رقابت همزمان سه فیلم جدید در گیشه امریکا

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، وب سایت آی سینما: فیلم پرسروصدای دختری در قطار (The Girl on the Train) که با اقتباس از پرفروش ترین رمان 2015 و با بازی امیلی بلانت در نقش شخصیت اصلی داستان جلوی دوربین رفته است، خاتمه از دیروز (جمعه) روی پرده رفت و پیش بینی می شود تا پایان روز یکشنبه با 27 میلیون دلار فروش افتتاحیه، گیشه آخر هفته را از آن خود کند. این در حالی است که اکران همزمان درام تاریخی تولد یک ملت با استقبال سرد سینماروهای امریکا روبه رو شده و کارشناسان کل فروش افتتاحیه فیلم را تک رقمی (هشت میلیون دلار) پیش بینی کرده اند.

رقابت همزمان سه فیلم جدید در گیشه امریکا

به گزارش ورایتی، درام معمایی و پرحادثه دختری در قطار به عنوان جدیدترین محصول استودیوی یونیورسال از جمعه هفتم اکتبر در 3144 سالن سینما در سراسر ایالات متحده و کانادا روی پرده رفت و در نخستین روز نمایش خود حدود ده میلیون دلار فروخت.

اما همزمان تولد یک ملت (Birth of a Nation) ساخته نیت پارکر که در یکی دو ماه اخیر با جنجال های فراوان روبه رو بوده، در نخستین روز اکران گسترده خود تنها سه میلیون دلار فروخت و مدیران استودیوی فاکس سرچ لایت را حسابی ناامید کرد. کمدی خانوادگی دبیرستان: بدترین سال های زندگی من ساخته استیو کار نیز از جمله فیلم هایی بود که از جمعه گذشته روی پرده رفت و با نمایش در 2822 سالن سینما، حدود هشت میلیون دلار فروخت.

درام تاریخی تولد یک ملت در حال حاضر در 2107 سالن سینما روی پرده است. به دنبال پیروزیت اولین فیلم بلند پارکر در جشنواره فیلم ساندنس و کسب دو جایزه - شامل جایزه بزرگ هیات داوران و جایزه تماشاگران - بود که استودیوی فاکس سرچ لایت حق پخش تولد یک ملت را به قیمت 17.5 میلیون دلار خریداری کرد و طبق قرارداد متعهد شد فیلم را در دست کم 1500 سالن سینما روی پرده ببرد.

دختری در قطار را تیت تیلور سازنده فیلم خدمتکار/ The Help با اقتباس از رمان پرفروش پائولا هاکینز جلوی دوربین برده است. علاوه بر بلانت، ربکا فرگوسن، هیلی بنت، جاستین ترو، لوک ایونز، ادگار رامیرز و لیزا کودرو گروه بازیگران این فیلم را تشکیل می دهند.

جدیدترین ساخته تیلور واکنش های متفاوتی را به دنبال داشته و تاکنون 46 درصد از نقدهای نوشته شده در وبسایت راتن تومیتوز رویکرد مثبت نسبت به فیلم داشته اند. بلانت که سال گذشته با تریلر سیکاریو ساخته دنی ویلنوو در فصل جوایز حضور داشت، این بار در نقش زنی جلوی دوربین رفته که زندگی بعد از طلاق را تجربه می کند و در مظان اتهام به قتل پرستار فرزند شوهر سابقش قرار می گیرد.

دختری در قطار دقیقا دو سال بعد از نمایش دختر گمشده ساخته دیوید فینچر روی پرده رفته است. فیلم فینچر با بازی رزاموند پایک و بن افلک و مضمونی مشابه که قهرمان داستان را در مظان اتهام قرار می داد روی پرده رفت و با استقبال گسترده سینماروهای امریکای شمالی روبه رو شد. دختر گمشده با نمایش در 3014 سالن سینما پیروز شد از سوم تا پنجم اکتبر، بیش از 37 میلیون دلار بفروشد.

اما تولد یک ملت در حالی تحت تاثیر حواشی پیش آمده در ماه های اخیر، با استقبال سرد مخاطبان روبه رو شده است که 77 درصد منتقدان در وبسایت راتن تومیتوز محصول نهایی فیلم را مثبت ارزیابی کرده اند.

پل درگارابدیان تحلیلگر ارشد رسانه در گفت وگو با خبرنگار ورایتی وضعیت گیشه پاییز امسال را تا اینجای کار بسیار ناامیدکننده دانسته است.

منبع: برترین ها
انتشار: 25 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 16

به "رقابت همزمان سه فیلم جدید در گیشه امریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقابت همزمان سه فیلم جدید در گیشه امریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید