نگاهی به خودروهای مدرن

به گزارش باشگاه فوتبال بارسلونا، سال پیش و به صورت کاملاً اتفاقی ما با دو جفت خودرو که تعریف کننده عصر خود بودند روبرو شدیم. ب ام و سری 3 کد E30 و مرسدس 190E W201 دهه 80 و 90 میلادی. در طرف مدرن قضیه هم ب ام و سری 3 کد G30 و مرسدس C کلاس W205 قرار داشتند.

نگاهی به خودروهای مدرن

به گزارش خبرنگاران، برنامه این بود که این خودروهای جدید و قدیم را با یکدیگر مقایسه نموده و ببینیم این برندهای شناخته شده چه تغییراتی داشته اند البته پس از چند روز همراهی با این خودروهای لذت بخش یک موضوع متفاوت آشکار شد. اجازه دهید شرح دهیم.

وقتی بحث افراد جوان تر به میان آید تفاوت واضحی بین E30 و 190E وجود خواهد داشت. در آن موقع اگر خواستار خودرویی با تمرکز بیشتر روی راننده بودید ب ام و را انتخاب می کردید درحالی که مرسدس تجربه ای شبیه S کلاس را با خودروی خود ارائه می کرد.

اینجا دو سدان از دو خودروساز رقیب هم را داریم که اگرچه در یک سگمنت قرار دارند و رقیب مستقیم هم محسوب می شوند و البته قیمتی مشابه را نشان می دهد اما درعین حال احساسی کاملاً متفاوت را نسبت به یکدیگر بروز می دهند.

همانند پسران مدرن خود هیچ خودرو بر دیگری برتری محسوسی ندارد. آن ها تقریباً استانداردهای مشابهی داشته و از پیشرانه های 4 سیلندر استفاده می نمایند؛ اما ب ام و استاد طراحی شاسی های دینامیک و ناب بوده و فرمان پذیری سریع و مستقیمی دارد.

در طرف دیگر مرسدس را داریم که محصولی پایدار و خوش ساخت برای سواری در بزرگراه ها ساخته و اشرافیت خاص خود را ارائه می نماید.

تفاوت بین این دو خودرو از پشت فرمان تفاوت های محسوسی دارد اما درعین حال هر دو خودرو به موفقیت دست یافته و مشتریان وفادار خود را دارند.

اما بیایید وارد قرن 21 شویم…

امروزه فاصله بین سری 3 و C کلاس بسیار کمتر شده است. هنوز هم تفاوت هایی وجود دارد اما چیزی گم شده است.

C کلاس همچنان روی راحتی تأکید دارد اما چندین حالت رانندگی اسپورت را نیز ارائه می نماید. سیستم تعلیق این خودرو می تواند سفت تر گردد، پیشرانه و گیربکس گیراتر شوند و درعین حال آن حس خاص 190E از بین برود.

داستان مشابهی درباره سری 3 مدرن وجود دارد. این خودرو هر آن چیزی را که می خواهید از پشت فرمان ارائه خواهد نمود اما درعین حال تجربه رانندگی لوکسی را ارائه می نماید.

از نظر تئوری شما می توانید سری 3 را به اندازه C کلاس راحت و C کلاس را به اندازه سری 3 دینامیک بدانید؛ اما هیچ کدام از این دو خودرو دیگر تفاوت های محسوسی نسبت به یکدیگر ندارند. مثال ب ام و در برابر مرسدس تنها یکی از چند مثال واضح در صنعت خودرو است.

به طور خلاصه باید گفت سؤال این است: در کوشش برای جلب نظر همه، آیا خودروهای مدرن توانایی خود برای منحصربه فرد بودن را گم نموده اند؟ آیا خودروهای مدرن طبل توخالی هستند؟ یا اینکه ما دلمان برای گذشته ها تنگ شده است؟

منبع: پدال

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: f30bar3a.ir شناسه مطلب: 992

به "نگاهی به خودروهای مدرن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به خودروهای مدرن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید