زیباترین جای جهان؛ کویر هم رنگارنگ می گردد؟ (

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، کویر رنگارنگ آریزونا، زیباترین جای جهان ، روزگاری پر از دار و درخت بود. آن روزها دایناسورها هم در این محدوده زندگی می کردند. جالب است، مگر نه؟

زیباترین جای جهان؛ کویر هم رنگارنگ می گردد؟ (

زیباترین جای دنیا می تواند صحرایی رنگارنگ باشد. آن هم در آن سوی کره زمین. می گویید شرایط رفتن به آن سوی کره زمین را ندارید تا زیباترین نقطه دنیا را از نزدیک ببینید؟ بله، حق با شماست. ما برای همین کنار شما هستیم. با مجله گردشگری دلتا می توانید بدون این که از روی مبل راحتی حتی یک سانتی متر تکان بخورید، به همه جای ایران و دنیا سفر کنید. با ما همراه باشید تا سفری کوتاه به کویر رنگارنگ آریزونا داشته باشیم. جایی که پر از رنگ و نقش و نگار است و از زیباترین جا های دنیا به شمار می رود.

نمای کویر رنگارنگ از بالا

کویر رنگارنگ آریزونا کجاست؟

در ایالت آریزونا. جایی در قاره آمریکا. هر وقت قصد سفر داشتید، آدرس دقیق آن را از برنامه های مکان یاب بگیرید. کویر رنگارنگ آریزونا در پارک ملی Petrified Desert National Park واقع شده است. خیلی هم برای حفظ و نگهداری آن دقت و مراقبت می نمایند. چنین پدیده هایی به همه دنیا تعلق دارند و عناصر گردشگری ارزشمندی هستند.

این محدوده با گرند کانیون فاصله نزدیکی دارد. کویر رنگارنگ آریزونا، زیباترین نقطه دنیا ، هزاران سال است که به وجود آمده است. یعنی پدیده ای زمین ساخت شناسی است. در هر بار سیل و آتشفشان، این محدوده تغییر چهره داده و با هر وزش باد و ریزش بارانی هم شکل کویر رنگارنگ، تغییر نموده است. راستی یادتان باشد که سفر به نمونه ایرانی گرند کانیون را هم در برنامه سفرتان قرار دهید.

چرا اینجا رنگارنگ است؟

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید هر ماده معدنی یک رنگ دارد. کویر رنگارنگ آریزونا برای همین موضوع مثل جعبه مداد رنگی شده است. چون در هر قسمت از آن، ماده معدنی متفاوتی وجود دارد. یعنی به زبان دیگر، این کویر دریایی از مواد معدنی و املاح مختلف است. مثلاً قسمت های قرمز، نارنجی و صورتی یعنی اینکه آن قسمت آهن زیادی دارد.

نکات مهم در بازدید از کویر رنگارنگ

کویر رنگارنگ آریزونا که به آن تپه های کایوت هم می گویند، جایی منحصربه فرد است. یعنی گردشگران طبق قانون و آداب خاصی باید از آن دیدن نمایند. یکی از این قانون ها این است که روزانه فقط 20 نفر حق بازدید از منطقه را دارند. این متقاضیان باید از پیش، مجوزهای لازم را بگیرند.

ویدئویی زیبا از طبیعت کویر رنگارنگ آریزونا:

منبع: پیام دلتا
انتشار: 16 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 217

به "زیباترین جای جهان؛ کویر هم رنگارنگ می گردد؟ (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین جای جهان؛ کویر هم رنگارنگ می گردد؟ ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید