نخستین پرتاب موشک های خنجر در مناطق قطبی روسیه

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، جنگنده های میگ- 31کا روسیه در اواسط ماه نوامبر برای نخستین بار موشک های مافوق صوت خنجر را در مناطق قطبی این کشور مورد آزمایش قرار دادند.

نخستین پرتاب موشک های خنجر در مناطق قطبی روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، منابع خبری آگاه در مجتمع صنایع نظامی روسیه اعلام کردند که جنگنده های میگ- 31کا این کشور در اواسط ماه نوامبر برای نخستین بار موشک های مافوق صوت خنجر را در مناطق قطبی روسیه مورد آزمایش قرار دادند.

یکی از این منابع خبری به این خبرگزاری گفت: این آزمایشات در اواسط ماه نوامبر انجام گرفت و در جریان آن هواپیماهای حاملمیگ- 31کا که از فرودگاه نظامی آلنگورسک به هوا برخاسته بودند، این موشک ها را به اهداف تعیین شده در یک منطقه نظامی در قطب شلیک کردند.

یک مقام آگاه دیگر انجام آزمایش شلیک موشک های خنجر را مورد تایید قرار داده و یادآور شد که سرعت پرواز این موشک ها به 10 ماخ رسید.

مقامات نیروهای هوا-فضای روسیه به سئوال خبرگزاری تاس در این رابطه تفسیری ارائه ندادند.

موشک مافوق صوت خنجر جدیدترین سامانه موشکی استقرار هوایی روسیه است که از جمله تجهیزات نظامی جنگنده های میگ- 31کا محسوب می شود.

بر اساس اطلاعات رسانه های گروهی، موشک خنجر نمونه هوایی سامانه موشک های عملیاتی-تاکتیکی اسکندر است. در حال حاضر تنها یک اسکادران از هواپیماهای میگ- 31کا منطقه نظامی جنوبی روسیه به حالت آزمایشی به این موشک ها مجهز شده اند.

نخستین بار ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ماه مارس سال 2018 در پیام سالانه خود برای شورای فدرال از وجود سامانه های موشکی خنجر خبر داد. در آن زمان فیلم ویدیویی از پرتاب آزمایشی این موشک منتشر شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 81

به "نخستین پرتاب موشک های خنجر در مناطق قطبی روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پرتاب موشک های خنجر در مناطق قطبی روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید