ریسک سرمایه گذاری در صنعت گردشگری رو به کاهش است

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، به گزارش خبرنگاران، مهدی جهانگیری پیش از ظهر چهارشنبه در آیین شروع عملیات ساخت بزرگ ترین مجموعه تفریحی و گردشگری سیرجان با اشاره به اینکه در گذشته یکی از بزرگ ترین مسائل صنعت گردشگری بالا بودن ریسک سیاسی در کشور بوده است، اظهار کرد: این مسئله در صنعت گردشگری خود را به صورت آنی نشان می دهد و اثر آن برای فعالان صنعت گردشگری بسیار قابل لمس است.

ریسک سرمایه گذاری در صنعت گردشگری رو به کاهش است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات اخذ ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

وی با بیان اینکه در دوره های گذشته، بالا بودن ریسک سیاسی به سبب تحریم های گسترده بر صنعت گردشگری سایه انداخته بود، گفت: فعالان صنعت گردشگری در طول سالهای اعمال تحریم ها با بالا بودن ریسک سیاسی دست وپنجه نرم کردند.

دنیاگیری با اشاره به اینکه یکی از الزامات جدی و اساسی هر منطقه توجه به صنعت گردشگری است، توضیح داد: هر منطقه ای که بخواهد به پیشرفتی دست یابد باید به زیربناها و زیرساخت های صنعت گردشگری آن توجه گردد.

وی با تأکید بر اینکه برای میل به این هدف باید فرایندها و بروکراسی پیچیده نظام اداری مناسب سازی گردد، اضافه کرد: در شرایط فعلی نمی توان خطا و آزمون کرد و باید از تجربه کشورهای پیشرفته که زمانی جزو کشورهای دنیا سوم بوده اند استفاده کرد.

رئیس گروه اقتصادی گردشگری با تأکید بر اینکه کشور مالزی در دوره های گذشته از کشور ایران یاری های مختلفی دریافت می نموده است، بیان داشت: در شرایط فعلی باید به این مسئله توجه داشت که علت اصلی پیشرفت و توسعه یافتگی آن کشور در چیست.

وی با بیان اینکه نقشه توسعه کشور و به تفکیک آن مناطق و شهرهای فارغ از سلیقه های فردی تهیه گردد، گفت: خوشبختانه با لطف خداوند شرایط برای سرمایه گذاری های عظیم گردشگری در کشور ازجمله شهرستان سیرجان فراهم شده است.

دنیاگیری ادامه داد: از امروز عملیات ساخت بزرگ ترین مجموعه تفریحی و گردشگری سیرجان با بیش از 200 میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری در زمینی به مساحت 27 هزار مترمربع شروع می گردد، گفت: انتظار می رود در یک بازده زمانی 3 ساله آماده بهره برداری گردد.

وی با اشاره به اینکه این مجموعه بزرگ شامل هتل 12 طبقه، مرکز خرید، مجموعه تالار، سالن ورزشی، هایپر مارکت و غیره است، توضیح داد: گروه اقتصادی گردشگری این پروژه را در کنار سایر پروژه های بزرگ دیگر با قدرت پیگیری خواهد نمود.

رئیس گروه اقتصادی گردشگری با بیان اینکه این پروژه حتی یک روزه نیز تعطیل نخواهد شد، اضافه کرد: در این پروژه هزار نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد که پس از بهره برداری نیز همین تعداد نیرو به شکل مستقیم و غیرمستقیم جذب می گردد.

وی با اشاره به اینکه انتظار می رود دولت از بخش خصوصی حمایت بیشتری به عمل آورد، گفت: در دوران رکود باید حق وحقوق دولتی تعدیل و یا حذف گردد.

دنیاگیری با تأکید بر اینکه دولت باید در مورد حذف حقوق مالکانه دولتی تدبیر بیاندیشد، توضیح داد: امیدواریم بتوانیم به سلامتی دوره گذار از تحریم را پشت سر بگذاریم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 203

به "ریسک سرمایه گذاری در صنعت گردشگری رو به کاهش است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریسک سرمایه گذاری در صنعت گردشگری رو به کاهش است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید