع ایده خوبی است!
  • آسایش؛ اگر مسافت های طولانی را طی می کنید، سفر با ماشین بسیار راحت تر از اتوبوس یا توک توک خواهد بود.
  • فضای کافی؛، معمولا فضا به میزان کافی برای گردشگران و چمدان های شان در یک تاکسی خصوصی وجود دارد.
  • توقف ها؛ اگر مسیری را با ایستگاه های توریستی محبوب طی می کنید، راننده شما می تواند خودرو را پارک کند و منتظر شما بماند.

معایب سفر با تاکسی در سریلانکا

هزینه استفاده از تاکسی در مقایسه با سایر روش های حمل و نقل عمومی سریلانکا بالاتر است. اگرچه هزینه استفاده از تاکسی در سریلانکا در مقایسه با کشورهای اروپایی پایین تر است، اما در مقایسه با گزینه هایی مانند اتوبوس و قطار چندان هم ارزان نیست.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1820

به "راهنمای کامل حمل و نقل عمومی در سریلانکا، برای سفری امن و مقرون به صرفه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای کامل حمل و نقل عمومی در سریلانکا، برای سفری امن و مقرون به صرفه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید