نقاشی های دیواری شهر اینورگردن اسکاتلند

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، مقاله های مرتبط:

  • حقایقی در خصوص اسکاتلند
  • آشنایی با مردم و فرهنگ کشور اسکاتلند
  • سفر به اسکاتلند؛ دومین کشور بزرگ بریتانیا

اینورگردن بندر و شهر کوچکی است که در سواحل کرومارتی فرت هایلند در کشور اسکاتلند واقع شده است. این شهر بندری به خاطر داشتن طبیعت، لنگرگاه هایی با آب های عمیق و موقعیت مرکزی خود در هایلند، مکانی ایده آل برای لنگر گرفتن کشتی های کروز است که سالانه هزاران گردشگر را به این منطقه می آورند.

نقاشی های دیواری شهر اینورگردن اسکاتلند

با این حال، کمتر از 50 سال پیش این شهر فقط یک شهر توریستی نبود. اینورگردن که اغلب برترین بندرگاه طبیعی در اروپا نامیده می گردد، قبلا یک پایگاه استراتژیک برای نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا بود.در طول دو جنگ جهانی، بندرگاه و ذخیره بشکه های نفتی برای نیروی دریایی سلطنتی ارزش بسیار زیادی داشت. در سال 1956 پایگاه نیروی دریایی در این شهر تعطیل شد اما نزدیکی اینورگردن به میدان های نفتی شمال، این اجازه را به آن می دهد که با ساخت و تعمیر چاه های نفتی مولد ثروت باقی بماند.

در طول سال ها مردم اینورگردن شاهد ظهور و افول صنایع متعددی در این شهر بوده اند. در این شهر یک کارخانه ذوب آلومینیوم وجود داشت اما هزینه انتقال برق لازم برای ذوب هیدروکسید آلومینیوم که به وسیله دریا از جامائیکا وارد می شد، توجیه مالی نداشت. پایان این کارخانه در سال 1981 تعطیل شد.

در ژانویه سال 2002 یک گروه کوچک از داوطلبان که خود را اینورگردن عجیب می نامیدند، برای رسیدگی به محرومیت های اجتماعی و مالی شهر گرد هم آمدند. یکی از طرح هایی که به وسیله این گروه اجرا شد، خلق گالری های هنری در فضای باز بود که در این طرح، تاریخ و فرهنگ این منطقه به وسیله نقاشی های دیواری به تصویر کشیده شد. امروزه نقاشی های دیواری گروه اینورگردن عجیب که در حال حاضر تعداد آن ها به 17 نقاشی می رسد، یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 1455

به "نقاشی های دیواری شهر اینورگردن اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقاشی های دیواری شهر اینورگردن اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید