تور تایلند ارزان: شرایط ازدواج در تایلند ، با ازدواج اقامت حتمی بگیرید!

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، شاید برایتان جالب باشد که درباره شرایط و آداب و رسوم رایج ازدواج در بقیه کشورها اطلاعاتی بدانید. تایلند یکی از کشورهای آسیایی است که آداب و رسوم بسیار جالبی در مورد مراسم ازدواج دارد که این سنت تقریباً برای تمامی گردشگران این کشور مهیج بوده و تمایل دارند تا مراسم ازدواج خود را در این کشور برگزار نمایند. با ما همراه باشید تا درباره شرایط ازدواج در تایلند، با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی به دست آورید.

تور تایلند ارزان: شرایط ازدواج در تایلند ، با ازدواج اقامت حتمی بگیرید!

با تور تایلند ارزان از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

تایلند یک کشور توریستی در جنوب شرق آسیا است که طبیعت سحرانگیز و آب وهوای گرمسیری آن به مذاق گردشگران زیادی ازجمله ایرانی ها بسیار خوش می آید. از این رو تایلند را باید یک مقصد توریستی بسیار محبوب بین گردشگران خارجی و ایرانی دانست. با توجه به طبیعت زیبا این کشور؛ زوج های جوان تمایل دارند تا مراسم ازدواج خود را در سواحل رویایی تایلند برگزار کنند. اگر شما هم هنوز برای برگزاری مراسم عروسی خود مکان مناسبی را انتخاب ننموده اید؛ در ادامه بیشتر درباره شرایط ازدواج در تایلند بخوانید تا شاید شما هم زوج بعدی باشید که تور تایلند در این کشور عروسی می کنید.

رایج ترین رسم و رسوم ازدواج در تایلند

یکی از رایج ترین و عجیب ترین رسومات و شرایط ازدواج در تایلند این است که عروس خانم باید به داخل رودخانه برود به طوری که تمام تن و بدن خود را در آب خیس کند. زیرا اعتقاد تایلندیان بر این است که با این کار عروس پاک و زلال می گردد. در فرهنگ تایلندی آب همواره مظهر پاکی بوده است. هر ساله در مراسم سال نو هم تایلندیان با پاشیدن آب به یکدیگر سال پربرکتی را برای هم آرزو می کنند. مفهوم دیگر این رسم نشان دادن وفای عروس به همسر خود است. البته این آب حتماً باید روان و جاری باشد زیرا برعکس این قضیه آب راکد نماد بد یمنی است.

یکی دیگر از شرایط ازدواج در تایلند بر خلاف بیشتر کشورها که عروس لباس سفید بر تن می نماید این است که عروس لباس صورتی می پوشد و داماد کت شلواری به سبک اروپایی یا یک ژاکت یقه پهن با شلوار بر تن می نماید. عروس موظف است در هر کجا که داماد می خواهد با او زندگی کند و هنوز قواعد مرد سالاری بسیاری در تایلند رواج دارد.

شرایط و رسم و رسومات ازدواج در تایلند

اگر شما قصد ازدواج با دختر یا پسری تایلندی را دارید نگران نباشید چون شرایط ازدواج در تایلند بسیار آسان است. شما هر دین و فرهنگی هم که داشته باشید، می توانید از لحاظ قانونی همسری تایلندی برگزینید، اما دقت داشته باشید که 95 درصد مردم تایلند بودایی هستند و بسیار به مذهب خود پایبند!

یکی از جالب ترین شرایط ازدواج در تایلند تکمیل شدن مقطع تحصیلات است. یعنی اگر خانم یا آقا دانشجو باشند از نظر خانواده ها شرایط ازدواج را نداشته و باید تا سرانجام تحصیلات خود صبر کنند. بعلاوه تحصیلات بعد از ازدواج مرسوم نیست و تایلندی ها بعد از ازدواج تمام تمرکز خود را بر تأمین هزینه های زندگی و خانواده خود می گذارند.

سن قانونی برای ازدواج دخترها 17 سال (با اجازه خانواده) و برای پسرها 20 سال تمام است. چند همسری در تایلند مرسوم نیست و طلاق در فرهنگ این کشور بسیار زشت و ناپسند است.

مراحل ازدواج یک فرد خارجی در این کشور

شرایط ازدواج در تایلند از نظر قانونی دارای چند مرحله است.

در مرحله اول باید نظر خانواده تایلندی فرد مورد نظر خود را جلب کنید. مخصوصاً اگر شما خواستار دختری تایلندی هستید! بعد از توافق خانواده ها شما می توانید با مدارک نامزدی، پاسپورت و بعلاوه اگر قبلاً متاهل بودید با مدارکی دال بر فوت یا طلاق همسر به سفارت رفته تا درخواست ازدواج شما به وسیله سفارت هم تایید گردد.

در مرحله دوم شما باید تاییدیه ازدواج خود را به تایلندی ترجمه کنید. نگران نباشید در اطراف سفارت تایلند دفاتر ترجمه زیادی وجود دارد.

مرحله سوم شرایط ازدواج در تایلند شامل تایید تمام مدارک ازدواج ترجمه شده به وسیله کنسولگری تایلند است. بعد از تحویل دادن تمامی مدارک کارمند سفارت فرمی به شما می دهد که باید آن را با دقت پر نموده و به کارمند سفارت برگردانید.

در آخر به شما مدارکی داده می گردد که باید به خوبی از آنان مراقبت کنید زیرا این مدارک همان اجازه ازدواج شما با نامزد تایلندیتان است. بعلاوه نشان دهنده این است که شما واجد شرایط ازدواج در تایلند هستید!

اقامت در تایلند به وسیله ازدواج

اگر با شرایط ازدواج در تایلند مسئله ای نداشته و همچنان قصد ازدواج با نامزد تایلندی خود را دارید باید بدانید که از این طریق می توانید ویزا ازدواج تایلند را اخذ کنید. اما در نظر داشته باشید که اگر قصد کار کردن در این کشور را دارید باید به طور جداگانه برای ویزای کاری تایلند هم اقدام کنید. شما باید هر ساله ویزای ازدواج خود را تمدید کنید و با مدارک مستند به دولت و سفارت تایلند نشان دهید که ازدواج شما همچنان برقرار است.

دریافت ویزای تایلند برای ایرانیان

از آنجا که تایلند همواره مقصد گردشگری محبوبی برای ایرانیان بوده است خوشبختانه این کشور برای دادن ویزا به ایرانیان هیچوقت سخت گیر نبوده است. اگر فقط قصد سفر به تایلند را دارید، می توانید برای ویزای عادی یا فوری اقدام کنید. اگر شما در پی گرفتن ویزای ازدواج تایلند هستید باید شرایط ازدواج در تایلند را بدانید. بعلاوه برای گرفتن ویزای کاری تایلند باید از قوانین مخصوص به این کشور پیروی کنید.

زمان صدور ویزای عادی گردشگری برای ایرانیان حدود 7 روز کاری و ویزای فوری حدود 3 الی 4 روز است. با این ویزا شما می توانید بین 30 تا 60 روز (با توجه به نوع ویزای صادر شده) در تایلند بمانید.

زمان دریافت ویزای ازدواج و کاری متناسب با شلوغی سفارت حدود 14 الی 30 روز است. برای ویزای توریستی احتیاجی به مصاحبه نیست اما یکی از شرایط ازدواج در تایلند و گرفتن ویزای ازدواج این کشور رفتن به مصاحبه سفارت و قبولی در آن است.

مدارک اخذ ویزای کشور تایلند

با توجه به این که متقاضی کدام نوع ویزا هستید مدارکی که باید به سفارت تایلند تحویل دهید متفاوت می گردد. در قسمت مراحل شرایط ازدواج در تایلند به طور کلی شرح دادیم که باید با چه مدارکی به سفارت بروید. به صورت کلی یک سری شرایط وجود دارند که برای هر نوع ویزای تایلند که اقدام می کنید باید آن را داشته باشید مانند پاسپورت دارای اعتبار و مدارک شناسایی هویتتان.

برای ویزای گردشگری به مدارک زیر احتیاج دارید:

  • داشتن اصل گذرنامه با اعتبار 6 ماهه
  • پرینت گردش حساب یک ماهه که برای نشان دهنده تمکن اقتصادی 15 میلیون به بالا برای هر نفر است
  • فرم ویزای تایلند که باید به زبان انگلیسی پر شده باشد.
  • دو قطعه عکس 3×4 رنگی زمینه سفید (متفاوت با عکس پاسپورت)
  • بلیط رفت و برگشت هواپیما تایلند و کپی آن
  • واچر هتل و محل اقامت
  • اصل کارت ملی و شناسنامه همراه کپی همه صفحات
  • بیمه مسافرتی

اگر می خواهید برای ویزای ازدواج تایلند اقدام کنید باید مدارکی مانند

  • اثبات توانایی اقتصادی همسر (حداقل 30000 بات درهر ماه و در صورت داشتن شغل حداقل 15000بات)
  • مدارکی دال بر صوری نبودن ازدواج
  • گواهی سلامت فرد
  • تاییدیه ازدواج و ترجمه آن
  • فرم تقاضای ازدواج که به انگلیسی پر شده باشد.

در کنار آگاهی از شرایط ازدواج در تایلند به سفارت تایلند ارائه دهید.

ازدواج گردد سبب خیر!

از قدیم گفتن در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست. اگر دل شما پیش یک خانم یا آقای تایلندی گیر نموده است و او هم مانند شما خواستار ازدواج با شماست اصلا نگران نباشید. با مطالعه شرایط ازدواج در تایلند و کسب اطلاعات درباره رسم و رسوم ازدواج در این کشور، اعتماد به نفس خود را افزایش داده و با مشورت با یک وکیل ازدواج تصمیم خودتان را به خانواده هایتان اعلام کنید و برای این امر خیر اقدام کنید. شما با ازدواج با یک فرد تایلندی می توانید ویزای ازدواج تایلند را به دست آورید و برای زندگی با همسرتان به تایلند این کشور مانند بهشت بروید. با توجه به نرخ بیکاری پایین این کشور، اگر شما در کاری متخصص باشید به راحتی می توانید در این کشور مشغول به کار شوید. اینجاست که باید بگوییم ازدواج گردد سبب خیر!

بشیتر بخوانید:

شرایط تازه ویزای تایلند در زمان شیوع ویروس کرونا در سال 2021

راهنمای سفر به کشور تایلند

واحد پول تایلند | کم ارزش یا با ارزش؟!

برترین زمان سفر به تایلند چه فصلی است؟

همه چیز درباره قیمت تور تایلند

سفری 3 روزه به پاتایا، شهری ساحلی در تایلند

2 شب و3 روز در پوکت

چگونه بلیط تهران بانکوک را مقرون به صرفه بخریم؟

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 13 آبان 1400 بروزرسانی: 13 آبان 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1348

به "تور تایلند ارزان: شرایط ازدواج در تایلند ، با ازدواج اقامت حتمی بگیرید!" امتیاز دهید

2 کاربر به "تور تایلند ارزان: شرایط ازدواج در تایلند ، با ازدواج اقامت حتمی بگیرید!" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور تایلند ارزان: شرایط ازدواج در تایلند ، با ازدواج اقامت حتمی بگیرید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید