ژل، چسب یا اسپری مو؛ کدام برترین حالت دهنده مو مردانه است؟

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، وقتی صحبت از برترین حالت دهنده مو مردانه می گردد، گزینه های زیادی پیش روی شما وجود دارند. ژل مو، اسپری مو یا چسب مو گزینه های پر کاربرد هستند. اما چه تفاوتی بین آن ها وجود دارد؟ هر کدام برای کدام استایل مو مردانه بهتر عمل می نمایند؟ تصمیم گیری می تواند سخت باشد، به خصوص زمانی که بعضی از محصولات از نظر ظاهر و کارایی مشابه به نظر می رسند. اما مطمئنا زمانی که با کارایی منحصربه فرد هر محصول حالت دهنده مو مردانه آشنا شوید، بهتر می توانید محصولی را پیدا کنید که برای مدل مو شما مناسب باشد. برای آشنایی با انواع حالت دهنده مو مانند ژل مو، اسپری مو و چسب مو در این مقاله همراه ما باشید.

ژل، چسب یا اسپری مو؛ کدام برترین حالت دهنده مو مردانه است؟

1. ژل مو

بیشتر مردان در دنیای مدرن برای حالت دادن به موهای خود، حداقل یکبار ژل مو را امتحان نموده اند. ترند ژل مو بیشتر مربوط به دهه هشتاد شمسی بود، زمانی که مدل موهای فشن مد بودند و هواداران خود را داشتند. البته ژل مو اکنون هم کاربردهای خود را دارد و بسیاری از آقایان همچنان به صورت روزانه از آن برای حالت دادن به موهای خود استفاده می نمایند تا ظاهری کلاسیک به استایل موی خود بدهند.

اگر در پی برترین حالت دهنده مو مردانه هستید، ژل مو یک گزینه در دسترس و عالی است. این محصول حالت دهنده مو دارای قوام ژل مانند است. بعلاوه ژل های اسپری و ژل مایع را می توانید در بازار پیدا کنید. ماندگاری ژل مو بسته به ترکیبات و فرمول خاصی که دارد، می تواند بین کم، میانه تا زیاد متغیر باشد. بعضی از ژل موها محلول در الکل و بعضی دیگر محلول در آب هستند.

همانطور که گفتیم امروزه بیشتر مردان و پسرهای جوان تمایل به داشتن موهایی سالم با استایل طبیعی دارند. دیگر کمتر کسی در پی حالت دادن موهای خود به صورت فشن و در فرم های عجیب است. در واقع کاربرد ژل مو از حالت دهی مو به فرم های فشن به حالت دهی موها به صورت طبیعی و نرم تغییر نموده است.

ژل مو اساساً برای حالت دادن به موهای شما به یک فرم و حالت خاص در حالی که موهای تان کمی مرطوب یا خیس است، استفاده می گردد. عملکرد آن تقریباً مانند یک چسب نه چندان قوی و چسبنده است. به طوری که موهای شما را در حالت دلخواه تان، نگه می دارد. پس از زدن ژل به موهایتان، می توانید صبر کنید تا در مجاورت هوا خشک شوند یا اگر عجله دارید، از یک سشوار برای خشک کردن آن بهره ببرید. البته معمولا ژل مو سریع خشک می گردد.

انتخاب ژل مو مناسب

هنگام انتخاب ژل مو به عنوان برترین حالت دهنده مو مردانه، نکات اصلی که باید به آن ها توجه کنید، میزان چسبندگی، درخشندگی و مواد تشکیل دهنده آن هستند.

هزاران ژل موی مختلف در بازار وجود دارد. بیشتر ژل هایی که امروزه در بازار موجودند، بر پایه آب هستند. این ژل موها ریشه های مو را هیدراته می نمایند و ظاهری طبیعی به موهای شما می بخشند. به همین خاطر بهتر است در پی ژلی باشید که به میزان کافی قوی باشد تا علاوه بر قدرت چسبندگی بالا، بدون الکل هم باشد. زیرا الکل یک ماده خشک نماینده است که می تواند پوست سر شما را تحریک و موهای شما را خشک کند. این ژل موها معمولا بر روی موی شما پوسته پوسته می شوند و حالتی چسبناک به موهای شما می دهند. متأسفانه بیشتر در محصولات حالت دهنده مو با کیفیت و قیمت پایین به کار می رود.

نکته مهم دیگر شست و شو راحت ژل مو از روی موهای شما است. ژل مویی بر پایه آب به راحتی شسته می گردد و هیچ اثری از آن بر روی موهای شما باقی نمی ماند.

نحوه استفاده از ژل مو

تکنیکی که از آن برای زدن ژل روی موهای خود استفاده می کنید به میزان حجم ژل مورد استفاده مهم است.

ژل مو برای استفاده روی موهای کمی خیس یا مرطوب طراحی شده است. ژل مو مردانه به موهای شما حالت دلخواه، درخشندگی و حجم مناسب را می بخشد.

ابتدا میزان مناسب ژل مو را بر روی ریشه موهای تان بزنید و سپس ماساژ دهید. بعلاوه اول میزان کم و سپس حجم بیشتر و متناسب تری از ژل مو را بهره ببرید تا زیاد و سنگین نگردد.

در حالی که موهایتان هنوز خیس یا مرطوب هستند با انگشتانتان ژل مو را به طور یکنواخت تا رسیدن به استایل مو دلخواه روی موهایتان بمالید.

بسته به مدلی که می خواهید، می توانید اجازه دهید موهایتان به طور طبیعی خشک شوند یا در صورت ضرورت از سشوار برای این کار بهره ببرید. اگر ژل مو شما بر پایه آب است، برای فعال سازی مجدد آن، فقط کافیست که موهای خود را خیس نموده و دوباره حالت دهید.

اگر می خواهید به موهای خود فرم خطی یا مدل کلاسیک بدهید، بهتر است بدانید ایجاد این طرح منحنی بدون ژل مو سخت است! شما فقط باید موهای خود را جدا نموده و ژل را به قسمت جلویی موهای خود بمالید. از یک شانه دندانه ریز برای فرم دادن به موهای خود به شکل حرف S بهره ببرید. در اینگونه مواقع ژل مو قوی تر عمل می نماید و به شما به حالت دادن موهای تان در فرم های دلخواه یاری می نماید.

بعلاوه اگر دارای موهای فر و مجعد هستید، ژل مو برای شما مناسب تر است. استفاده از ژل روی موهایی که به طور طبیعی مجعد هستند، باعث می گردد که پس از شست و شوی آن، ساختار فر موها در هنگام خشک شدن حفظ گردد.

میزان مناسب ژل مو

ژل مو، به طور کلی، یک ماده فوق العاده برای حالت دهی موها است. میزان مناسب ژل مو مردانه بستگی به حجم و طول موهای شما و استایل مو موردنظرتان دارد. به عنوان یک قاعده کلی، برای حالت دادن موهای کوتاه به میزان یک سکه 25 تومانی و برای موهای میانه به میزان دو سکه 25 تومانی از ژل مو مردانه استفاده می کنیم.

2. اسپری مو

همانطور که گفتیم ژل مو بر روی موهای مرطوب استفاده می گردد و به شما برای رسیدن به استایل مو دلخواهتان یاری می نماید. اما اسپری مو پس از تکمیل استایل مو مردانه تان و بر روی موهای خشک برای تثبیت نهایی حالت مو استفاده می گردد. اسپری مو مردانه یک گزینه مفید برای شما است اگر در پی برترین حالت دهنده مو مردانه برای ظاهری شیک هستید. شما با استفاده از اسپری مو می توانید حجم موهای خود را افزایش دهید. بعلاوه بدون اینکه احساس سنگینی و چسبندگی کنید، می توانید به موهای خود فرم دهید و آن را برای مدت طولانی تر تثبیت کنید.

نحوه استفاده از اسپری مو

پس شما می توانید پس از استفاده از ژل مو برای رسیدن به استایل مو موردنظرتان و پس از خشک شدن موهایتان، در نهایت از اسپری مو بر روی موهای خود بهره ببرید تا آن ها در حالت و فرم دلخواهتان ثابت بمانند. استفاده از میزان زیاد اسپری باعث سفت شدن و غیرطبیعی شدن موهایتان می گردد، سعی کنید در حد یک لایه از اسپری مو را برای رسیدن به نتیجه مطلوب بر روی موهای خود اسپری کنید.

3. چسب مو

یکی دیگر از محصولات حالت دهنده مو، چسب یا واکس مو است. محصولی محلول در آب که قوام آن کمی غلیظ تر از ژل مو است.

اگر احتیاج به حفظ موهایتان برای ساعت های طولانی تر دارید، بهتر است از چسب مو بهره ببرید. ماندگاری بالا و درخشندگی کمتر از ژل مو از ویژگی های چسب مو مردانه است. برترین محصول حالت دهنده مو برای استایل مو مردانه فشن یا موهای مجعدی که می خواهید حالت خود را برای مدت طولانی حفظ نمایند، چسب مو است.

انتخاب چسب مو مناسب

بعضی از چسب مو ها از مواد خشن برای رسیدن به چسبندگی قوی استفاده می نمایند. اینگونه چسب موها می توانند موهای شما را پوسته پوسته و خشک و به آن ها آسیب وارد نمایند. سلامت موهای شما بسیار مهم است. آن را فدای هیچ چیزی نکنید. سعی کنید چسب مویی را به عنوان برترین حالت دهنده مو برای خود انتخاب کنید که علاوه بر قدرت چسبندگی بالا، برترین ظاهر را به موهای شما می دهد.

نحوه استفاده از چسب مو

برای رسیدن به برترین نتیجه، میزان مناسب از چسب مو را روی موهای کمی مرطوب (نه خیس) بمالید. سپس به آرامی ماساژ دهید. در صورت احتیاج میزان بیشتری بمالید تا موها بتوانند در استایل موردنظرتان ثابت بمانند. موهای خود را به یاری شانه و دستتان حالت دهید، سپس بگذارید تا در مجاورت هوا خشک شوند.

8 محصول پرفروش حالت دهنده مو در خبرنگاران

در ادامه 8 محصول پرفروش حالت دهنده مو در خبرنگاران را با هم آنالیز می کنیم تا شما بتوانید برترین انتخاب را در کمترین زمان ممکن و متناسب با احتیاجتان داشته باشید.

1. ژل مو فولیکا مدل Freeze حجم 150 میلی لیتر

شرکت پارس حیان با برند فولیکا Fulica از لحاظ کیفی با برندهای مطرح جهانی رقابت می نماید. محصولات برند فولیکا در زمینه آرایشی و بهداشتی فراوری و عرضه می شوند. حجم ژل مو فولیکا مدل Freeze 150 میلی لیتر است.

با استفاده از این ژل مو که قدرت حالت دهندگی بسیار قوی و پایدار موی سر را دارد، می توانید حالت موهایتان را در فرم دلخواه تان تثبیت کنید. این ژل مو دارای گلیسیرین و ویتامین A و E است و باعث زیبایی و سلامت موهای شما می گردد. این ژل مو قابل استفاده برای آقایان و بانوان است.

2. ژل مو پرمون مدل HRZ حجم 200 میلی لیتر

ژل مو پرمون حاوی کتیرا صد در صد طبیعی در حجم 200 میلی لیتر مناسب برای آقایان و بانوان است. خروجی آن به صورت پمپی طراحی شده که کاربری آن را برای شما بسیار سریع تر و راحت تر می نماید.

ژل کتیرای پرمون یکی از برترین حالت دهنده ها و براق نماینده های مو موجود در بازار است.

3. ژل حالت دهنده مو قوی مای مدل Strong Fix حجم 150 میلی لیتر

ژل مو مای مدل Ultim Fix دارای حجم 150 میلی لیتر و مناسب برای آقایان و بانوان است. با قدرت نسبتاً قوی خود حالت موهایتان را در استایل دلخواه تثبیت می نماید. این ژل مو اثری از سفیدک، پوسته پوسته شدن و یا چسبندگی را در سطح موی شما باقی نمی گذارد. این ژل مو با ماندگاری 24 ساعت، از نوع خشک است و به موهای شما درخشندگی و جذابیت بالایی می بخشد.

اگر در پی یک ژل مو فاقد الکل هستید، ژل موی مای برترین گزینه است. علاوه بر این، ژل مو مای حاوی آلوئه ورا و ویتامین B5 است. در نتیجه به موهای شما آسیبی وارد نمی نماید.

4. ژل مو سر هیدرودرم مدل Extreme Hold حجم 150 میلی لیتر

ژل مو سر هیدرودرم مدل Extreme Hold دارای حجم 150 میلی لیتر با ماندگاری 72 ساعت است. مناسب برای استفاده آقایان و خانم ها و فاقد الکل است. این ژل مو یک حالت دهنده قوی برای موی سر است که باعث شفافیت موهای شما بدون بر جای گذاشتن آثار سفیدی بر روی آن ها می گردد.

5. ژل مو بیول مدل Extra Hold Strong حجم 700 میلی لیتر

قدرت ماندگاری ژل مو بیول مدل Extra Hold Strong حدود 24 ساعت و با توجه به حجم زیاد آن که 700 میلی لیتر است می توان گفت که برای استفاده روزانه آقایان و بانوان مناسب است.

طراحی محفظه آن به صورت پمپی است. ژل مو بیول علاوه بر حالت دادن موهای شما به فرم دلخواهتان، به علت ویتامینه بودن، باعث احیا موهای شما نیز می گردد.

6. ژل مو رد وان کد i10 حجم 150 میلی لیتر

ژل مو رد وان از نوع ژل مرطوب است. حجم این ژل مو 150 میلی لیتر و ماندگاری آن 48 ساعت است. نوع محفظه ژل مو رد وان کاسه ای است. این ژل مو ویتامینه و مناسب برای آقایان و بانوان است.

7. ژل مو آتوسا مدل Aloe Vera حجم 750 میلی لیتر

بهتر است برای حالت دهی به موهای خود از یک ژل موی استاندارد با ماندگاری مناسب که به موهای شما آسیبی وارد نمی نماید، بهره ببرید. پیشنهاد ما به شما ژل مو آتوسا است. ژل مو آتوسا مدل Aloe Vera در حجم 750 میلی لیتر مناسب برای استفاده روزانه خانم ها و آقایان است. این ژل مو فراوری ایران و از نوع مرطوب است. بعلاوه حاوی عصاره آلوئه ورا و ویتامین B است به همین علت به زیبایی و سلامت موهای شما هم یاری می نماید.

8. ژل موی ویتامینه سینره حجم 150 میلی لیتر

حجم ژل موی ویتامینه سینره 150 میلی لیتر است. حالت موهای شما را تا 24 ساعت حفظ می نماید. این ژل مو حاوی پروویتامین B5 بوده و به تقویت، حفظ رطوبت و درخشندگی موهای شما یاری می نماید.

پس از مصرف این ژل بر روی موهای شما شوره و سفیدک نمی زند. الکتریسیته ساکن بین موها را برطرف می نماید و از همه مهمتر فاقد الکل و برپایه آب است.

سخن پایانی

اگر به نکات گفته شده هنگام خرید ژل مو، اسپری مو و چسب مو توجه و از آن ها به درستی بهره ببرید، می توانید در سریعترین زمان ممکن و به راحتی استایل دلخواه را به موهای خود بدهید.

منابع: 4ROOTZ, AllthingsHair, BRICKELL

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 آذر 1402 بروزرسانی: 17 آذر 1402 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1801

به "ژل، چسب یا اسپری مو؛ کدام برترین حالت دهنده مو مردانه است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژل، چسب یا اسپری مو؛ کدام برترین حالت دهنده مو مردانه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید