عواملی که باعث افت شاخص در روزهای اخیر شده

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، پس از سپری شدن یک دوره اصلاحی تند، شاخص با رشد 25 درصدی بازدهی همراه بود و این موضوع منشاء برهم زننده رفتار و شرایط فعلی بورس است.

عواملی که باعث افت شاخص در روزهای اخیر شده

به گزارش خبرنگاران و به نقل از بورس نیوز ، فردین آقابزرگی با اشاره به فرایند منفی بورس اظهار کرد: نخستین نکته ای که وزن اساسی در این رابطه دارد مسائل سیاسی است، افزایش تنش در بازار های مالی یکی از اثرگذارترین موضوعات در بهم خوردگی شرایط عادی است.

کارشناس بازار سرمایه افزود: در کنار مسائل سیاسی یکی از اتفاقات مهم که در آذرماه رخ داد این بود که پس از سپری شدن یک دوره اصلاحی تند، شاخص با رشد 25 درصدی بازدهی همراه بود و این موضوع منشاء برهم زننده رفتار و شرایط فعلی بورس است.

وی گفت: انتظار و تصور اینکه پس از یک دوره اصلاحی مجددا به فرایند و مدار 4 ماه ابتدا سال برسیم موجب شد که سهام بازدهی و سقف قیمتی را پس از آبان ماه در پیش بگیرند.

آقابزرگی گفت: به طور متوسط تا هفته نخست دی ماه بورس ماهانه 20 درصد بازدهی داشته است.

کارشناس بازار سرمایه بیان نمود: رشد شتابان شاخص و قیمت یکی از دلایل اصلی اصلاح قیمت محسوب می شود یعنی در این زمان، دارنده سهام تحریک می شود که سهام خود را بفروشد، اما در شرایط ایستا و بدون افت و خیز معمولا سهامداران سعی می کنند در فرصت های مناسب و زمان بازدهی مناسب، سهام خود را عرضه کنند.

وی شرح داد: بودجه سال 1400 موضوع و سکانداری بازار سرمایه را در امر سرمایه گذاری بیش از گذشته شاخص کرده وبازار سرمایه یکی از بازار های پر بازده برای 1400 خواهد بود.

آقابزرگی افزود: بورس در حال تجربه تاریخی خود در سال 99 است و در کنار آن بسیاری از سهام به نقطه خوبی برای خرید رسیده اند.

کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: کف شاخص بورس از یک میلیون و 200 تا 300 هزار واحد نباید کمتر باشد و این موضوع منطقی نیست هر چند هنوز متوسط P/E حدود 21 و 22 است، اما با توجه به انتظارات تورمی، همین سطح P/E نیز توجیه پذیر است و منشا تصمیمات نیز بر این اساس خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1399 بروزرسانی: 25 بهمن 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 929

به "عواملی که باعث افت شاخص در روزهای اخیر شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عواملی که باعث افت شاخص در روزهای اخیر شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید