سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام ، 176 نفر جان باختند ، دهه شصتی ها؛ بیشترین آمار در میان مسافران ، کم سن ترین مسافر یک ساله و نیمه بود

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، صبح چهارشنبه 18 دی ماه 98 یک فروند بوئینگ 737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه امام سقوط کرد و همه 176 سرنشین آن جان باختند. دو جعبه سیاه هواپیما پیدا شده است.

سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام ، 176 نفر جان باختند ، دهه شصتی ها؛ بیشترین آمار در میان مسافران ، کم سن ترین مسافر یک ساله و نیمه بود

با همراهی تورهای بهاری عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین که صبح روز چهارشنبه تنها دقایقی پس از پرواز از فرودگاه امام خمینی در تهران سقوط کرد و تمامی 176 نفر مسافر و خدمه پروازی آن در این حادثه جان باختند، متعلق به هواپیمایی اوکراین اینترنشنال Ukraine International بوده است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در اولین واکنش به سقوط هواپیمای بوئینگ 737 متعلق به خطوط هوایی این کشور در حومه تهران تاکید نمود که از انتشار تئوری های بی پایه و بدون مدرک در زمینه سقوط این هواپیما باید دوری کرد.

رئیس جمهور اوکراین که امروز چهارشنبه در سفر عمان به سر می برد بعد از انتشار اخبار سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران سفر خود را نیمه کاره رها کرد و به کیف برگشت.

موقعیت دقیق محل سقوط هواپیمای اوکراینی

پرواز هواپیمای اوکراینی با یک ساعت تأخیر انجام شد

هواپیمای بوئینگ 737 اوکراین قرار بود در ساعت 5:15 صبح به مقصد کیف (اوکراین) پرواز کند، اما با تأخیر یک ساعته در ساعت 6:12 پرواز کرد. معین نیست این تأخیر به علت نقص ایمنی بوده یا چیز دیگری بوده است.

‬ جعبه سیاه های هواپیمای اوکراینی پیدا شدند

مدیرکل سوانح هوایی سازمان هواپیمایی کشوری در تبادل نظر با خبرنگار مهر از پیدا شدن یکی از جعبه سیاه های هواپیمای سانحه دیده حدود ساعت 10:25خبر داد. جعبه سیاه دوم هواپیمای اوکراینی حدود ساعت 12:25 پیدا شد و هنوز معین نیست جعبه های سیاه هواپیمای سقوط نموده برای بازخوانی به کدام کشور ارسال می گردد. آنالیز ها نشان می دهد هر دو جعبه سیاه سالم هستند و محتوایات آنها قابل بازخوانی است.

رئیس سازمان هواپیمایی: جعبه سیاه را به آمریکا نمی دهیم

علی عابدزاده، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره اینکه جعبه سیاه هواپیماها برای بازخوانی به کشور تولیدکننده ارسال می گردد آیا قرار است جعبه سیاه این بوئینگ در آمریکا بازخوانی گردد، گفت: جعبه سیاه را به شرکت سازنده و آمریکایی ها نخواهیم داد. فعلاً معلوم نیست جعبه سیاه برای بازخوانی به کدام کشور می رود.

خلبان هواپیمای اوکراینی هیچ مکالمه ای با برج مراقبت نداشت

یک کارشناس کنترل فضای کشور که در شیفت کاری زمان سقوط هواپیمای اوکراینی در محل کار حضور داشته گفت: سقوط هواپیما بلافاصله پس از برخاست و به قدری سریع رخ داد که خلبان مجالی برای مکالمه با برج مراقبت پیدا نکرد و هیچ مکالمه ای بین خلبان و برج مراقبت ثبت نشده است.

رده سنی جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراینی

آنالیز تاریخ تولد جانباختگان ایرانی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در جنوب تهران نشان می دهد که از مجموع 147 مسافر ایرانی که به گفته پیرحسین کولیوند رییس اورژانس کشور همگی جان خود را از دست داده اند. 53 مسافر یعنی معادل 36 درصد آنان متولد دهه شصت شمسی بودند. پس از متولدین دهه شصت، دهه هفتادی ها با 30 مسافر، یعنی معادل 20.4 درصد قرار دارند.

پس از دهه هفتادی، متولدین دهه 50 با 24 مسافر و متولدین دهه 80 با 18 مسافر قرار دارند و به ترتیب 16.3 و 12.24 درصد از کل مسافران را شامل می شوند. متولدین دهه 40 با 9مسافر و متولدین دهه 90 با هفت مسافر در رتبه های بعدی قرار دارند. سه مسافر نیز متولد دهه 30 بودند، دو مسافر سال تولدشان نامعین است و یک مسافر نیز متولد دهه 20 بود.

کم سن ترین مسافر این پرواز نیز متولد 25 مرداد ماه 1397 است.

32 مسافر این پرواز نیز دارای تابعیت غیرایرانی بودند که مسن ترین مسافر پرواز نیز در میان آنهاست. فردی به نام زین العابدین سعادت، از اتباع کشور افغانستان که برابر اطلاعات درج شده در معینات سفر تاریخ تولدش مربوط به سال 1900 میلادی است و معلوم نیست که آیا این فرد واقعا 120 سال سن داشته یا اشتباهی در ورود اطلاعات مربوط به سال تولد این فرد اتفاق افتاده است.

اسامی سرنشینان هواپیمای اوکراینی اعلام شد

13 شریفی در میان جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی

اسامی جانباختگان دانش آموختگان شریف که امروز در هواپیمای اوکراینی حضور داشتند، اعلام شد. بر اثر سقوط هواپیمای اوکراینی که صبح امروز در حوالی صبا شهر استان تهران رخ داد، تعدادی از دانش آموختگان دانشگاه شریف جان باختند.

اسامی جانباختگان دانش آموختگان شریف

منبع: چمدان
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 156

به "سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام ، 176 نفر جان باختند ، دهه شصتی ها؛ بیشترین آمار در میان مسافران ، کم سن ترین مسافر یک ساله و نیمه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سقوط هواپیمای اوکراینی در نزدیکی فرودگاه امام ، 176 نفر جان باختند ، دهه شصتی ها؛ بیشترین آمار در میان مسافران ، کم سن ترین مسافر یک ساله و نیمه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید