ضربه ای دیگر به دولت جانسون؛ وزیر برگزیت انگلیس استعفا کرد

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، یک روزنامه انگلیسی گزارش داد وزیر برگزیت این کشور به علت ناامیدی از دولت جانسون به دلایلی شامل افزایش مالیات و محدودیت های کرونایی بیشتر، کناره گیری کرد.

ضربه ای دیگر به دولت جانسون؛ وزیر برگزیت انگلیس استعفا کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در ادامه مسائل متعدد از جمله سقوط در نظرسنجی ها و رسوایی هایی که اخیراً گریبان گیر دولت بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس شده، استعفای یک وزیر کابینه ضربه دیگری به تداوم زندگی این کابینه وارد کرد.

روزنامه مِیل آن ساندی بامداد یکشنبه گزارش داد دیوید فراست وزیر برگزیت انگلیس به علت ناامیدی از دولت جانسون به دلایلی شامل افزایش مالیات و محدودیت های کرونایی بیشتر، استعفا داده است.

خبرگزاری رویترز، به نقل از این روزنامه نوشت: فراست به طرز عجیبی از دولت بوریس جانسون استعفا داده است.

دفتر نخست وزیری انگلیس بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در این باره پاسخ نداد اما دقایقی بعد این خبر را تایید کرد. فراست هنوز درباره استعفای خود اظهار نظر علنی نکرده است.

دیلی میل نوشت، استعفای فراست به علت اعمال محدودیت های کرونایی بیشتر به وسیله دولت جانسون از جمله الزام به دریافت گواهی واکسیناسیون، نارضایتی گسترده تر از افزایش مالیات و هزینه سیاست های زیست محیطی صفر خالص انجام شده است.

رویترز در این باره تحلیل کرد: خروج ارشدترین مذاکره کننده دولت انگلیس در امور برگزیت، ضربه دیگری به جانسون است که با هشدارهایی از سوی بعضی از قانونگذاران هم حزبی مبنی بر اینکه باید رهبری خود را بهبود بخشد یا با چالشی روبرو خواهد شد، روبرو شده است.

پیش از این نیز نظرسنجی تازه در انگلیس نشان داده بود که همزمان با افزایش انتشار گزارش های رسواکننده از دولت این کشور، محبوبیت حزب حاکم و نخست وزیر انگلیس به شدت کاهش یافته است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1448

به "ضربه ای دیگر به دولت جانسون؛ وزیر برگزیت انگلیس استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضربه ای دیگر به دولت جانسون؛ وزیر برگزیت انگلیس استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید