طراحی تأکیدی در دکوراسیون داخلی به چه معناست

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، یک فضا بدون طراحی تأکیدی و موارد جزئی دکوراسیون در آن، احساس ناکاملی و نقص را منتقل می نماید. این طراحی تأکیدی شخصیت و روح خاصی را به فضا اضافه نموده و ویژگی های عظیم طراحی و دکوراسیون را به هم پیوند می زند. این طراحی از موردی تا موردی دیگر فرق دارد. به اسم مثال، شما ممکن است تصمیم بگیرید که یک نقاشی عظیم را بر روی دیوار اتاق نشیمن خود آویزان کنید در حالی که شخص دیگری می تواند به جای این طراحی تأکیدی، یک میز قهوه چشم نواز را ترجیح دهد.

طراحی تأکیدی در دکوراسیون داخلی به چه معناست

نقاشی ها و هنرهای دیواری به طور کلی جزو طراحی تأکیدی بسیار عالی هستند. می توان از آن ها برای معرفی هر چه بیشتر رنگ اتاق استفاده کرد، فضا را شخصی تر و بعلاوه یک دیوار خالی را به یاری آن پر کرد. شما می توانید از آینه ها هم به همان روشی که از نقاشی ها یا قاب عکس استفاده می کنید، بهره ببرید. آینه ها را بر روی دیوارها آویزان کنید تا جلوه ای از فضای عظیمتر یا طراحی تأکیدی و با جزییات خاص ایجاد گردد.

قفسه ها و محفظه ها در طراحی تأکیدی

قفسه های دیواری را به اسم طراحی تأکیدی، در اطراف گوشه های اتاق توسعه دهید تا انتقال یکپارچه شکل گرفته و هارمونی بیشتری در یک فضا ایجاد گردد. این کار بعلاوه یک روش واقعاً عالی برای استفاده مفید از گوشه ها و به حداکثر رساندن فضای ذخیره سازی و نگهداری شما است.

قفسه های ساده می توانند نقشی به اسم کابینت و یا یک یونیت برای تفریح و ایجاد زیبایی در طراحی تأکیدی به عهده بگیرند. آنچه این قفسه های خاص در تصویر پایین را خاص تر می نماید، بافت چوبی شگفت انگیز آن ها، لبه منحنی و همه نواقص آن بوده که به صورت طبیعی شکل گرفته است.

ویژگی و موارد پنهان همواره جالب هستند، چه این ویژگی ها یک کشو مخفی روی میز یا کابینت باشد، یک درب مخفی در زیر راه پله و چه به طور کلی هر چیز دیگری. در تصویر زیر یک محفظه مخفی به اسم طراحی تأکیدی به وجود آمده است و در ادامه یک آینه داخلی با روشنایی هم بر روی آن کار شده است تا زیبایی آن را تکمیل کند.

نور و رنگ در طراحی تأکیدی

روشنایی تأکیدی یکی از عناصر طراحی تأکیدی بسیار کاربردی است که می تواند یک فضا را به طرز چشمگیری تغییر دهد. در این زمینه اگر به خصوص در خصوص روشنایی ال ای دی با نور نرم و ظریف صحبت کنیم که قفسه های دیواری را برجسته می نماید، این تغییر چشمگیرتر می گردد. نقش این نورها تزئینی و متغیر است.

رنگ تأکیدی هم دارای اهمیت است. بدون این رنگ ها فضای اتاق بسیار ساده و حتی کسل نماینده به نظر می رسد. با رنگ های متضاد و یا تفاوت های ظریف که مکمل یکدیگر هستند بازی کنید و آن ها را به روشی در اتاق توزیع کنید که برای خانه شما احساس خاصی بسازند.

پس از آن البته دیوار تأکیدی در طراحی تأکیدی هم وجود دارد که می تواند یک اتاق را به طور کامل تغییر دهد. روش های مختلفی برای طراحی دیوار تأکیدی وجود دارد. یک رنگ پر جنب و جوش اغلب این کار را انجام می دهد اما می توانید از کاغذ دیواری، نقاشی دیواری و حتی از لایه ها و مواد مختلف هم بهره ببرید.

مبلمان در طراحی تأکیدی

میزهایی با قابلیت طراحی تأکیدی، نمک و فلفل طراحی داخلی هستند. این میزها می توانند نقش های مختلفی را به عهده بگیرند و حتی می توانند با سایر قطعات مبلمان ترکیب شده تا طرح های دلخواه شما را ایجاد نمایند. به اسم مثال ، یک میز تأکیدی می تواند به اسم یک میز کنار تختی برای اتاق خواب باشد.

میزهای که بر بالای آن شیشه قرار گرفته است هم، بسیار جالب و مجذوب کننده هستند. یک میز با روکش شیشه ایِ بالای آن و پایه فلزی که از بالا قابل مشاهده باشد، می تواند به اسم یک کانون عالی طراحی تأکیدی برای اتاق نشیمن یا در برخی موارد فضای ناهارخوری باشد.

حتی قطعات عظیم مبلمان هم می توانند طراحی تأکیدی فوق العاده ای ایجاد نمایند. به اسم مثال، یک یونیت اتاق خواب چند منظوره که دارای یک تختخواب، یک میز و اندازه زیادی از فضای نگه داری به صورت قفسه باشد، به خودی خود شگفت انگیز است.

یک جایگاه دسته دار خوب، به نظر می رسد هر گوشه اتاق را به یک فضای شگفت انگیز تبدیل می نماید. برای به حداکثر رساندن راحتی، آن را با یک میز جفت نموده و یک میز کوچک و مجذوب کننده هم کنار آن قرار دهید و یک لامپ را هم به این ترکیب طراحی تأکیدی اضافه کنید، تا این فضا به یک فضای بسیار مناسب خواندن و مطالعه تبدیل کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1281

به "طراحی تأکیدی در دکوراسیون داخلی به چه معناست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی تأکیدی در دکوراسیون داخلی به چه معناست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید