فواید و خواص شگفت انگیز 7 میوه خوشمزه

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، میوه هایی وجود دارند که ما به طور روزانه آن ها را مصرف می کنیم اما از خواص و فواید آن ها خبر نداریم.در این مقاله از دسته دانستی در مجله اینترنتی خبرنگاران با بعضی از میوه های استوایی و مفید آشنا می شویم و خواص و ویژگی های آنها را با هم آنالیز میکنیم. با ما همراه باشید.

فواید و خواص شگفت انگیز 7 میوه خوشمزه

انار میوه بهشتی

انار، میوه بهشتی، دارای خواص درمانی زیادی است. انار یکی از میوه هایی است که به سم زدایی و پاکسازی کبد از سموم یاری می نماید و برای درمان کبد چرب بسیار مفید است. انار برای مسائل گوارشی نوزادان و بچه ها مانند اسهال و اسهال خونی مفید است. انار آنتی اکسیدان های بالایی دارد و اگر روزانه مصرف گردد می تواند به شما در کنترل وزن یاری کند.

محتوای فیبری بالای انار باعث سیری و کاهش اشتها می گردد. انار پخته برای زخم های گوشه ناخن مفید است. خانم هایی که عادت ماهانه شان نامنظم است می توانند از جوشانده برگهای انار استفاده نمایند. عصاره یا همان آب انار، فولیکول های مو را تقویت می نماید و مانع ریزش مو می گردد.

بیشتر بخوانید: 12 میوه استوایی شگفت انگیز با خواص آن

نارگیل پرخاصیت

نارگیل میوه خوشمزه و پرخاصیتی است. شما می توانید برای رفع بوی بدن دهان نارگیل بجوید. روغن نارگیل علاوه بر تقویت مو باعث کاهش چین و چروک پوست می گردد.

در رفع کردن بواسیر مفید است و به دلیل داشتن چربی زیاد و مواد مغذی، چاق نماینده است. شیر نارگیل ضد اسهال است و عده ای معتقد هستند که شیر نارگیل به صاف کردن مو نیزیاری می نماید. دارای توان مرطوب نمایندگی است و به موهایتان درخشندگی و زیبایی می دهد. بعلاوه خاصیت ضد باکتریایی دارد و پوست سر را عاری از آلودگی نگه می دارد.

آناناس لاغرنماینده

آناناس لاغر نماینده است. این میوه شیرین و خوشمزه کبودی و درد آرتروز را تسکین داده و به سلامت کلیه یاری می نماید. بعلاوه سرشار از کلسیم، فسفر، آهن، سدیم و پتاسیم بوده و منبع غنی از ویتامین C است. بدلیل داشتن مقدار زیاد پتاسیم به افرادی که دچار فشارخون بالا هستند یاری زیادی می نماید.

مصرف آناناس در آقایان باعث افزایش قدرت باروری در ایشان می گردد. آناناس پوست را درخشان تر نموده و از خشکی آن جلوگیری می نماید. این میوه داروی موثری برای حساسیت فصلی است که دلیل آن داشتن مقادیر زیاد بتاکاروتن است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه اسموتی سه رنگ میوه ای؛ نوشیدنی خنک تابستانی

انبه آنتی اکسیدان

انبه میوه ای برای تقویت بینایی است. انبه یک میوه گرمسیری است که نه تنها خوشمزه بوده بلکه بدلیل داشتن مقادیر زیاد ویتامین، فیبر، املاح و آنتی اکسیدان بسیار مفید است. این میوه باعث خوشبو شدن دهان می گردد و رنگ چهره را باز می نماید.

از جمله دیگر خواص انبه می توان به تقویت نمایندگی دستگاه گوارش نیز اشاره نمود. مربا و ترشی انبه برای معده بسیار مفید است. انبه حرارت بدن را کاهش میدهد و تب را پایین می آورد. بعلاوه برای رفع اسهال مفید بوده و خوردن آن سردرد، تنگی نفس و سرفه را از بین می برد.

موز سرشار از پتاسیم

موز بدلیل داشتن پتاسیم فراوان ضد سرطان بوده و غذای خوبی برای ماهیچه ها می باشد. این میوه آهن زیادی دارد که محرک فراوری هموگلوبین در خون است که در موارد کم خونی بسیار موثر خواهد بود. موز دارای اثر آنتی اکسیدانی است که می تواند باعث آرامش فعالیت معده گردد.

موز نارس و گل پخته موز برای درمان بیماری قند و بعلاوه شیره گل های آن برای درمان اسهال خونی استفاده می گردد. موز تاثیر بی نظیری در تقویت بینایی دارد. به طور مسلم، موز، یک عامل شفابخش نیرومندی است که برای سلول فرسوده، زخم ها و بعلاوه جلوگیری از التهاب معده بسیار مفید است.

منگوستین آنتی اکسیدان

منگوستین از جمله میوه های استوایی می باشد که خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. معروفیت زیاد منگوستین به دلیل خواص آنتی اکسیدانش است. از مزایای این میوه بقدری گفته می گردد که گاهی آن را در رده بنده برترین میوه ها قرار می دهند. منگوستین با کاهش التهاب می تواند راه هوایی را باز کند و اجازه می دهد تنفس طبیعی انجام گردد، بنابراین میوه منگوستین این توانایی را دارد که به هر کسی که از مسائل تنفسی مختلف رنج می برد یاری کند.

منگوستین خاصیت طبیعی آنتی بیوتیک، ضدعفونی نماینده، ضدویروسی، ضدمیکروبی، ضد التهابی و ضد حساسیت دارد. بعلاوه می تواند به عنوان یک ماده انرژی بخش، ضدپیری، ضدالتهاب و آرام بخش مورد استفاده قرار گیرد. جوشیده تهیه شده از برگ و پوست درخت منگوستین، اختلال ادراری را درمان می نماید. از این میوه می توان به عنوان یک مکمل قبل از ورزش استفاده کرد . عصاره منگوستین، برای درمان آسم و اگزما مفید است.

بیشتر بخوانید: همه نکاتی که باید درباره آبمیوه ها بدانید!

پاپایا جوان نماینده

پاپایا میوه ای است که در تمام فصول یافت می گردد و طعمی شیرین و بافتی کره مانند دارد. پاپایا می تواند پوست شما را صاف و انعطاف پذیر کند. آنزیم های موجود در این میوه، تمام آثار خشکی و پوسته پوسته شدن را رفع نموده و آن را هیدراته می نماید. پوست پاپایا می تواند به کاهش علائم پیری یاری کند. پوست این میوه حاوی آنزیم هایی است که سلول های مرده را از سطح پوست برمی دارند. این کار به رفع چین و چروک و نقطه های پیری یاری می نماید.

یکی از فواید پاپایا که کمتر شناخته شده است، این است که این میوه اسیدفولیک دارد که به افزایش گردش خون در فولیکول های مو یاری نموده و رشد مو را افزایش می دهد. مصرف پاپایا برای افرادی که به هر دلیل سیستم ایمنی ضعیفی دارند و مدام دچار بیماری می شوند مفید است. عصاره پاپایا تاثیری مشابه اثرات شیمی درمانی دارد و دانه پاپایا غنی از فلاونوئیدها است که خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. این میوه غنی در ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است و فیبر بالایی دارد.

امیدوارم از خواندن این مطلب لذت برده باشید.

منبع: اُکالا
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1395

به "فواید و خواص شگفت انگیز 7 میوه خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید و خواص شگفت انگیز 7 میوه خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید