فواید لواشک سوغات بی نظیر تابستان

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، سفرنامه ها و روایات تاریخی که به وسیله مسافران و نویسندگان خارجی درباره ایران نگارش شده اند، به تهیه و مصرف لواشک در ایران اشاره می نمایند. این نوشته ها نشان می دهند که لواشک در ایران از قدمت بالایی برخوردار است و از دیر زمان به عنوان یک خوراکی محبوب شناخته می شده است.

فواید لواشک سوغات بی نظیر تابستان

فواید لواشک برای هواداران آن مزایایی جانبی به شمار می رود. طعم ترش و ویژه لواشک مهم ترین علت محبوبیت این خوراکی محصول تابستان است. با ما در مجله اینترنتی خبرنگاران همراه باشید تا از خواص لواشک بیشتر بدانید.

فواید لواشک

لواشک یک تنقلات میوه ای است که از میوه ها در دمای پایین خشک شده و به صورت نوارهایی پهن فراوری می گردد. این محصول علاوه بر طعم لذیذ و خوشمزه، خواص متعدد زیادی برای سلامتی دارد. در زیر به بعضی از خواص لواشک اشاره می کنم:

سرشار از فیبر

لواشک حاوی میزان زیادی فیبر است. فیبر مهم برای حفظ سلامت دستگاه گوارش است و می تواند به بهبود عملکرد روده ها، کاهش اسپاسم و کنترل سطح قند خون یاری کند و به همین علت است که لواشک برای یبوست درمانی مفید خواهد بود.

آنتی اکسیدان بسیار

میوه هایی که در تهیه لواشک استفاده می شوند، غنی از آنتی اکسیدان ها هستند. آنتی اکسیدان ها به جذب رادیکال های آزاد در بدن یاری نموده و از آسیب های اکسیداتیو و خطرات ناشی از آن جلوگیری می نمایند.

ویتامین ها و مواد معدنی

فواید لواشک ناشی از ویتامین های میوه های به کار رفته در تهیه آن است. از آنجا که در تهیه لواشک آلو و زرد آلو بیشترین محبوبیت را در هواداران لواشک دارد، خواص این میوه ها در مقادیر گسترده در لواشک باقی خواهد ماند؛ ویتامین های مختلفی مانند ویتامین C، ویتامین A و ویتامین K.

بعلاوه، میوه های مورد استفاده در تهیه لواشک حاوی مواد معدنی مهمی نظیر پتاسیم، کلسیم و آهن هستند.

افزایش انرژی

این بند پاسخ به این سوال خواهد بود که آیا لواشک قند دارد ؟ بله! لواشک به علت محتویات قندهای طبیعی موجود در میوه هاست که می تواند به افزایش سطح انرژی در بدن یاری کند. این محصول یک منبع انرژی سریع برای فعالیت های روزمره و ورزشی است.

حفظ سلامت قلب

بعضی از میوه های استفاده شده در تهیه لواشک، مانند آلو، توت فرنگی و توت های قرمز، حاوی مواد مغذی مفیدی برای سلامت قلب و عروق می باشند. این میوه ها می توانند به کاهش فشار خون، کنترل سطح کلسترول و جلوگیری از بیماری های قلبی یاری نمایند.

تقویت سیستم ایمنی

میوه های مورد استفاده در لواشک عمدتأ حاوی ویتامین C هستند که به تقویت سیستم ایمنی بدن یاری می نماید. این ویتامین در مقابل عفونت ها و بیماری ها یاریی چشمگیر به بدن می نماید.

سلامت پوست

مصرف میوه ها در لواشک می تواند به بهبود سلامت پوست یاری کند. آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در میوه ها از فراوری رادیکال های آزاد جلوگیری نموده و به حفظ جوانی و سلامت پوست یاری می نمایند.

گفتنی است که فواید لواشک نباید منجر به افراط در مصرف آن گردد. مصرف آن را در چارچوب یک رژیم غذایی متنوع و متعادل قرار دهید و میزان مناسبی از آن را مصرف کنید و در صورت وجود هرگونه حساسیت یا مشکل بهداشتی، به متخصص مربوطه مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: خواص بادرنجبویه آنتی اکسیدان و آرامبخشی قوی را بخوانید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 خرداد 1402 بروزرسانی: 27 خرداد 1402 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1758

به "فواید لواشک سوغات بی نظیر تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید لواشک سوغات بی نظیر تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید