رندرهای مرسدس بنز EQC سدان منتشر شد؛ رقیبی برای تسلا 3
به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، آن طور که به نظر می رسد ممکن است به زودی شاهد رقیب جدیدی برای تسلا مدل 3 در قالب سدان مرسدس بنز EQC باشیم. اگرچه این موضوع هنوز به طور رسمی تأیید نشده، اما مدت هاست که شایعاتی در خصوص یک خودروی کلاس C برای رقابت با تسلا 3 در این بخش مطرح شده است. به همین دلیل رندرهای مرسدس بنز EQC سدان که احتمال می رود در سال 2025 وارد بازار گردد، در شبکه های اجتماعی منتشر شده که به آنالیز آن ها در ادامه می پردازیم.
بر اساس تصاویر منتشر شده، مرسدس بنز EQC سدان احتمالا از طراحی کانسپت ویژن EQXX بهره خواهد برد. باید اشاره کنیم این کانسپت که در اوایل سال 2022 معرفی گردید، بردی معادل 1000 کیلومتر دارد. پیش بینی می گردد که بنز EQC الگوهای طراحی این کانسپت را البته نه دقیقا مشابه با کانسپت EQXX برای اهداف ظاهری و هم عملکردی خود مورد استفاده قرار دهد.
به عنوان نمونه، کاپوت مرسدس بنز EQC سدان می تواند کمی کوتاه تر و منحنی تر باشد و بخش مرکزی بدنه می تواند ارتفاع بیشتری پیدا کند تا فضای داخل کابین خودرو نیز به مراتب افزایش یابد. نمای عقب این خودرو نسبت به مدل مفهومی، آیرودینامیکی کمتری دارد، اما مرسدس EQC می تواند جذابیت EQXX را با چراغ های عقب افقی دو چندان کند.
نمونه اولیه EQXX دارای ضریب آیرودینامیکی 0.17 بود که آمار بی نظیری به شمار می آید. این گروه خودروساز با اعمال تغییراتی در طراحی سدان EQC می تواند ضریب آیرودینامیکی 0.19 یا 0.20 را برای این خودرو هدف قرار دهد و زبان طراحی مرسدس EQS که بزرگ تر از EQC است را حفظ کند.
طبق بعضی شایعات، سدان EQC اولین مدل ساخته شده روی پلتفرم نو MMA خواهد بود. باید اشاره کنیم که پلتفرم خودرو برقی MMA به طور قابل توجهی وزن مرسدس بنز EQC سدان را کاهش می دهد که همراه با بدنه بسیار آیرودینامیک، بعلاوه موتورهای الکتریکی جمع و جور و پک باتری قدرتمند می تواند به مصرف انرژی بسیار پایین و در نتیجه برد بسیار طولانی منجر گردد.
به عبارتی دیگر کانسپت EQXX از باتری های 100 کیلووات ساعتی که 30 درصد وزن کمتری دارند و 50 درصد فضای کمتری را در مقایسه با باتری های EQS اشغال می نمایند، بهره خواهد گرفت. بعلاوه، این سیستم با ولتاژ 900 ولت برای شارژهای فوق سریع و امکان اضافه کردن 186 مایل برد در 15 دقیقه کار می نماید. با این تفاسیر می توان گفت که چنین قابلیت هایی در مقیاس کوچک تر احتمالا در بنز EQC که در آینده معرفی می گردد نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اما به جهت حفظ قیمت این خودرو در رقابت با تسلا 3، پیش بینی می گردد که مرسدس بنز با باتری کوچک تری که طبیعتاً برد کمتری دارد روانه بازار خودروها خواهد شد.
با این وجود، ما همچنان انتظار داریم که این باتری ها از باتری های مورد استفاده در مدل های فعلی بسیار کارآمدتر و بهینه تر باشند. طبق نوترین شایعات، حداکثر برد این خودرو احتمالاً مشابه کانسپت EQXX نخواهد بود، اما ارقام بین 300 تا 450 مایل (482 کیلومتر تا 724 کیلومتر) خیلی دور از فکر نیستند. در رابطه با پیشرانه این خودروی نو باید اشاره کنیم که گزینه های تک موتوره و دو موتوره احتمالا با حداقل خروجی حدود 200 اسب بخار (149 کیلووات) در دسترس خواهند بود. بعلاوه طبق معمول، یک مدل AMG نیز وجود خواهد داشت که توان خروجی این خودرو را به سطح 500 اسب بخار (373 کیلووات) خواهد رساند.
منبع: Motor 1
منبع: دیجیکالا مگ