سوریه، الجعفری: جنایات تروریست ها و شبه نظامیان قسد علیه بچه ها سوری ادامه دارد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، معاون وزیر خارجه سوریه گفت: تروریسم از خطرناک ترین آفت های است که می تواند وارد کشور ها و جوامع گردد و در حال انتشار آن بچه ها اولین آسیب دیدگان این آفت هستند.

سوریه، الجعفری: جنایات تروریست ها و شبه نظامیان قسد علیه بچه ها سوری ادامه دارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، بشار الجعفری گفت: گروه های تروریستی و شبه نظامیان قسد مورد حمایت آمریکا به جنایات خود علیه بچه ها سوری و قتل، ربودن و به کارگیری آنها در در کشورهای دیگر که شاهد درگیری هستند و نیز سوزاندن و ویرانی مدارس، بیمارستانها و اختلال در امور آموزشی ادامه می دهند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه کرد: دولت سوریه با وجود فشار های موجود، کوشش های بزرگی را در حوزه حفاظت از بچه ها که در مناطق آزاد شده حاضر هستند و یا آنهایی که به موسسات کشور پناه بردند، انجام داده است.

الجعفری با اشاره به سختی های بچه ها در پی جنایات تروریستی و اشغالگری خارجی و اقدامات یکجانبه اعمال شده توسط آمریکا و اتحادیه اروپایی تاکید نمود: آنچه سبب بدتر شدن اوضاع این است که آن کشورها با بازگرداندن اتباع خود متشکل از زنان و بچه ها از گروه تروریستی داعش مخالفت می نمایند.

وی اضافه کرد: تروریسم را از خطرناک ترین آفت هایی است که می تواند وارد کشورها و جوامع گردد و در حال انتشار آن بچه ها اولین آسیب دیدگان این آفت هستند.

الجعفری اقدام نماینده ویژه سازمان ملل در امور مربوط به بچه ها در درگیری های مسلحانه، در امضای توافق ژوئن 2019 با شبه نظامیان قسد موسوم به توافق طرح کار را محکوم و تأکید کرد که امضای این طرح نشان دهنده مواضع جانبدارنه و مغرضانه وی در مورد اوضاع سوریه است.

وی با اشاره به مرگ اخیر تعدادی از بچه ها سوری ساکن اردوگاه الهول در استان الحسکه هنگام کوشش برای قاچاق آنها در داخل تانکر آب به خارج از کشور گفت: تنها راه قانونی برای بازگرداندن اتباع خارجی از جمله بچه ها عضو گروه های تروریستی موجود در اردوگاه الهول و یا دیگر اردوگاه های تحت سیطره قسد، همکاری و هماهنگی با دولت سوریه و به وسیله کانال های دیپلماتیک است.

معاون وزیرخارجه سوریه در انتها اظهار داشت: سوریه دو روز قبل با ارسال نامه های رسمی به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت از اقدام بعضی هیئت های کشورهای غربی مانند، آمریکا، کانادا، بلژیک، فرانسه، سوئد و اتریش در ورود غیرقانونی از کشورهای همسایه به شمال شرق سوریه بدون هماهنگی با دمشق، اعتراض نموده است. این رفتار عدم احترام به قانون بین المللی را نشان می دهد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 960

به "سوریه، الجعفری: جنایات تروریست ها و شبه نظامیان قسد علیه بچه ها سوری ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه، الجعفری: جنایات تروریست ها و شبه نظامیان قسد علیه بچه ها سوری ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید