قشم به لیگ شهرهای تاریخی دنیا خواهد پیوست

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، گام های اولیه برای پیوستن جزیره قشم به لیگ شهرهای تاریخی دنیا (LHV) با هدف بهره گیری حداکثری از ظرفیت های گردشگری، برداشته شده است.

قشم به لیگ شهرهای تاریخی دنیا خواهد پیوست

فرزین حقدل معاون فرهنگی، اجتماعی و جهانگردی سازمان منطقه آزاد قشم برای تحقق این مهم نشست مشترکی با شیگنوری شیباتا دبیرکل لیگ شهرهای تاریخی دنیا برگزار و آثار تاریخی قشم در دوره های ساسانیان، هخامنشیان، اشکانیان، پیش و پس از اسلام معرفی گردید.

وی یادآوری کرد که لیگ شهرهای تاریخی دنیا در سال 1994 با هدف معرفی شهرهای تاریخی کشورهای مختلف، تعمیق همکاری های بین المللی و ارتقای سطح تبادل تجربه ها در مدیریت شهرهای تاریخی تاسیس شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و جهانگردی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: گور دخمه های دوره ساسانیان، گورستان های دوره اشکانی، آثار انسان های اولیه نئاندرتال ها و نئونئاندرتال ها در بام قشم و آثار فراوان تاریخی پس از اسلام، قشم را مستعد پیوستن به لیگ شهرهای تاریخی دنیا می نماید.

حقدل با بیان اینکه ابزارهای سنگی کوبشی و برنده ای همانند تبر، سرنیزه و چاقو در محوطه باستانی بام قشم کشف شده است، گفت:

این ابزارها برای شکار و تکه تکه کردن گوشت استفاده شده و نتیجه آزمایش کربن و زمان سنجی آن ها، قدمت این ابزارها را اثبات نموده است.

وی اضافه کرد که تا به امروز شهرهای اصفهان در سال 1996، یزد در سال 2014، شیراز در سال 2015 و کاشان در سال 2016 عضو این لیگ دنیای شده اند و قزوین در فهرست عضویت قرار گرفته است.

حقدل بیان نمود که پیوستن قشم به این لیگ دنیای نقش مهمی در معرفی جاذبه های جهانگردی جزیره به دیگر کشورهای عضو و توسعه و تقویت صنعت جهانگردی منطقه ایفا می نماید.

وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی این لیگ در شهرداری کیوتوی ژاپن واقع شده است و ریاست آن به عهده شهردار این شهر است، گفت:

هر سال یک کنفرانس با شرکت شهرداران و مسئولان تمامی شهرهای عضو برگزار می گردد که آخرین کنفرانس تابستان سال جاری در وین اتریش برگزار گردید.

جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، شامل 135 کیلومتر طول و عرض میانه 14 کیلومتر، در 20 کیلومتری جنوب بندرعباس و در میان آب های خلیج فارس واقع شده و به تنهایی از 22 کشور دنیا بزرگ تر است.

این جزیره با داشتن ظرفیت های مهم در حوزه های مختلف مالی به ویژه جهانگردی، نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می نماید و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و جهانگرد داخلی و خارجی است که مقصد خود را بازارها و تماشا جاذبه های طبیعی این جزیره انتخاب می نمایند.

منبع: کجارو / ایرنا
انتشار: 15 بهمن 1400 بروزرسانی: 15 بهمن 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1447

به "قشم به لیگ شهرهای تاریخی دنیا خواهد پیوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قشم به لیگ شهرهای تاریخی دنیا خواهد پیوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید